Suzuki Gsx-r600 K8 ECU 34hk

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
The_Sheriff
Posts: 11
Joined: 23 Feb 2016 18:51
MC: Suzuki GSX-R600 K8
Location: Sør-Trønderlag

Suzuki Gsx-r600 K8 ECU 34hk

Post by The_Sheriff »

Er det noen her som vet hvor disse to kablene skal kobles til på ecu'en
Image
tidligere eier har valgt å klippe disse to kablene for å få "fulleffekt" på sykkelen. Men jeg ønsker å få tilbake til lovlig effekt, men er noe usikker på hvor de 2 kablene skal... Er en svart/hvit kabel og en grå, tror den svart/hvite kabelen skal stå i det ledige hullet her
Image
men den grå kabelen er jeg litt mere usikker på..

Er det noen her som har erfaring eller har en 600 K8 som de kan sjekke dette på? :)
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Suzuki Gsx-r600 K8 ECU 34hk

Post by JK95 »

Skal prøve å huske å sjekke min egen når jeg kommer meg til min :thumleft
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Suzuki Gsx-r600 K8 ECU 34hk

Post by inunf »

Prøvde å svare i går, men internettforbindelsen min er ikke all verden :/

Søk opp verkstedmanualen, burde være tilgjengelig på nettet. Bakerst finner du koblingskjema. Kanskje to forskjellige, ett for europeisk og ett for amerikansk utgave. Kan være forskjell på ECUen, så se på riktig skjema. Da kan du sammenligne koblingene dine med koblingskjemaet og se hvor det mangler ledninger.

Er det effektanlegg som fjerner strupeventilen i eksosen på sykkelen? I så fall kan den ene ledningen være fjernet for å unngå feilmelding. I så fall har det ingenting for seg å koble den tilbake, det eneste som skjer er at FI-lyset kommer på.
User avatar
The_Sheriff
Posts: 11
Joined: 23 Feb 2016 18:51
MC: Suzuki GSX-R600 K8
Location: Sør-Trønderlag

Re: Suzuki Gsx-r600 K8 ECU 34hk

Post by The_Sheriff »

Har sjekket hvilken pinne som er plugget ut, og ser ut til å være pin 30, som er mappingen på motoren. Så er nok den svart/hvite kabelen som skal stå der.
Står en Hotbodies Megaphone potte på sykkelen, så det er mulig som du sier at den er koblet ut for å unngå feilmelding. ;-)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Suzuki Gsx-r600 K8 ECU 34hk

Post by inunf »

På min sykkel (600 K6) er det nr. 30 på den svarte pluggen som gir feilmelding fra eksosventilen. Meget mulig at det er likt på din K8. Da er det nok den andre ledningen som er fulleffekt/laveffekt. Hvor den skal vet jeg ikke.
User avatar
The_Sheriff
Posts: 11
Joined: 23 Feb 2016 18:51
MC: Suzuki GSX-R600 K8
Location: Sør-Trønderlag

Re: Suzuki Gsx-r600 K8 ECU 34hk

Post by The_Sheriff »

Er sikkert ikke det samme, leste at pin 30 på K6 styrer SET/eksosventilen og på K8 så styrer pin 30 mappingen. Men er noe usikker, får vell ringe en suzuki forhandler å høre om de kan bekrefte hva som skal hvor.
Post Reply