Noen som har noen ærfaringer med denne?
Vurderer å bytte ut 690 smc'n.
KTM 690 SMC-R, 2014.
KTM 990 smr 2013
- motybana
- Posts: 31
- Joined: 07 Nov 2006 11:35
- MC: Nå: 2017 KTM 1290 Super Duke R
Hatt: 2014 KTM 690 SMC-R - Location: Tønsberg
KTM 990 smr 2013
Life is too short for traffic
Re: KTM 990 smr 2013
Jeg har ingen erfaring med denne sykkelen selv, men har hørt mye positivt om den på nettet. 2013 modellen har vel også Bosch ABS'en om jeg ikke husker feil?
Hva er grunnen til at du vil bytte da?
Hva er grunnen til at du vil bytte da?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: KTM 990 smr 2013
Ikke erfaring med R-en, men jeg er lykkelig eier av en 2011 SMT på tredje sesonger nå. Kjørt ca 30.000km på den.
Det er en morromaskin av dimensjoner! Bremser, dempere osv virker veldig bra. Og den store v-twinnen selvsagt. Må prøves
En kjent svakhet ved disse er at pakningen rundt vannpumpa ryker. Dette har jeg også opplevd. Ellers har sykkern gått som ei klokke. ABSen har jeg aldri opplevd slå inn på tørr asfalt, men selvsagt på grus, våt brostein osv. Den kan slås av på min sykkel, tror ikke det er annerledes på R-en (det ville jo være ulogisk )
Det finnes også et meget bra forum med en modder som har gjort "alt" på sykkelen og dokumentert det veldig godt, om det frister å drive med denslags fantestreker.
Det er en morromaskin av dimensjoner! Bremser, dempere osv virker veldig bra. Og den store v-twinnen selvsagt. Må prøves
En kjent svakhet ved disse er at pakningen rundt vannpumpa ryker. Dette har jeg også opplevd. Ellers har sykkern gått som ei klokke. ABSen har jeg aldri opplevd slå inn på tørr asfalt, men selvsagt på grus, våt brostein osv. Den kan slås av på min sykkel, tror ikke det er annerledes på R-en (det ville jo være ulogisk )
Det finnes også et meget bra forum med en modder som har gjort "alt" på sykkelen og dokumentert det veldig godt, om det frister å drive med denslags fantestreker.
Less typing, more riding!
- motybana
- Posts: 31
- Joined: 07 Nov 2006 11:35
- MC: Nå: 2017 KTM 1290 Super Duke R
Hatt: 2014 KTM 690 SMC-R - Location: Tønsberg
Re: RE: Re: KTM 990 smr 2013
Ok. Har lest en del på nettet, og virker som en ålreit sykkel. Men finner ikke så mye info fra folk som har en selv, mest tester osv...LordShaft wrote:Jeg har ingen erfaring med denne sykkelen selv, men har hørt mye positivt om den på nettet. 2013 modellen har vel også Bosch ABS'en om jeg ikke husker feil?
Hva er grunnen til at du vil bytte da?
Hadde vært greit å vite svakheter ved den og ting og passe på samt service intervall. Ser ktm oppgir hver 12k eller årlig, men er det anbefalt å bytte olje og filter før dette?
Grunnen er vel at jeg kunne tenkt meg litt bedre komfort ved langkjøring og mer trøkk i motoren.
690en er helt kurrant den, skulle gjerne beholdt den som sykkel nr 2, men har ikke vunnet eurojackpot enda [emoji13] [emoji13]
KTM 690 SMC-R, 2014.
Life is too short for traffic
- motybana
- Posts: 31
- Joined: 07 Nov 2006 11:35
- MC: Nå: 2017 KTM 1290 Super Duke R
Hatt: 2014 KTM 690 SMC-R - Location: Tønsberg
Re: RE: Re: KTM 990 smr 2013
De er vel nogenlunde helt like sånn motormessig?mogule wrote:Ikke erfaring med R-en, men jeg er lykkelig eier av en 2011 SMT på tredje sesonger nå. Kjørt ca 30.000km på den.
Det er en morromaskin av dimensjoner! Bremser, dempere osv virker veldig bra. Og den store v-twinnen selvsagt. Må prøves
En kjent svakhet ved disse er at pakningen rundt vannpumpa ryker. Dette har jeg også opplevd. Ellers har sykkern gått som ei klokke. ABSen har jeg aldri opplevd slå inn på tørr asfalt, men selvsagt på grus, våt brostein osv. Den kan slås av på min sykkel, tror ikke det er annerledes på R-en (det ville jo være ulogisk )
Det finnes også et meget bra forum med en modder som har gjort "alt" på sykkelen og dokumentert det veldig godt, om det frister å drive med denslags fantestreker.
Vet du om det med pakningen til vannpumpa er noe de har utbedret på 2013 modellen? Er den jeg er på utkikk etter...
Smr har 15l. Har smt samme størrelse på tanken? Evt. hva er gjennomsnitts forbruket ditt?
KTM 690 SMC-R, 2014.
Life is too short for traffic
Re: KTM 990 smr 2013
Samme motor så vidt jeg vet. Mulig smt er mappet noe "snillere".
Vannpumpeproblemet er det godt mulig er utbedret på 13-modellene ja.
Tanken min er litt større, mener det er 19l. Beregnet forbruk her forrige helg på langtur. Da lå det på ca 0,55l, noe som var overraskende lavt. Det kryper nok fort over 0,6 ved inspirert kjøring.
Jeg har 7500 km mellomservice og 15000 km hovedservice ink ventiljustering.
Sjekk ut www.ktmsmt.com for info om alt rundt disse syklene.
Vannpumpeproblemet er det godt mulig er utbedret på 13-modellene ja.
Tanken min er litt større, mener det er 19l. Beregnet forbruk her forrige helg på langtur. Da lå det på ca 0,55l, noe som var overraskende lavt. Det kryper nok fort over 0,6 ved inspirert kjøring.
Jeg har 7500 km mellomservice og 15000 km hovedservice ink ventiljustering.
Sjekk ut www.ktmsmt.com for info om alt rundt disse syklene.
Less typing, more riding!