MC-nyheter

Prat om tung MC.
Brukeravatar
ojda
Bamsefar
Innlegg: 7137
Registrert: 09 apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania

Re: MC-nyheter

Legg innav ojda » 22 nov 2019 20:45

De er i svarte også, men av det jeg har sett er de til BMW/Touratech-vesker [-X
Jeg vet ikke om givi lager noe lignende :-k


2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.

Brukeravatar
ojda
Bamsefar
Innlegg: 7137
Registrert: 09 apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania

Re: MC-nyheter

Legg innav ojda » 22 nov 2019 20:46

2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.

Brukeravatar
ashland
U-Svingen
Innlegg: 1298
Registrert: 11 okt 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
Sted: Halden

Re: MC-nyheter

Legg innav ashland » 22 nov 2019 20:49

Har tittet litt etter de lave veskene dine, må jo ha julegave til meg selv :roll:

Skulle gjerne tatt og følt litt på de
Det en leverandør har blir ofte kopiert av en annen levrandør

Fordelen med de lave væskene er de kan pakkes bort ved behov, med disse må en kjøre med tårnet..

Brukeravatar
ojda
Bamsefar
Innlegg: 7137
Registrert: 09 apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania

Re: MC-nyheter

Legg innav ojda » 22 nov 2019 20:56

De rammene er 11cm høye, så det utgjør ikke den volsomme forskjellen :)
Men mykveskene gjør flott nytte for seg de å :thumleft
2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.

Brukeravatar
ashland
U-Svingen
Innlegg: 1298
Registrert: 11 okt 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
Sted: Halden

Re: MC-nyheter

Legg innav ashland » 22 nov 2019 21:01

Nå sto det ikke pris på væskene da, men vanntette er de
https://www.givi.de/produkte/taschen/we ... lle/ut807b

Koster å væra kar :shock:
Men ja, ser litt bedre ut

https://shop.touratech.nl/pannier-exten ... -of-2.html

Brukeravatar
ojda
Bamsefar
Innlegg: 7137
Registrert: 09 apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania

Re: MC-nyheter

Legg innav ojda » 22 nov 2019 21:22

Nå er dette generasjonen etter mine toppvesker, men mine/min var ivertfall fuktige innvendig efter feriens bravader ;-)
Ikke noe kjempeproblem, ogikke veldig våte men jeg hadde glatt handlet sånne rammer om jeg ikke hadde hatt veskene fra før :thumleft
2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.

Brukeravatar
ojda
Bamsefar
Innlegg: 7137
Registrert: 09 apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania

Re: MC-nyheter

Legg innav ojda » 22 nov 2019 21:27

2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.

Brukeravatar
intruder
Innlegg: 1724
Registrert: 03 mai 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750
1996 Vespa 50 scooter
Sted: Brumunddal
Kontakt:

Re: MC-nyheter

Legg innav intruder » 28 nov 2019 15:30

TRIUMPH ROCKET 2020

tryll den frem den som kan / vil.......... :shock: :redface ... =D>

Brukeravatar
mekkern
Innlegg: 3836
Registrert: 22 jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: MC-nyheter

Legg innav mekkern » 28 nov 2019 16:05

kommer mye tungt og langt neste år også..

ArcticTiger
Innlegg: 1925
Registrert: 06 okt 2015 21:02
MC: -19 Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-00 Yamaha TT600R
Sted: Hillsboro, Wisconsin, USA.

Re: MC-nyheter

Legg innav ArcticTiger » 28 nov 2019 18:36

Det er smått forunderlig at det fortsatt lages sykler med så åpenbart dårlig fører ergonomi :roll:

Brukeravatar
mekkern
Innlegg: 3836
Registrert: 22 jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: MC-nyheter

Legg innav mekkern » 28 nov 2019 18:49

Litt prolapser i påttehøla holder helsenorge i gang vet du. :D

Brukeravatar
intruder
Innlegg: 1724
Registrert: 03 mai 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750
1996 Vespa 50 scooter
Sted: Brumunddal
Kontakt:

Re: MC-nyheter

Legg innav intruder » 28 nov 2019 20:35

Ikke noe å rope hurra for noe av det...utseendemessig... [-X ...ceuiserne...helt borti granskauen ikke lækkert
Men den som synes blant annet en gammal japse tidlig nittitall likner mest på en motorsykkel er sikkert nær kokos....Intruder har bare speedometer , ikke effektpotte...ikke GPS.... :redface

men smaken er jo som ras....... :roll:delt... :smt022

Brukeravatar
intruder
Innlegg: 1724
Registrert: 03 mai 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750
1996 Vespa 50 scooter
Sted: Brumunddal
Kontakt:

Re: MC-nyheter

Legg innav intruder » 06 des 2019 17:44

mekkern skrev:kommer mye tungt og langt neste år også..



fy flate...så mye stygt....

INDIAN SCOUT den eneste jeg kunne tenkt meg.... :thumleft ..og mekkern har jo en slik,lucky winner !! =D> =D>

snart ikke noe som ligner en motorsykkel å få kjøpt...,,,,,,,,,,,,mener jeg.. :smt004

knutk
Innlegg: 1603
Registrert: 15 jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F800GS, R90S

Re: MC-nyheter

Legg innav knutk » 06 des 2019 19:37

Synes at Triumph ser tøff ut :D

Dog deler jeg @AT's forundring om ergonomi. Skjønner ikke poenget med å sitte på en MC som en kokt reke...

Triumph har en 2,5L motor, men dreiemomentet er kun 220Nm. dvs under 9Nm pr 100cc. Jeg synes ikke det er imponerende..

Brukeravatar
Bikeridr
Geocache General
Innlegg: 2803
Registrert: 08 okt 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Sted: Babīte

Re: MC-nyheter

Legg innav Bikeridr » 06 des 2019 21:42

knutk skrev:Triumph har en 2,5L motor, men dreiemomentet er kun 220Nm. dvs under 9Nm pr 100cc. Jeg synes ikke det er imponerende..

Æhumm.. Hvor mange NM har generelt en " toogenhalvlitersbænser" da.. ( 2.5L bensinmotor for de som ikke forsto dialekten)?
Såvidt jeg husker fra min barnelærdom så har bensinmotor "flere hester enn newton" og diesler er akkurat motsatt.
Til sammenlikning, så har Toyota RAV4 2019 Hybrid en 2,5L bensinmotor på 178HK, 11 mer enn Triumphen, og med nøyaktig samme NM på 221.
Når det er sagt, så tror jeg 221NM er mer enn evig nok på en 350kg motorsykkel som kun har ett "relativt lite" kontaktpunkt til asfalten i forhold til breidekka biler og (minst) to drivende kontaktpunkter mot samme asfalt.
Du kan ikke, under normale omstendigheter (dragracing unntatt), gå fortere fra 0-100km/t enn 2,83s (1G) grunnet friksjonen. Man *MÅ* ha friksjon for å aksellerere. 1G aks er under ideelle forhold på friksjonskoeffisient 1. Gummi mot asfalt er normalt ca 0,6 og kanskje opp mot 0,9 med gode oppvarmede dekk på god asfalt.
Nå skriver jo Triumph på sine sider at de klarer 0-96km/t (0-60mph) på 2,79s, så det er jo akkurat innafor det jeg skrev over..

(At dragracere klarer det fortere er fordi de har på en måte "overfriksjon" grunnet oppvarmede myke dekk med "klisteregenskaper" jfr, håndballjenter og klister på hendene for ballkontakt).


Gå tilbake til «Tung MC»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester