metzeler m7rr? Noen erfaringer

Prat om tung MC.
Bjarne89
Posts: 34
Joined: 20 Jul 2016 09:43
MC: Suzuki gsxr 600

metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Bjarne89 »

Må ha nye dekk til min gsxr 600 til våren. Vurderer metzeler m7rr .
Noen som har prøvd disse? Eller har noen andre å anbefale.
Kjører stort sett på tørt føre. Og noen banedager i løpet av sesongen.
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Olden »

Jeg har kjørt lenge på disse dekkene og har ingenting negativt å si om dem! Er på mitt 3 sett!
De blir fort varme, har godt grep både på vått/tørt og holder lenge. Jeg har 8200km på mine nå og det er plenty mønster igjen enda.
Har hatt ei helg på rudskogen med dem og her var de veldig bra, både på tørt og vått føre!
Jeg kan virkelig anbefale disse dekka :thumleft
Bjarne89
Posts: 34
Joined: 20 Jul 2016 09:43
MC: Suzuki gsxr 600

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Bjarne89 »

Olden wrote:Jeg har kjørt lenge på disse dekkene og har ingenting negativt å si om dem! Er på mitt 3 sett!
De blir fort varme, har godt grep både på vått/tørt og holder lenge. Jeg har 8200km på mine nå og det er plenty mønster igjen enda.
Har hatt ei helg på rudskogen med dem og her var de veldig bra, både på tørt og vått føre!
Jeg kan virkelig anbefale disse dekka :thumleft
Takk for svar:) de fungerte bra på banen under litt hardt kjøring med bra nedlegg? da tror jeg at jeg prøver et sett med de:)
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Olden »

Dekka ble pressa ganske hardt på banekjøringa uten noen overraskelser :twisted:
Du blir nok fornøyd med disse på sykkelen din :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by hakhap »

Fikk bare ca 4k på mine før gamle sykkelen begynte med problemer men bytter til m7rr igjen så snart jeg sliter ut de dekka nysykkelen kom med.

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Bjarne89
Posts: 34
Joined: 20 Jul 2016 09:43
MC: Suzuki gsxr 600

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Bjarne89 »

Da blir det nok et sett med m7rr til våren:) ser det har gjort det bra på div tester også.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by tshansen »

Høres veldig mye positivt om disse dekkene, bortsett fra levetiden [emoji15]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjarne89
Posts: 34
Joined: 20 Jul 2016 09:43
MC: Suzuki gsxr 600

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Bjarne89 »

LordShaft wrote:Høres veldig mye positivt om disse dekkene, bortsett fra levetiden [emoji15]

Levetiden ser ut som å være 6-8000km. Det er innfor for min del:)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Tommas »

Hvis Olden får 8200 på sine, og det fortsatt er mønster igjen, så kan man da ikke klage på det 8)

Hos meg ser Tourance Next ut til å holde omtrent like lenge :lol:
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Lasse Liten »

for å sette det litt i perspektiv, har nå straks rundet 10 tusen på TKC70 dekkene mine, og anslår at de har mer enn 5000 igjen..
8000 på et gatedekk er i mine øyne helt elendig, det er jo like dårlig som et knastedekk...
Har gjort én endring i kjøremønster etter å ha lest en utredning om dekk (lenke i den store dekktråden) - har begynt å bruke bremsene og spesielt bakbremsen mer - det gir gode resultater i mindre dekkslitasje :D -bremser er jo veldig billig og mye enklere å skifte sammenlignet med dekk...
Med mindre m7rr dekket er helt eksepsjonelt bra og man kjører mer enn et par ganger i året på bane virker det som et umåtelig dårlig kjøp.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Tommas »

Leste også den lenken, og når jeg begynte å følge med litt så bruker jeg bortimot ikke brems ved vanlig kjøring. Tipper det hadde spart dekk å endre litt på det, men det er utrolig mye motorbrems på Super Duke.

Tror forøvrig ikke knastedekk hadde vart 8k heller...
Lasse Liten wrote:Med mindre m7rr dekket er helt eksepsjonelt bra og man kjører mer enn et par ganger i året på bane virker det som et umåtelig dårlig kjøp.
Alt er relativt. Diablo Corso dekk holder vel omtrent 4500 til gatebruk på S1000R og Super Duke, så i forhold til det er M7RR skikkelig bra :thumleft

Ny rekord på Tourance Next nå, kanskje det holder over 8k til og med 8)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by JK95 »

Har mitt andre sett med M7RR på min Gixxer, og har intet annet enn lovord, har kjørt på alt fra lett slaps, via søkkregn, til nydelig sommervær, og de sitter godt, overasker deg aldri, gjør kun det de skal :thumleft
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Lasse Liten »

Tommas wrote:Leste også den lenken, og når jeg begynte å følge med litt så bruker jeg bortimot ikke brems ved vanlig kjøring. Tipper det hadde spart dekk å endre litt på det, men det er utrolig mye motorbrems på Super Duke.

Tror forøvrig ikke knastedekk hadde vart 8k heller...
Lasse Liten wrote:Med mindre m7rr dekket er helt eksepsjonelt bra og man kjører mer enn et par ganger i året på bane virker det som et umåtelig dårlig kjøp.
Alt er relativt. Diablo Corso dekk holder vel omtrent 4500 til gatebruk på S1000R og Super Duke, så i forhold til det er M7RR skikkelig bra :thumleft

Ny rekord på Tourance Next nå, kanskje det holder over 8k til og med 8)
Diablo corso egner seg jo ikke akkurat på vått føre, det er vel et baneinspirert dekk med veldig myk gummi som akkurat er lovlig på veien ?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by tshansen »

Nå er det veldig få race og sportsdekk som er spesielt egnet til bruk på norske veier og med de forholdene vi har her!

De krever for høy varme til å oppnå optimal driftstemperatur! Etter å ha fordypet meg i mye info fra dekk leverandørene siste årene, hadde jeg ikke valgt et sport dekk om du bare skal kjøre på landeveien! Det gir kort fortalt dårligere grep enn et touring dekk!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: metzeler m7rr? Noen erfaringer

Post by Lasse Liten »

LordShaft wrote:Nå er det veldig få race og sportsdekk som er spesielt egnet til bruk på norske veier og med de forholdene vi har her!

De krever for høy varme til å oppnå optimal driftstemperatur! Etter å ha fordypet meg i mye info fra dekk leverandørene siste årene, hadde jeg ikke valgt et sport dekk om du bare skal kjøre på landeveien! Det gir kort fortalt dårligere grep enn et touring dekk!
Enig, og etter å ha oppdaget den vanvittige utviklingen som har vært på touringdekk med sipes og varmemodelering, dæven sier bare jeg!
Post Reply