Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Prat om tung MC.
Matsrek
Posts: 19
Joined: 14 Dec 2015 22:46
MC: 2015 BMW 1200 GS

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by Matsrek »

Jeg er stor fan av særpreg, og at noen tørr å lage ting på en annen måte enn alle andre.
I så måte synes jeg det hadde vært kjempetrist hvis Bmw plutselig hadde kutttet ut boxern, de er jo de eneste i verden som har det!


Nettopp pga boxern, men også Telelever / paralever opphenget, som også er det eneste i verden, synes jeg GS er alt annet enn kjedelig. Den skiller seg jo ut fra alt annet.
Er glad for at den ikke har eks. rekkefirer, eller en vanlig v twin. De er det jo plenty av fra før, i mine øyne.

Men, det er ganske typisk at ting som er populært får "kjedelig" stemplet.
Personlig velger jeg å ikke straffe den bare fordi den har vært / er verdens mest solgte mc.
Det er vel tross alt en grunn til det. :-)

Å henge meg opp i CC betjeningen var heller ikke meningen, jeg nevnte den som en del av den totale forskjellen i ergonomien mellom ktm og gs. :-)

Hvilke dekk er det på nye Explorer?
Funker de dårligere enn de på gamle modellen altså?

Skal uansett prøve sykkelen, har aldri prøvd en trippel før. :-)
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by Busa Trond »

Den saken med knapper på alt mulig dilldall er en tilvenning-sak.
Triumhp, Bmw, KTM og multistrada, har knapper som må læres. ( Yamaha har jeg ikke prøvd )
Greit at det mest brukte sitter lett tilgjengelig et mørk regnfull høstkveld i godt driv på favoritt veien.
+ til Triumph som hadde egen bryter til varme i sete og håndtak.
+ til KTM som har en fultlysbryter som man ikke bommer på.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by ojda »

Matsrek wrote:
Hvilke dekk er det på nye Explorer?
Funker de dårligere enn de på gamle modellen altså?

Skal uansett prøve sykkelen, har aldri prøvd en trippel før. :-)

Der måtte jeg jammen Google litt så man ikke svarer feil[-X

Den gamle har 110/80x19 + 150/70 x17

120/70x19 + 170/60x17 med "spesialdesignede Metseler Tourance Next type E.

Jeg skal ikke være bastant, men det var en "følelse" av at hekken var litt "på slep".
Min egen er knivskarp og helt exakt ved pådrag ut av sving =D> =D>

Som jeg har nevnt tidligere var det en gjetet prøvetur på rekke, med masse som skulle luktes på
i løpet av 20 min. Så noen endelig annklage er det ikke :-# Men må sømgåes nermere [-X

En annen ting som har slått meg, hva med plasseringen av gps`n. En dealbreaker med dårlig løsning
av den på denne typen sykkel :twisted:
Det ser for meg ut som om det ikke blir plass til denne bak den nye elektriske vindskjermen :twisted:
Har spurt forhandler, uten at jeg umiddelbart har fått noe godt svar på hvordan dette løses :-k

Ok, da fant jeg endelig et bilde av monteringsarmen. Må se i virkeligheten??

Nå høres jeg veldig negativ ut :( Men ellers var det mange ting som var til dels bedre, og myye bedre
på nykommeren. Dempere, programmer, vindstøy, setet. Alt dette stilt som da jeg overtok fra forrige rytter :)



Image



Image
Last edited by ojda on 07 May 2016 11:31, edited 1 time in total.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by Snikkeren »

BMWilly wrote:
Snikkeren wrote:
Men, jeg må nok få prøvd GS'en, og se hva jeg synes om den. :thumleft
Det lar seg ordne. Jeg har ikke prøvd 1290SA heller. :)
Høres ut som en plan. :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by Snikkeren »

Legger inn noen kommentarer i rødt i quoten:
Matsrek wrote:Skal prøve å være så kort og konkret som jeg kan...
Ok,

- Betjeningen av CC må kunne sies å være mer fornuftig på Gs, altså på venstre side.
Man kan holde gassen helt i ro, og heller bruke en hånd som er helt ledig. Jeg skiplet ofte gassen når jeg skulle aktivere CC.
Jeg kjører alltid med langfingeren rundt forbremsen. Det var kanskje noe av grunnen til at det ble litt mer kinkig, men det har med sikkerhet å gjøre og er en vane jeg akter å fortsette med.
Småting?...
Javel, men det hadde vel vært skandaløst hvis det skulle være enorme forskjeller på disse syklene.
De beste skiller seg ofte ut på detaljer, og de må det være lov å nevne på sykler i denne prisklassen.
Opplev forskjellen selv, og fortell meg at bmw ikke har en smartere løsning.

