Hvilke dekk kjører dere med?

Prat om tung MC.
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Hvilke dekk kjører dere med?

Post by SimonK6 »

Jeg rettet skrivefeil i overskriften
Hei.

Hvilke dekk kjører dere på sykklene? :)

Jeg kjører bare Michelin!! :)

Jimmy Hodges på Moto-tech holder på og dra i land en bra avtale med Michelin og Dunlop og kan skaffe dekk til veeeldig bra pris om avtalen går i boks :)

Jimmy Hodges
Tlf: 985 42 816

Mvh. Simon.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by Epylypzon »

I fjor kjørte jeg på Continental TKC80 - Metzeler Tourance Next - Mefo Stonemaster og tror Heidenau K60 var på en liten tur også.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by ojda »

de fire seneste dekkskiftene har jeg kjørt Metzeler Tourance Next.
Det vil jeg gjøre ved neste hjulskift også, det vet jeg.
For de sitter allerede på "bytte-felgene" \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by tshansen »

Hvem er denne karen? Hvor holder han til? Hvilken avtale er det han driver å får igang med Michelin og Dunlop? :-k

Selv kjører jeg med Continental nå, de som stod på sykkelen. Men blir å skifte over til Pirelli igjen ved neste korsvei. \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by Palma »

Siste år kjørte jeg med Heidenau scout K60, IKKE mer. Fremdekket trappet så det holdt og støyet noe infernalskt, bytta fremdekket til Bridgestone Battle Wing. Bakdekket skal skiftes i år. Det blir nok Tourance next både foran og bak. Bakdekket til Heidenau har ikke mønster igjen på midten. jfr tidligere tråd her inne.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by Trond_V »

Bridgestone sin Battlax-serie.
Kjørt det siste 5-6 årene. Godt fornøyd.
Vært borti Michelin sine også. Merket ikke nevneverdig forskjell. Men så kjører ikke jeg så hardt heller ;-)
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by Tobben84 »

LordShaft wrote:Hvem er denne karen? Hvor holder han til? Hvilken avtale er det han driver å får igang med Michelin og Dunlop? :-k

Selv kjører jeg med Continental nå, de som stod på sykkelen. Men blir å skifte over til Pirelli igjen ved neste korsvei. \:D/
Han driver et lite mc-verksted i Sandnes og er en meget dyktig kar :thumleft usikker på denne avtalen, den kjenner jeg ikke til, men jeg fikk en god pris på mine nye dekk hvertfall :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by Kant1 »

Jeg kjører Michelin Pilot Road 4 på Speedy. Dette er vel 3. settet jeg har på nå, etter at jeg sleit ut de orginale Pirellidekkene.
Er MEGET fornøyd med disse dekkene. Kan hende jeg prøver med Pilot Power 3 igjen, som jeg kjørte med på den forrige sykkelen min. Men det fær bli "høysommergummi" :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by tshansen »

Tobben84 wrote: Han driver et lite mc-verksted i Sandnes og er en meget dyktig kar :thumleft usikker på denne avtalen, den kjenner jeg ikke til, men jeg fikk en god pris på mine nye dekk hvertfall :thumleft
Hva er en god pris? med omlegging? bare gummien?

Det hadde vært greit å få litt mere info, så ser det langt mer troverdig ut, å han får seg gjerne litt flere kunder. Spesielt om han kan komme med konkurransedyktige priser i forhold til å bestille på internett :thumleft
Alle slike lokale helter burde vært notert i et register en plass :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by Tobben84 »

LordShaft wrote:
Tobben84 wrote: Han driver et lite mc-verksted i Sandnes og er en meget dyktig kar :thumleft usikker på denne avtalen, den kjenner jeg ikke til, men jeg fikk en god pris på mine nye dekk hvertfall :thumleft
Hva er en god pris? med omlegging? bare gummien?

Det hadde vært greit å få litt mere info, så ser det langt mer troverdig ut, å han får seg gjerne litt flere kunder. Spesielt om han kan komme med konkurransedyktige priser i forhold til å bestille på internett :thumleft
Alle slike lokale helter burde vært notert i et register en plass :thumleft
Jeg betalte 3700,- totalt for et sett med TkC-70 og Heidenau slanger inkludert montering, inspisering av lagre, kjede og en god prat :thumleft
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by SimonK6 »

LordShaft wrote:
Tobben84 wrote: Han driver et lite mc-verksted i Sandnes og er en meget dyktig kar :thumleft usikker på denne avtalen, den kjenner jeg ikke til, men jeg fikk en god pris på mine nye dekk hvertfall :thumleft
Hva er en god pris? med omlegging? bare gummien?

