Så trekk av 10kg på 790 i eksos og sammenlign det med en fullkittet 690, så er det hva, 40kg forskjell? Vil da tro 790 også har en forsterket ramme, mer komfort i salen og mye mer elektronikk? 790 går vel forøvrig som ADV og ikke Enduro?tshansen wrote:Vet ikke hva et rally tårn veier, men tipper rundt 3 kilo ekstra. Også har du eventuelt ekstra tank for de som velger det. Men vektøkningen på en 690 er minimal i forhold til de andre sykelene. Nå mister du ganske mange kilo i eksosen, men det utligner seg når du fyller på bensin.JK95 wrote:Er det lov å spørre hva en KTM 690 veier med fult Rally-kit? Legg til 10-12 liter fuel ink. den ekstra eller større tanken, kåpe med braketter og vindskjerm, veltebøyler og skidplate for offroadbruken og kanskje en bagasjeløsning så har vel den lagt på seg 25kilo ganske fort, og da er det vel i hovedsak spørsmål om motorens ekstra vekt kontra power? Vil også tro 690 av tidligere generasjoner har sluppet billig unna den ekstra vekten som ligger i elektronikk?
https://riders.drivemag.com/news/this-h ... -kit-rocks
Ser jo her at et slikt kit kan f.eks veie 15kg tørt, legg på 12-13kg i tanken og fjern 10ish fra eksos bør vel være et greit estimat?
Ikke at jeg har peiling, jeg har nok med å kjøre på asfalt