Jeg har ikke tenkt over at CC'en er plassert "feil" på 1290'en, og har heller aldri hatt problemer med å aktivere den under kjøring. Om den er på høyre eller venstre side vil jeg påstå ikke spiller noen rolle med tanke på sikkerheten. Bare tenk over når man aktiverer CC. Man gjør det jo ikke midt i de heftigste svingene med masse nedlegg. Man aktiverer CC når man er på mindre svingete veier.

- Det samme gjelder resten av knappesystemet, bmw har én knapp for hver funksjon, du må ikke inn i meny- undermeny- velg- bekreft- tilbake osv.
5-6 tastetrykk på forskjellige knapper på ktm var minimum det som måtte til for å justere noe, selv i favoritt meny, noe jeg gjør med ett eller to tastetrykk på én knapp på gs.
Bike 05/15 konkluderte også med:
"At ikke andre kopierer ergonomien til bmw, er et mysterium".
Triumph har vel også mye av dette menysystemet?...

Nå har ikke jeg prøvd BMW sitt knappesystem, men igjen finner jeg KTM sitt som intuitivt og enkelt å bruke. Man trenger ikke å se i instruksjonsboken for å finne ut hvordan ting funker. Ja, det er kanskje enda enklere på BMW, men her blir det litt som med CC'en. Man fikler ikke i menyene i de heftigste svingene. Det gjør man når veiene tillater det.

- På ktm henger ledningen til gassen utenpå håndtaket. Denne må tommelen passere på vei til CC.
GS har ledningen skjult inni håndtaket. Noen argumenter for at det ikke er smartere?

La merke til det du skrev om ledningen i går, og kan kanskje være enig i at det er dumt å plassere gassledninge ned ved tommelen. Men, jeg har til dags dato aldri tenkt over den, så da har den jo heller ikke vært i veien for meg.

- Apropos håndtakene på SA, disse er for smale, og det samme er fothvilerne.
Jeg har ikke nevneverdige store never, helt vanlig, men jeg touchet både inn og ytterkant av håndtakene når jeg kjørte.
Unødvendig og irriterende.
Hvorfor lage det på en slik måte, på en så stor mc???
Dette var tom. Forhandleren enig i.

Fothvilerne er for smale ja. Her burde KTM levert bredere fothvilere som standard, og ikke satse på å selge mer PowerParts.
Jeg vil nesten påstå at du har store hender hvis du toucher både innside og utsiden av hendene på 1290'en. Nå har jeg forholdsvis små hender, men det er godt med plass rundt de. Hvordan opplever du de, @LordShaft? Du har jo en god del større hender enn meg.


- Selv i comfort modus ønsket jeg ofte enda mykere demping på ktm. På gs er soft virkelig SOFT. Utrolig behagelig i de rette anledninger, samtidig som den med riktig forspenning er hard nok når det kreves.
Ktm synes jeg var i overkant stiv hele tiden, spesielt på dårlig underlag (noe jeg kjører ofte på).
Bmw gir deg i hvert fall muligheten til skikkelig myk demping, så har man valget selv.

Her tror jeg det kommer veldig an på hva personen føler. Nå er jeg typen som kjører dempermodus i Sport (hard) nesten hele tiden. Det er kun ved veldig dårlig vei jeg kjører i Comfort (myk). Men man har jo også Offroad som blir enda mykere enn Comfort, men da uten at elektronikken griper inn i jobben demperne gjør.

- Mye mer vibrasjon og slag fra underlaget som forplanter seg til ramme og styre på ktm.
Den er nok ikke noe dårligere enn snittet, det er gs som hever seg over de fleste.
Telelever på gs er unik, og det sier seg selv at uten innmat i gaffelen, hvor slag og støt i stedet blir ledet via en bærekule / bærearm inn til demperen og fjæra som ligger "inne" i sykkelen, så blir forplantingen opp til styret mye mindre.
I tillegg er gaffelen på gs gummiopplagret i styrekrona, i stedet for en konvensjonell gaffel som er direkte festet i styrekrona.
Det MÅ bare bli mer vibrasjon av det.
- Dårligere følelse med underlaget??
Ok, skal det bli et tema så snakker vi kjøring av den marginale sorten. Ikke noe jeg driver med på landeveien i alle fall.
Gs er utrolig lett i sving, og med vanen i fingrene tror jeg den kan holde følge med det meste.

