Synes også denne så veldig stilig ut. En mellomstørrelse sykkel med kardang er sjelden vare. Bare synd Guzzi henger etter med motorene. Denne er oppgitt til 80Hk, men der sies ikke noe om moment. De sier den bygger på V9 plattform, som har en 800cc strikkmotor på noen og 50 hk og 60+ Nm.
Det gjør at sykkelen trolig gir fine bilder men et gedigent gjesp å kjøre... Om det hadde vært antydning til sprut i den ville den være et fristende alternativ.
Re: MC-nyheter
Posted: 11 Nov 2017 15:49
by mekkern
For meg som er en sløv treg og kjedlig motorsykkelist som ikke årlig kjører jorden rundt med hele huset på slep..-så synes jeg at Royal Enfield Interceptor er en interessant sykkel....
Re: MC-nyheter
Posted: 11 Nov 2017 16:19
by Tommas
mekkern wrote:For meg som er en sløv treg og kjedlig motorsykkelist
Nå synes jeg du er litt slem mot deg selv
Re: MC-nyheter
Posted: 11 Nov 2017 18:25
by mekkern
Tommas wrote:
mekkern wrote:For meg som er en sløv treg og kjedlig motorsykkelist
Nå synes jeg du er litt slem mot deg selv
He-he-he...i forhold til hvordan vi "motorsykkelister" ønsker å fremstå så muligens..
ALLE skal jo ha effekt/racing/sprute grus/bil på 2 hjul/kjøre lengre enn blodpropp i beina osv....
da må jo noen havne i en annen kategori også....(som også tar heldagsturer på 125ccm.)
jeg synes det er litt artig med sykler en kan bruke mer fullt ut uten å dø eller miste lappen også..
og skal jeg være litt ærlig med meg selv så passer muligens den sykkelen som "universalsykkel" til all min kjøring utenom eventuelt cross/trial....
Har i det minste mer interesse av å prøvekjøre den enn "Niken" til Yamaha(hvilken de har endret primærgearet pga vekten i fronten slik at den ikke skulle bli for "dau")
Og skulle jeg få en "tilt" så har jeg noe med 3x+ effekt også..
Re: MC-nyheter
Posted: 10 Dec 2017 11:06
by ojda
Ær nå fin lell denna da
[youtube][/youtube]
Re: MC-nyheter
Posted: 10 Dec 2017 12:06
by knutk
ojda wrote:Ær nå fin lell denna da
[youtube][/youtube]
Sykkelen ser fin ut
Det slår meg at (og dette gjelder for alle, ikke bare Triumph) når de har slanka den et par kilo i forhold til forrige generasjon så er det ikke måte på hva 10 kg mindre har bidratt med i form av evne til å svinge, akselerasjon, drag på damene etc. mens de gangene oppgraderingen har gjort at den har lagt på seg noen kilo så hevdes det at de ekstra kiloene ikke har noen praktisk betydning...
Re: MC-nyheter
Posted: 10 Dec 2017 12:14
by ojda
knutk wrote:
ojda wrote:Ær nå fin lell denna da
[youtube][/youtube]
Sykkelen ser fin ut
Det slår meg at (og dette gjelder for alle, ikke bare Triumph) når de har slanka den et par kilo i forhold til forrige generasjon så er det ikke måte på hva 10 kg mindre har bidratt med i form av evne til å svinge, akselerasjon, drag på damene etc. mens de gangene oppgraderingen har gjort at den har lagt på seg noen kilo så hevdes det at de ekstra kiloene ikke har noen praktisk betydning...
Jupp. Omtrent som om vi skulle komme til å ta av noen kilo, eller motsatt
Ser forøvrig ut til at det mest er av og påmontering av standard extra som gjør de største utslagene
Min var forøvrig fjærlett, innveid til 229 kg tørr.
Men så sitter det noen kilo utstyr på toppen av det da
Re: MC-nyheter
Posted: 10 Dec 2017 12:27
by knutk
ojda wrote:
Jupp. Omtrent som om vi skulle komme til å ta av noen kilo, eller motsatt
Ser forøvrig ut til at det mest er av og påmontering av standard extra som gjør de største utslagene
Min var forøvrig fjærlett, innveid til 229 kg tørr.
Men så sitter det noen kilo utstyr på toppen av det da
For undertegnede med mine ferdigheter blir noen kilo fra eller til akademisk. Og jeg tilhører nok i gruppen hvor det største vektsparingspotensialet befinner seg over setetrekket.
Re: MC-nyheter
Posted: 10 Dec 2017 14:31
by kvase
knutk wrote:
ojda wrote:
Jupp. Omtrent som om vi skulle komme til å ta av noen kilo, eller motsatt
Ser forøvrig ut til at det mest er av og påmontering av standard extra som gjør de største utslagene
Min var forøvrig fjærlett, innveid til 229 kg tørr.