Det hadde vært greit å få litt mere info, så ser det langt mer troverdig ut, å han får seg gjerne litt flere kunder. Spesielt om han kan komme med konkurransedyktige priser i forhold til å bestille på internett :thumleft
Alle slike lokale helter burde vært notert i et register en plass :thumleft
Du får ta en telefon til han og snakke med han, jeg handler bare allt fra han. :)

Veldig seriøs fyr med tonnevis av erfaring med mc. Har kjørt roadracing i siden han var liten gutt og fikk 1 plass i storbritania og kom høyt opp i europa og. Har nå startet eget firma i sandnes (rogaland) der han gjør allt fra vanlig servic til og bygge race motorer/sykler. Har heller ikke funnet noen som slår han i pris på noe av deler eller servicer/time betaling og de jeg har funnet har han matchet eller gitt meg enda billigere pris på.


Jimmy Hodges
Tlf: 985 42 816
Firma: Moto-tech



Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by SimonK6 »

Tobben84 wrote:
LordShaft wrote:Hvem er denne karen? Hvor holder han til? Hvilken avtale er det han driver å får igang med Michelin og Dunlop? :-k

Selv kjører jeg med Continental nå, de som stod på sykkelen. Men blir å skifte over til Pirelli igjen ved neste korsvei. \:D/
Han driver et lite mc-verksted i Sandnes og er en meget dyktig kar :thumleft usikker på denne avtalen, den kjenner jeg ikke til, men jeg fikk en god pris på mine nye dekk hvertfall :thumleft
Stemmer det, fikk beskjed av han idag at han holder på og snakker med de ang avtale og skal på møte med de om eit par uker. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by Epylypzon »

Palma wrote:Siste år kjørte jeg med Heidenau scout K60, IKKE mer. Fremdekket trappet så det holdt og støyet noe infernalskt, bytta fremdekket til Bridgestone Battle Wing. Bakdekket skal skiftes i år. Det blir nok Tourance next både foran og bak. Bakdekket til Heidenau har ikke mønster igjen på midten. jfr tidligere tråd her inne.
Hm. Merkelig at du ikke er fornøyd med de.
Vi var 4 stk som satte på det før langtur i 2014. Alle fornøyde. Etter dengang har vi alle kjørt på de dekkene. En av oss skulle aldri ha på noe annet sa han.

Edit. Søkte opp battle wing, og det er jo klart ett dekk som ikke støyer så mye. Men derimot ikke har de samme grusegenskapene. Så da kan jeg forstå. Merker ikke slik når man er vandt med grusdekk/crossere :P
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by Lasse Liten »

kjører Heidenau K60 M/S, veldig fornøyd, men har ikke fått oppleve slitasjestyrke da jeg bare har rullet 2000km på de. Utrolig godt grep både på grus og vei, spesielt imponerende på vått og kaldt føre.
Sykkelen min veier bare 168kg, så forventer litt mindre slitasje enn hos de som kjører store europeiske dyr :lol:

Her er FB siden til Mototech https://www.facebook.com/mototechprep.n ... b=overview
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hvilke dekk kjører dere med?

Post by Palma »

Epylypzon wrote:
Palma wrote:Siste år kjørte jeg med Heidenau scout K60, IKKE mer. Fremdekket trappet så det holdt og støyet noe infernalskt, bytta fremdekket til Bridgestone Battle Wing. Bakdekket skal skiftes i år. Det blir nok Tourance next både foran og bak. Bakdekket til Heidenau har ikke mønster igjen på midten. jfr tidligere tråd her inne.
Hm. Merkelig at du ikke er fornøyd med de.
Vi var 4 stk som satte på det før langtur i 2014. Alle fornøyde. Etter dengang har vi alle kjørt på de dekkene. En av oss skulle aldri ha på noe annet sa han.

Edit. Søkte opp battle wing, og det er jo klart ett dekk som ikke støyer så mye. Men derimot ikke har de samme grusegenskapene. Så da kan jeg forstå. Merker ikke slik når man er vandt med grusdekk/crossere :P
Dekker i seg selv er bra på alle måter men den hylinga som ble av fremdekket tok fullstendig gleden fra meg. Battlewingen er helt klart et asfaltdekk.
Vurderer å ha noen knastedekk tkc 80 e.l på felgpar nr 2 for grus og galskap
Post Reply