En god grunn til å prøve GS. Men jeg kan ikke si at dette er noe som har plaget meg.

- Mye bedre lys på Gs:
Led lysene er helt utrolig bra, klasseforskjell fra glødelampa til ktm. Også konklusjon fra Bike 05/15.
Kurvelysene var jeg heller ikke så imponert over. Hvorfor ikke muligheten til å styre de med egen bryter?

Lysene på 1290'en er ikke noe å skryte over nei. Men er du sikker på at de var riktig justert? Jeg vet at mange har fått sykkel hvor hovedlyset er for lavt justert (meg selv inkludert).

Angående kurvelysene så fikk jeg virkelig satt pris på de i går kveld. Nei, de hjelper ikke så mye i slakke svinger, men med litt mer nedlegg lyser de godt opp inn i svingen.


- Altfor hard sal.
Jeg er 100 kg, måtte opp og stå før passerte 10 mil.
En på 70-80 kg synes sikkert den er ok, men hvorfor ikke lage en komfortabel sal med en gang, uanvhengig av vekt?
Noen som har lest kritikk på vond sal på en 1200 gs / gsa?
Salen på SA har også vært nevnt i mange tester, og vært et tema hos ktm i mange år.
Skjønner nå hvorfor du skrev om boxershorts med innlagt padding, snikkeren.
(Btw: ingen "hard feelings" for at du anbefalte ktm, jeg tok avgjørelsen selv).

Salen er nok det største ankepunktet mot 1290SA. Den er rett og slett langt under pari for hva man forventer av en sal til en slik sykkel.

-"Risting" fra motor.
Kjørte i 95 km/t i 6. gir, CC aktivert. En hastighet jeg bruker mye.
SA'n ristet noe, kjente liksom stemplene gå.
Prøvde så det samme i 5.gir. Da gikk det mer over til små vibrasjoner.
Gs / gsa: Ingen risting.
Heller ikke i situasjoner med mye lavere turtall, helt ned til 1500-1700 o/min.
SA ristet mer ved pådrag generelt. For små turer gjør det kanskje ikke så mye, men ved lange turer (som jeg faktisk har tenkt å bruke min adventure tourer til) er dette noe jeg ikke setter så stor pris på

6. gir i 95? Det er ikke rart det rister da. 6 gir på SA'en er nesten som Overdrive (for de som har kjørt gamle biler med automat) å regne. Det er ikke vits å hive inn 6. gir før man er oppe i minst 110 km/t.
Motoren trives helt klart best over 3500 rpm, og aller helst over 4k rpm. Holder man seg over det er det ikke mye vibrasjoner synes jeg. Men, det er jo en V-twin, så helt virbrasjonsfri er den jo ikke.


- Justering av kåpeglass i fart, vesentlig enklere på gs. Et stort skruhode peker rett mot deg, enkelt å skru på.
På ktm var det mer kinkig i fart, spesielt fra høy til lav posisjon. Trangt rundt justeringsknappen, vanskeligere å få brukt kraft, særlig med litt tjukkere hansker, som jeg har.

Ja, det er ikke den ekleste saken å justere den i fart. Aller helst skulle jeg sett elektrisk justerbar vindskjerm via bryter.

Salen på gs kan justeres i eks. høyeste posisjon foran og laveste bak, dette fjerner all helling forover.
Jeg kjører sånn, utrolig behagelig på lange turer.
Mener dette ikke er mulig på ktm, der er det enten høy eller lav posisjon samtidig både foran og bak.

Kardang eller kjede eller sikkert litt smak og behag, jeg er i hvert fall ikke i tvil.
Argumenter som effekttap og mer trøbbel ved havari, havner i skuffen ved siden av "uvesentlig" for min del.

For meg spiller det ikke noe rolle om det er kardang eller kjede. Kanskje det er mindre styr med kardang, men det er jaggu meg ikke mye styr med kjede heller.

- Svingradius på gs, mye bedre enn ktm, og desidert best i klassen.
Prøvde dessuten krypkjøring / sirkelkjøring med fullt rattutslag på begge syklene, med 30 sekunders mellomrom fra den ene sykkelen til den andre.
Manøvren gikk helt klart lettest med gs. Balanse / tyngdepunkt gjør det til en lek.

