Lurer på ny sykkel

Prat om tung MC.
User avatar
kvase
Posts: 4040
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Lurer på ny sykkel

Post by kvase »

KTM 1050 har vel samme grunnstammen av motor som 1190 men er nedjustert i cc og hk derpå skal den være meget slitesterk-
Nydelig billig tur mc er det å en som står sterkere er mulig Honda Africa Twin med samme cc og hk og litt lavere sittehøyde (mener jeg)
hadde ikke mine lyster endret seg så hadde jeg beholdt han for det er galimatias egentlig for meg å bytte til 1090 da det er samme cc men mere hk og større jul som er beregne til litt mere røft bruk
Kona sins det er meget kjekt å være eksoos rype også
test http://www.bike.no/test/ktm-1050-adventure
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Bjerknez

Re: Lurer på ny sykkel

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:HONDA? Nå er jeg faktisk skuffa JK95 [-X Gå for en BMW eller KTM så blir du i alle fall fornøyd. :lol:
Lett for deg å si, du er singel og har jobb [-X Jeg får "lønn" fra forsvaret og har sothøne som skal med :-#
Så får man bare håpe at dama di ikke er av utenlandsk opprinnelse med annen hudfarge... hvis ikke så ble det litt sterk kost for meg :lol:

Men til poenget...
Det første jeg tenkte var... ahh...nok en traktor... :roll:

Men når valget er tatt så ville jeg vertfall valgt noe annet enn en GS. Ikke fordi syklene er dårlige, men fordi jeg bare synes dem er utrolig kjedelige både og se på samt kjøre. Jeg har riktignok ikke kjørt en GS, men har kjørt en sykkel med nøyaktig samme motor (Mener det var den nye K1200RS.

En gedigen jernhingst med boblemotor :-# :lol:

Når det er sagt så regner jeg med du er voksen nok til å ikke ta det som kommer fra meg så alt for bokstavelig. Vertfall ikke klokken 02:00 på natten rett etter en liten fyllefest 8)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Lurer på ny sykkel

Post by Kant1 »

Bjerknez wrote:
JK95 wrote:
Trondgv wrote:HONDA? Nå er jeg faktisk skuffa JK95 [-X Gå for en BMW eller KTM så blir du i alle fall fornøyd. :lol:
Lett for deg å si, du er singel og har jobb [-X Jeg får "lønn" fra forsvaret og har sothøne som skal med :-#
Så får man bare håpe at dama di ikke er av utenlandsk opprinnelse med annen hudfarge... hvis ikke så ble det litt sterk kost for meg :lol:

Men til poenget...
Det første jeg tenkte var... ahh...nok en traktor... :roll:

Men når valget er tatt så ville jeg vertfall valgt noe annet enn en GS. Ikke fordi syklene er dårlige, men fordi jeg bare synes dem er utrolig kjedelige både og se på samt kjøre. Jeg har riktignok ikke kjørt en GS, men har kjørt en sykkel med nøyaktig samme motor (Mener det var den nye K1200RS.

En gedigen jernhingst med boblemotor :-# :lol:

Når det er sagt så regner jeg med du er voksen nok til å ikke ta det som kommer fra meg så alt for bokstavelig. Vertfall ikke klokken 02:00 på natten rett etter en liten fyllefest 8)
Tror ikke det er noen fare.... svært få tar noe som helst fra deg særlig seriøst :twisted:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Lurer på ny sykkel

Post by Palma »

Bjerknez wrote:
Men når valget er tatt så ville jeg vertfall valgt noe annet enn en GS. Ikke fordi syklene er dårlige, men fordi jeg bare synes dem er utrolig kjedelige både og se på samt kjøre. Jeg har riktignok ikke kjørt en GS, men har kjørt en sykkel med nøyaktig samme motor (Mener det var den nye K1200RS.

En gedigen jernhingst med boblemotor :-# :lol:
Dine argumenter veier nok tungt når du sammenligner K1200RS med en R1200GS, Selv etter en fyllefest bør man vite forskjellen....
ArcticTiger
Posts: 2523
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Lurer på ny sykkel

Post by ArcticTiger »

@Palmern: Beeeemmmer er Beeeeemer vet du :roll:
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: Lurer på ny sykkel

Post by joo »

Palma wrote:
Dine argumenter veier nok tungt når du sammenligner K1200RS med en R1200GS, Selv etter en fyllefest bør man vite forskjellen....
Du burde sette pris på at en med så ufattelig god kunnskap om alt som ruller og som sikkert vet absolutt alt om hva enhver vil trives på deler av sitt uendelige oppkomme av absolutte sannheter.