Men så sitter det noen kilo utstyr på toppen av det da
For undertegnede med mine ferdigheter blir noen kilo fra eller til akademisk. Og jeg tilhører nok i gruppen hvor det største vektsparingspotensialet befinner seg over setetrekket.
Er det ikke slik at effekt ut taket blitt bedret å da --- ? står så i denne artiklen her --Motoren, som fortsatt driver bakhjulet via kardangaksel, gir 141 hestekrefter, og er optimalisert for mer krefter lavere i registeret. http://www.bike.no/nyheter/triumph-oppd ... 00-og-1200 likte for øvrig de smale lys effekten i fronten på den i filmen
-
Selv merka jeg et enormt bedre trøkk på oppgraderingen de gjorde på KTM1050cc (1090) men her spilte jo de 30 ekstra hestene inn mye -Men den har et meget godt drag gjenom hele registret så langt jeg har følt
Motorrad magazine in July 2017 wrote that a new boxer engine with increased capacity is coming soon. Other sources have info about a 1252 cc engine with a 106x71 bore x stroke and a starting output of 99 to 100 Kw roughly 133-136 Hp. Larger radiators and oil pump, stronger clutch, different gear ratios (with overdrive 6th gear) and larger rotors (of 320 mm) for same brembo calipers for the brakes. Changes will be made to frame and suspension to keep the weight down. Front fender will change in size and shape. Tank will have an extra 2 liters to keep range unchanged since consumption will rise a bit. Other sources imply a change of ABS manufacturer with off road capabilities similar to on road cornering ABS, and a future implementation of the Vectoring Dynamic ABS ( technology that uses brake control to turn the bike where the steering is pointing) might be in the extras. Cornering lights in a similar tech from 1600GT will be an extra. TFT dash will be standard and will incorporate GPS along with vehicle to vehicle info sharing as a future add on.
Any other info from anyone?
Ryktet om neste generasjon vannbokser har svirret i flere måneder. Om BMW lanserer en sykkel som er lettere enn forgjengeren vil det være positivt, selv om dagens sykkel er lettere enn de fleste av dens konkurrenter (antar sykkelen reflekterer eierne, kiloene kommer lettere på enn av).
Hvordan sykkelen blir til slutt gjenstår å se. Av finesser ikke allerede nevnt er variabel ventil-timing, ala som i bilene, https://www.asphaltandrubber.com/rumors ... ve-timing/
Re: MC-nyheter
Posted: 11 Dec 2017 10:03
by ojda
Jeg har sett at nyheten ikke er dagsfersk, men det er den her på forumet
Ansvarlige GS-eiere/intreserte burde ha bringt dette videre for lenge siden
Gjelder bla deg Knut. (Som tydelig visste, men ikke viderefortalte)
(Kritikk med ett lite glimt i øyekroken)
Re: MC-nyheter
Posted: 11 Dec 2017 10:10
by knutk
ojda wrote:Jeg har sett at nyheten ikke er dagsfersk, men det er den her på forumet
Ansvarlige GS-eiere/intreserte burde ha bringt dette videre for lenge siden
Gjelder bla deg Knut. (Som tydelig visste, men ikke viderefortalte)
(Kritikk med ett lite glimt i øyekroken)
Jeg tar selvkritikk. Retter meg opp i stolen og legger meg flat.
Det vil skje igjen
Re: MC-nyheter
Posted: 11 Dec 2017 10:42
by knutk
Spenningsmomentet rundt BMWs valg av variabel ventilstyring ligger i hvilket nivå de ønsker å legge seg på.
Første generasjon, VANOS var et system hvor man i praksis hadde to posisjoner, og styringen bestod av en solenoid som åpnet/lukket for oljetrykk.
Ducati har variable ventilstyring allerede, så spenningen ligger i om BMW går for VALVTRONIC.
VALVTRONIC innebærer at gasspejeldet står åpent hele tiden og gasspådraget påvirker ventilåpningen, styrt via en servomotor. (og ja, de har diverse feilmoduser så motor kan kjøres selv om der blir sensorfeil etc.) Valvtronic har mer leamikk i toppen og kanskje ikke så forenlig med boksermotoren, med hensyn til bredde.
Skummelt med ny teknologi sa du?
VANOS kom på markedet i 1992, VALVTRONIC i 2001.
Gjenstår å se.
Om man skal basere seg på tidligere erfaringer slippes ryktene ut i små biter, men der er ofte en overraskelse som ikke kommer frem før offisiell lansering.