Yamaha Tracer 700.

Prat om tung MC.
Post Reply
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Yamaha Tracer 700.

Post by Trond_V »

Ser Yamaha har kommet med tracer 700, til 2017 sesongen.
https://www.yamaha-motor.eu/no/produkte ... r-700.aspx#
Regner med det blir å se på MC-messa.
Noen som har sett den i levende livet?
Sliter litt med å svelge designet, utfra bilder. Synes den ligner litt for mye på siste utgaven av TDM.
900 Tracer er hakket penere å se til.
Bjerknez

Re: Yamaha Tracer 700.

Post by Bjerknez »

I mine øyne ser den litt for "snill" ut. Liker Tracer 900 bedre med tanke på utseendet (og motor vil jeg tro)
Men hujedamej! 120-lapper er MYE sykkel for pengene!

Utseendet er jo en smakssak uansett. Dette er jo en Triumph Tiger Light til halve prisen. Hvis det er en slik type sykkel man vil ha og eller har behov for, så mener jeg dette bare MÅ være et godt kjøp.

men som nevnt... utseendet var liksom litt "så dar" i mine øyne. Ikke direkte stygg... men heller ingen eye catcher...

EDIT:
Så på noen fler bilder av den nå... var da ikke så gærlig allikevel... :redface
MEN... det er "bare" 28-laken opp til 900'en... :redface
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Yamaha Tracer 700.

Post by Lasse Liten »

Bjerknez wrote:I mine øyne ser den litt for "snill" ut. Liker Tracer 900 bedre med tanke på utseendet (og motor vil jeg tro)
Men hujedamej! 120-lapper er MYE sykkel for pengene!

Utseendet er jo en smakssak uansett. Dette er jo en Triumph Tiger Light til halve prisen. Hvis det er en slik type sykkel man vil ha og eller har behov for, så mener jeg dette bare MÅ være et godt kjøp.

men som nevnt... utseendet var liksom litt "så dar" i mine øyne. Ikke direkte stygg... men heller ingen eye catcher...

EDIT:
Så på noen fler bilder av den nå... var da ikke så gærlig allikevel... :redface
MEN... det er "bare" 28-laken opp til 900'en... :redface
Synes dette ser ut som en veldig bra sykkel. Kommer sikkert til å selge som hakket møkk fordi den har litt av alt. Jeg er ikke noe utpreget Triumph-mann, men jeg tipper kanskje at du, ved å kalle denne fornuftige, rimelige og gørrkjedelige sykkelen for en Tiger-Light akkurat spente de anglofile mc´istene her inne midt i pungen.
Bjerknez

Re: Yamaha Tracer 700.

Post by Bjerknez »

Gørrkjedelig har jeg ikke sagt at den er, men det andre du nevnte stemte bra. Jeg mener at dette er en rimelig og veldig oppegående sykkel for den som ikke har kubikksyken.

120 lapper er jo rett og slett en veldig fin pris.

Kan nok hende jeg mente Tiger EXTRA light muligens, men hallo, vi snakker omtrent halve prisen her. Det er turan som telle :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Yamaha Tracer 700.

Post by tshansen »

Her var det mye høyt kvalifisert synsing [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Yamaha Tracer 700.

Post by Kant1 »

Kommer vel an på hvilken Tiger man bruker som referanse, en 1200 Explorer koster vel om trent det doble, men en sammenligning med den lille Tracern er vel i beste fall en dristig øvelse.
En Tiger 1050 til 184' eller en 800 til 172' er mer naturlig, men særlig 800en er jo utrolig godt utstyrt i forhold til den Tracern.

Men Yamaha vil nok alltid selge mye mer enn Triumph, og Yamahahaha har gjort utrolig mye riktig de siste årene.
Super kvalitet, gode nok komponenter og aggressiv prising, kombinert med mange forhandlere over hele landet vil sørge for å holde salgstallene på topp.

Selv er jeg spent på den nye Tenere med 700 motoren. Godt mulig det kan bli en sånn også :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Yamaha Tracer 700.

Post by Palma »

Den sykker'n det var jo fin, yamaha er flinke.
Ehh nei forresten, lykta var ikke no fin så jeg nå. ....
Men svanehalsene ble kjøpt for lange så de måtte bøye de, så nå er jeg litt usikker her. Hva med wow-faktor. ....usikker, men den er jo billig, men ikke svær mottor, jo jeg liker den......ja.
Nei, faan nå ombestemte jeg meg igjen.........tror jeg....eller nei.. ja fin var den

Sendt herifra!
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Yamaha Tracer 700.

Post by Tommas »

Utseendet ga meg null og niks, så da hjelper det rett og slett ikke hvor bra den er 8)

Skal så klart reserve den endelige dommen til den er iakttatt i levende live, hender ting forandrer seg da.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Yamaha Tracer 700.

Post by Trond_V »

Viss jeg skal synse litt høyt - siden jeg alt har mt-07 stående i vognskjulet.
Tracer i bunn og grunn er en touringifisert utgave av vanlig mt, så tror jeg ikke motor blir det største ankepunktet mot 700 Tracer.

Er mer skeptisk til fjæringskomponentene, dersom dette ikke er oppgradert fra MT-07. Der ser man tydelig at Yamaha har spart på pengene.
Gjerne ikke så rart at man nå kan kjøpe oppgraderte fjæring & demperkomponenter fra Öhlins, hos Yamaha.

Ser det igjen på lista over originalt ekstrautstyr til 700 Tracer også.
Yamaha satser nok bevisst på å tjene penger på ekstrautstyr.
Sykkelen(e) selges rimelig, men ganske ribba for utstyr.
Så er det opp til hver enkelt å svi av på ekstrautstyr. Enten ved bestilling, eller senere.

Så hvor mye sykkel man egentlig får for pengene, kan nok diskuteres.
Vanskelig å sammenligne f.eks mot en BMW GS 800, siden man da må legge til en god del utstyr på tracer, for og kunne sammenligne eple mot eple.
Gjelder nok flere andre også.

Utfra bildene, ble jeg heller ikke videre imponert over layout rundt speedometer & "kjørecomputer"
Synes hele sykkelen bærer preg av å være litt for billig.
Bjerknez

Re: Yamaha Tracer 700.

Post by Bjerknez »

Direkte "spennende" er den vel ikke nei, men jeg synes uansett prisen virker veldig grei. En perfekt "begynnersykkel" for en god pris. Den ser ikke spesielt påkostet ut, men regner med at plasten ikke slår sprekker sånn uten videre. Men som sagt...spennende... nei...
Post Reply