Lurer på ny sykkel

Prat om tung MC.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lurer på ny sykkel

Post by Tommas »

Smør opp mekanismen på de koffertene forresten ;-)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Lurer på ny sykkel

Post by JK95 »

inunf wrote:Takker folkens! :) Blir gøy å prøve noe nytt, men det blir neppe noen grusturer med det første. Bruksområdet blir hovedsakelig i stedet for bil når jeg skal besøke dama i Trondheim eller foreldrene mine i Ålesund. Jeg er DRITTLEI av fergekø :roll:

Forøvrig en veldig artig patent med de koffertene som er ekspanderbare :thumleft
Brøl ut når det blir trondheimstur, er jo i de trakter jeg er på hjemmebane \:D/ Gratulerer med flott baik til formålet :thumleft
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Lurer på ny sykkel

Post by inunf »

Tommas wrote:Smør opp mekanismen på de koffertene forresten ;-)
Ja, de var "noe" treige. Det skal jeg absolutt gjøre :thumleft
JK95 wrote:
inunf wrote:Takker folkens! :) Blir gøy å prøve noe nytt, men det blir neppe noen grusturer med det første. Bruksområdet blir hovedsakelig i stedet for bil når jeg skal besøke dama i Trondheim eller foreldrene mine i Ålesund. Jeg er DRITTLEI av fergekø :roll:

Forøvrig en veldig artig patent med de koffertene som er ekspanderbare :thumleft
Brøl ut når det blir trondheimstur, er jo i de trakter jeg er på hjemmebane \:D/ Gratulerer med flott baik til formålet :thumleft
Mulig jeg tar kontakt når det nærmer seg :)
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Lurer på ny sykkel

Post by KliffArne »

inunf wrote:Hvor mye må jeg regne med at den faller i verdi?

Hvordan tror dere bruktmarkedet er for denne sykkelen i sommer om det viser seg at det var feil sykkel?
Akkurat dette har jeg lurt på selv. Markedet må vel snart være mettet med GS'er, sånn at de kunne falt litt mere i pris enn det de gjør.

Og så lurer jeg på om en del kjøper litt over evne, sånn at det kan bli litt prisras hvis rentene stiger, og folk må kvitte seg med forbrukslån?

Men dette gjelder nok ikke trauste GS-eiere :-s
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Lurer på ny sykkel

Post by Gulars »

Jeg er samme størrelse som deg og kjører GS. Suverent. Jeg har salen på høyeste trinn, 87cm. Jeg kunne godt sittet litt høyere, evnetuelt hatt fothvilerne litt lavere. Kunne tenkt meg mindre skarp knevinkel ved lange turer. Men det blir flisespikkeri for jeg bare strekker ut beina eller står en stund. :)
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Lurer på ny sykkel

Post by Gulars »

Ser at svaret mitt kom litt sent.... overså et par sider... men, men,... det går vel bra. :)
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Lurer på ny sykkel

Post by inunf »

Er høydejusterbart sete standard? Hvordan fungerer det, og hvor mange stiller er det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: Lurer på ny sykkel

Post by joo »

Er to blanke tverrpinner under standardsetet. De kan flyttes opp/ned et steg.
Kan hende vil du tilte det fram/bak, det bruker jeg.
Er anelsen kortere enn deg, og har prøvd lavt sete. Det kutta jeg fort ut og gikk på standardsete igjen. (Det lave setet har ikke justeringsmuligheter, tror ikke det høye har det heller)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lurer på ny sykkel

Post by Tommas »

Kom på en ting til: i forbindelse med justering av sete så kan de pinnene/mekanismen bli litt løse - da blir det helvete å få låst opp setet igjen.
Så anbefaler å ha på litt fett på "kloa" som låser setet, samt å holde øye med "strikken" som trekker setemekanismen.
Post Reply