Dette har jeg naturligvis ikke fått testet, da jeg ikke har kjørt GS'en enda. Men synes likevel ikke det er noe problem på 1290'en. Synes den er godt balansert, så hvis GS'en er enda bedre blir jeg imponert. Skal passe på at dette er noe av det jeg tester når muligheten byr seg. :thumleft

Og se bare på måten gs er laget på...
ALLE skruer er av typen torx.
Du har ikke noen umbrako, noen torx, noen pipe osv, som hos andre merker.
Ta med et torx sett, og du ordner det meste.
Smart!

Helt enig i at det er smart. Når det er sagt, så er standard verktøyet på KTM noe av det beste jeg har sett av standardverktøy. Det virker som det meste er tenkt på der, så jeg føler ikke behov for å ha med meg ekstra verktøy sånn som på andre sykler.



Har ikke prøvd Triumph, kan dermed ikke uttale meg.
Men elektronisk demperregulering 8 år etter bmw er jo en stund da...
2006 gs håper jeg virkelig ikke var bedre enn 2013 explorer, det var jo en sykkel som var konstruert på tidlig 2000 tallet.
Det jeg har lest om Explorer er noe høyt tyngdepunkt pga motor. Men kjører man lite i terreng er vel ikke det noe problem.
I en langtest fra 2012 hos motorcycle.com ble faktisk Guzzi Stelvio kåret til bedre i terreng enn Explorer.
Testen ble forøvrig vunnet av GS. Gamle typen, gs.
Det synes jeg er godt gjort

For all del, Ktm har vesentlig mer power enn gs.
Er man hk freak, kjøp gjerne ktm :-)
Motoren i gs er for meg tilstrekkelig.

Et VELDIG viktig poeng for meg er at GS gjør at jeg storkoser meg under sakte og rolig kjøring.
En prestasjon som kanskje er vel så krevende som å klare å lokke frem adrenalinrushet under hard kjøring.

Gs er utvilsomt komfortkongen av disse to syklene.

Mitt beste tips blir:
Ikke les tester, stikk og prøv selv! :-)

Helt enig. Å prøve selv er det absolutt beste. Selv om en sykkel er super for en person, så vil det ikke si at den er super for alle. :thumleft
Matsrek
Posts: 19
Joined: 14 Dec 2015 22:46
MC: 2015 BMW 1200 GS

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by Matsrek »

Snikereren:

Nei, CC knappen er ikke plassert feil på SA.
Det funker helt greit, GS har bare en bedre løsning.
Som sagt, det må være legitimt å nevne detaljer i en slik sammenligning.

Prøv en liten test:
Hvor mange tastetrykk trenger du for å sette håndtakvarmen på max på SA, for så å gå tilbake til "startmenyen"?
Minimum 7 trengte jeg på min SA.
På GS? 1.
Liker man å trykke, helt ok. Jeg vil gjerne holde mest mulig fokus på andre ting. :-)

Gassledningen er heller ikke verdens undergang, det er bare bedre på løst på gs.

Nei, jeg har ikke store hender, str. 10 i vanlige, tynne arbeidshansker.
Gore tex mc hanskene er av den varme typen, men ikke gigantiske.
Uansett, SA hadde neppe blitt en dårligere sykkel med bredere håndtak, eller hva?
Ingen problem på min gs, ikke på min 2007 Multistrada, ikke på min Sv 1000 og heller ikke på noen andre av de jeg har hatt.
Sikkert ikke et tema for mange, men for meg var det det, og igjen: hva hadde det kostet med en smule bredere håndtak?

Ja, demping kommer an på personen og smaken.
Poenget var likevel at GS gir MULIGHET til skikkelig myk demping, man har selv valget.
Det savnet jeg på SA.

Fikk ikke følelse av feiljusterte lys på SA. Sammenlign med GS, så skjønnner du hva jeg mener. :-)
Kunne likevel vært en bryter på kurvelysene på SA, så man faktisk kunne bruke de.

95 km/t i 6. gir ga ca. 3500 o/min på SA.
Samme fart i samme gir på GS innebærer enda mindre turtall, men uten ristingen.
Faktisk, kjør den ned til 2000 o/min i 6. gir på flat vei, og du vil fremdeles ikke ha noen problemer.
Det er i mine øyne utelukkende positivt.
Ja, SA har 130 ccm mer, og blir derfor naturlig litt "grovere" i kantene.
Men har også prøvd 1190, og den er jo enda verre på lavt turtall.
Mye vekt på veiv og svinghjul er nok mye av årsaken til GS' oppførsel her.