Når en krysning av guro, ekspert og konge nedlater seg til å belære oss bør vi virkelig lytte :thumleft
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Lurer på ny sykkel

Post by KliffArne »

Palma wrote:
Bjerknez wrote:
Men når valget er tatt så ville jeg vertfall valgt noe annet enn en GS. Ikke fordi syklene er dårlige, men fordi jeg bare synes dem er utrolig kjedelige både og se på samt kjøre. Jeg har riktignok ikke kjørt en GS, men har kjørt en sykkel med nøyaktig samme motor (Mener det var den nye K1200RS.

En gedigen jernhingst med boblemotor :-# :lol:
Dine argumenter veier nok tungt når du sammenligner K1200RS med en R1200GS, Selv etter en fyllefest bør man vite forskjellen....
Hehe =D> =D> =D>

"Utrolig kjedelig både og se samt kjøre.Jeg har riktignok ikke kjørt en" blablabla... Fantastisk uttalelse.

Jeg har ei nabokjærring, og hun er utrolig kjedelig, både å se til og å "kjøre". Jeg har riktignok ikke prøvekjørt henne, men har prøvd noe med nøyaktig samme utstyret :-k
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Lurer på ny sykkel

Post by KliffArne »

inunf wrote:Det blir kun asfalt ja. Vekt er vel greit om det ikke blir for mye av. Er ikke verdens største mann, 180 cm og noen og 70 kg. 1200 GS tror jeg skal gå greit, Adventure-utgaven som er høyere blir for høy for meg.

Tenker i utgangspunktet å kjøpe noe som er så gammelt at det ikke er garanti. Da kan jeg skru selv uten å måtte ta hensyn til det :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med 180 på strømpelesten så bør hverken GS eller GSA være noe problem. Jeg er 174, og kjører med setet i høyeste posisjon, niema problema

Og ikke innbill deg selv at du ikke kan få deg en saftig fartsbot på disse, heller [-X
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Lurer på ny sykkel

Post by inunf »

Hopper glatt over rådene fra de som ikke ser forskjell på K og R.

Skal se på sykkelen i dag. Er det noe spesielt jeg bør se etter?

Hvor mye må jeg regne med at den faller i verdi? Skjedde det noen vesentlige oppdateringer fra 2006 til 2010 (som var den modellen jeg prøvde)?

Hvordan tror dere bruktmarkedet er for denne sykkelen i sommer om det viser seg at det var feil sykkel?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjerknez

Re: Lurer på ny sykkel

Post by Bjerknez »

Haha, jeg fortjente vel den :lol:

Beklager utskeielsen inunf. Jeg ønsker deg lykke til med søken etter ny sykkell. Det er uansett en spennende prosess. Møter jeg deg på veien så skal jeg rive i en kaffekopp på deg :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lurer på ny sykkel

Post by ojda »

Vær nå litt snille med Bjerksnesen da :?
Han har prøvekjørt R1200RS, men tulla litt med bokstavene :redface
Det må da være lov når man netopp har oppdaget att øl er mer enn Pils :thumleft

Resten får'n stå for sjøl ;-) Gått Nytt År \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Lurer på ny sykkel

Post by inunf »

Bjerknez wrote:Haha, jeg fortjente vel den :lol:

Beklager utskeielsen inunf. Jeg ønsker deg lykke til med søken etter ny sykkell. Det er uansett en spennende prosess. Møter jeg deg på veien så skal jeg rive i en kaffekopp på deg :thumleft
Ikke noe problem :) Drikker ikke kaffe, men er ikke så verst til å røle, så kan godt slå av en prat :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Lurer på ny sykkel

Post by inunf »

Hva faen. Jeg kjøpte den.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lurer på ny sykkel

Post by ojda »

Sånn helt uten at du var klar over det :shock: :lol: :lol: '

Gratulerer, hvem av de ble det :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
ArcticTiger
Posts: 2523
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Lurer på ny sykkel

Post by ArcticTiger »

Grrattlere med ny-sykkern :thumleft Har sjølv lurt litt på å kjøpe meg en Beeemer når jeg blir 65 :redface
Post Reply