Honda seven fifty gearing

Prat om tung MC.
Post Reply
Askild
Posts: 12
Joined: 12 Jul 2016 19:09
MC: 2008 Honda Varadero 1000

Honda seven fifty gearing

Post by Askild »

Hei.
Ofte smeller det ganske kraftig når jeg gearer, spesielt ved nedgearing. Prøver å ha rett turtall men....
Hilsen Askild
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Honda seven fifty gearing

Post by freddy123 »

du er sikker på at clutchen frigjør skikkelig ? min sykkel smeller også som faen, men det gjelder 1-2 giret noe som er vanlig tror jeg på den jeg har :D
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Honda seven fifty gearing

Post by mekkern »

Smeller ved nedgearing???
Er ikke noe ulyder på noen av syklene mine, men møter jo med gassen da......
Men hvis jeg bare hadde trekt inn clutchen og "tråkka ned pedalen" med gassen av hadde det nok bråka ja...
har egentlig ikke tenkt på hvordan jeg gjør det.. :-k
Prøve med mer gass med cluchen inne og slippe den ut "litt"før gearing ned sånn at delene får opp farta? :?:
Askild
Posts: 12
Joined: 12 Jul 2016 19:09
MC: 2008 Honda Varadero 1000

Re: Honda seven fifty gearing

Post by Askild »

Mener cluthen er ok. Begynner å ta etter ca 2/3 ute. Var spent da jeg byttet olje om jeg fant løse tenner og graps men det såg fint ut.
Er vel kanskje greit nok da.
Askild
Posts: 12
Joined: 12 Jul 2016 19:09
MC: 2008 Honda Varadero 1000

Re: Honda seven fifty gearing

Post by Askild »

Takk for tips - spesielt ang "mellomcluth". Satser på oppholdsvær i morgen og får ut å trene.
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Honda seven fifty gearing

Post by mekkern »

Er du godt "koordinert" kan du på de fleste/mange sykler geare opp og ned uten clutch også. selv om det ikke er det optimale for gearkassa. :thumleft
Post Reply