Re: MC-nyheter
Posted: 24 Oct 2019 10:23
Ducati Gate kjemper v4
https://www.bike.no/nyheter/ducati-v4-s ... more-15093
https://www.bike.no/nyheter/ducati-v4-s ... more-15093
Løvaas har visst bestillt inn 30 stk, men de fleste er visst allerede bestillt bort. Så den som MÅ-HA må forte segkvase wrote:Ducati Gate kjemper v4
https://www.bike.no/nyheter/ducati-v4-s ... more-15093
ArcticTiger wrote:Løvaas har visst bestillt inn 30 stk, men de fleste er visst allerede bestillt bort. Så den som MÅ-HA må forte segkvase wrote:Ducati Gate kjemper v4
https://www.bike.no/nyheter/ducati-v4-s ... more-15093
Dette er en consept sykkel som er bygget på akkurat samme "ramme" og motor som 790. Sykkelen er identisk med 790 på omtrent alt bortsett fra noen små visuelle endringer.kvase wrote:Ja ja Husqvarna 900 nesten kliss lik som ktm 790 i bak-delen fronten skiller seg ut ja
https://www.motorradonline.de/enduro/hu ... 1-concept/
kvasetshansen wrote:Dette er en consept sykkel som er bygget på akkurat samme "ramme" og motor som 790. Sykkelen er identisk med 790 på omtrent alt bortsett fra noen små visuelle endringer.kvase wrote:Ja ja Husqvarna 900 nesten kliss lik som ktm 790 i bak-delen fronten skiller seg ut ja
https://www.motorradonline.de/enduro/hu ... 1-concept/
Samme som 701 er bygget på samme sykkel som KTM 690
kvase
Den nye 890 duken har 121hp den 901 consept har 105/120 hp ? ut i fra kilder Deler på denne siden
KTM Club Scandinavia
Den konsept mc skal vist komme ut i 2021 syns den ser lovende ut
Går du de litt mer etter i sømmen så er det en god del forskjeller - dempere-bremser- en del motor teknisk -
Men ja det er mye likt også men klart er man produsent av et merke å kjøper opp et annet så må det bli noe som dras over med en rask kamm rundt slik noe
Ser ut som de fleste aktører vil satse på carplay framover.
Ikke for å snakke ned 790, men personlig syntes jeg, basert på det ene bildet, at Husqvarna'n ser bedre ut enn KTM varianten. Det dreier seg selvsagt om smak og behag, men for undertegnede virker den mer attraktiv. De ubesvarte spørsmålet blir selvsagt, hva gjør det med vekten. Det vil vise seg.tshansen wrote:Dette er en consept sykkel som er bygget på akkurat samme "ramme" og motor som 790. Sykkelen er identisk med 790 på omtrent alt bortsett fra noen små visuelle endringer.kvase wrote:Ja ja Husqvarna 900 nesten kliss lik som ktm 790 i bak-delen fronten skiller seg ut ja
https://www.motorradonline.de/enduro/hu ... 1-concept/
Samme som 701 er bygget på samme sykkel som KTM 690
Jeg må si at den så veldig lite pen ut på bilder, men satser på at den ser bedre ut når vi får se den live, om vi får se den live i dette formatet
Det som gleder meg mest når jeg så bilder av denne sykkelen er løsningen de har på instrument panel og navigering. Ser ut som de fleste aktører vil satse på carplay framover. Som gjør at de slipper å betale hysteriske summer til Garmin for dårlige løsninger
Nei, går du etter i sømmene, ser du at potten er en akrapovic variant som også er "lik" bare designet annerledes på 901. Det er en opp borret 790 motor med samme dempere som kommer i Rally versjonen til 790. Jævlig dyre dempere, og en smule overkill på en slik sykkel... men de koster 60.000,- å oppgradere til. så tipper det gjør litt med prisen til en eventuell 901. Bremser, og alt annet av komponenter er så å si identisk, samme med bremser og motor. At husquarna vil gjøre noen egne endringer fram til 2021 er liten tvil om. Men en kjapp sammenligning av 701 og 690 ser du hvor mye som faktisk er helt likt. Hvorfor kan man gjerne stille seg spørsmål til?kvase wrote: Den nye 890 duken har 121hp den 901 consept har 105/120 hp ? ut i fra kilder Deler på denne siden
KTM Club Scandinavia
Den konsept mc skal vist komme ut i 2021 syns den ser lovende ut
Går du de litt mer etter i sømmen så er det en god del forskjeller - dempere-bremser- en del motor teknisk -
Men ja det er mye likt også men klart er man produsent av et merke å kjøper opp et annet så må det bli noe som dras over med en rask kamm rundt slik noe
Det tok noen uker og ikke minst muligheten til å se den live før jeg ble fortrolig med utseendet til 790. Den så jævlig rar ut med en gang. Det kan jeg være helt enig med deg i, men smaken er som baken. Det er ikke nødvendigvis den kuleste sykkelen som er blitt laget. men designet er kanskje ikke det som står høyest i fokus når folk velger sykkel i dette segmentet? eller er det det?knutk wrote:
Ikke for å snakke ned 790, men personlig syntes jeg, basert på det ene bildet, at Husqvarna'n ser bedre ut enn KTM varianten. Det dreier seg selvsagt om smak og behag, men for undertegnede virker den mer attraktiv. De ubesvarte spørsmålet blir selvsagt, hva gjør det med vekten. Det vil vise seg.
Angående Carplay vs Garmin. I bilene har jeg mulighet for både den innebygde GPS eller Android Auto. Fordelen med telefonvarianten er at det er enklere å finne steder som ikke er forhåndsprogrammert, men bilen kan også kobles til nett og man kan laste inn samme veipunkt. Førstnevnte løsning er kabelbasert. mens sistnevnte løsning er trådløs.
Ser poenget med lisenspenger. Men om man ønsker å benytte Apple CarPlay koster det kunden ca kr 2 500. (Mange produsenter har allerede dette inkludert i prisen) Android koster ingen ting.
Dritten (i bil) med å benytte telfonbasert navigasjon er at navigator beslaglegger hele skjermen og man mister mye av info som ellers er vist på skjermen. Tipper sistnevnte er et forbigående problem som blir løst på fremtidige modeller.