Høres ut som at Explorer har tatt det med justering av vindskjerm et hakk videre, el. drift må være tingen. :-)

Forskjellen i svingradius kommer du til å merke umiddelbart.
Men igjen: Du MÅ ikke bruke fullt rattutslag hele tiden, men det er utelukkende positivt å kunne ha muligheten. :-)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by jhn »

Matsrek wrote: ....
95 km/t i 6. gir ga ca. 3500 o/min på SA.
Samme fart i samme gir på GS innebærer enda mindre turtall, men uten ristingen.
Faktisk, kjør den ned til 2000 o/min i 6. gir på flat vei, og du vil fremdeles ikke ha noen problemer.
Det er i mine øyne utelukkende positivt.
Ja, SA har 130 ccm mer, og blir derfor naturlig litt "grovere" i kantene.
Men har også prøvd 1190, og den er jo enda verre på lavt turtall.
Mye vekt på veiv og svinghjul er nok mye av årsaken til GS' oppførsel her.
Jeg hadde jo samme problem på min gamle v-strom, men etter å ha montert noe elektroniske greier er mitt 6. gir også brukbart ned til 2000 rpm ... og ellers :-k ... så synes jeg det er en smule bekymringsfullt at dere har så mange avanserte gjøremål å ta dere av under kjøring [-X
Matsrek
Posts: 19
Joined: 14 Dec 2015 22:46
MC: 2015 BMW 1200 GS

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by Matsrek »

jhn wrote:
Matsrek wrote: ....
95 km/t i 6. gir ga ca. 3500 o/min på SA.
Samme fart i samme gir på GS innebærer enda mindre turtall, men uten ristingen.
Faktisk, kjør den ned til 2000 o/min i 6. gir på flat vei, og du vil fremdeles ikke ha noen problemer.
Det er i mine øyne utelukkende positivt.
Ja, SA har 130 ccm mer, og blir derfor naturlig litt "grovere" i kantene.
Men har også prøvd 1190, og den er jo enda verre på lavt turtall.
Mye vekt på veiv og svinghjul er nok mye av årsaken til GS' oppførsel her.
Jeg hadde jo samme problem på min gamle v-strom, men etter å ha montert noe elektroniske greier er mitt 6. gir også brukbart ned til 2000 rpm ... og ellers :-k ... så synes jeg det er en smule bekymringsfullt at dere har så mange avanserte gjøremål å ta dere av under kjøring [-X
Hehe! :-D
Du har rett jhn, mange gjøremål er ikke å foretrekke!
Men med gs ble det mindre av de, for min del. :-)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by ojda »

[youtube][/youtube]
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by BMWilly »

Hva er prisen på nye explorern med alt av utstyr?
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
Toalmar
Posts: 189
Joined: 26 Jul 2013 08:40

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by Toalmar »

Snikkeren wrote:Legger inn noen kommentarer i rødt i quoten:
Mulig fint med kommentarer i rødt på PC- versjon, men med Tapatalk på mobil ser jeg ikke noe i rødt [emoji24][emoji24][emoji24]
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by Snikkeren »

He he. Ser det no. Skal huske det til neste gang, og heller legge svaret mitt inn i quotes.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by JohnnyTh »

Bjerknez wrote:skal vedde på at jeg hadde kjørt like langt på en slik som en GS. Vanesak :thumleft
Det hadde du helt sikkert. Jeg er helt sikker på at jeg skulle klart å kjørt like langt på min sportstourer og :)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by ojda »

BMWilly wrote:Hva er prisen på nye explorern med alt av utstyr?
233.000 for den med alufelger, og 243.000 for den med eikefelger.
litt annet utstyr som varierer også, bla skid-plate :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nyeste Tiger Explorer (2016) høster lovord fra testkjørerne

Post by jhn »

JohnnyTh wrote:
Bjerknez wrote:skal vedde på at jeg hadde kjørt like langt på en slik som en GS. Vanesak :thumleft
Det hadde du helt sikkert. Jeg er helt sikker på at jeg skulle klart å kjørt like langt på min sportstourer og :)
Det er vel ikke spørsmål om hvor langt man klarer på den eller den sykkelen.
Uansett hvor mange mil dere klarer på en r- eller st-sykkel, eller hvilken som helst sykkel, så ville dere klart et par mil ekstra med en litt mere avslappet sittestilling ... det er vel forholdsvis stor faglig enighet om hvordan vi sitter best mulig?
Post Reply