Tommas skrev:
NÄ har jeg sikkert ikke satt meg nok inn i saken, men gjorde ikke kommunestyret akkurat det samme i 2013 (gikk inn for ekspropriasjon), og nÄ fire Är etterpÄ sÄ gjÞr de egentlig kun det samme igjen?
Jeg skjÞnner at nÄr veier skal bygges og vitale samfunnsforhold skal ivaretas (sykehus etc) sÄ er ekspropriering et nÞdvendig verktÞy, men Ä frata eiendomsrett for Ä la folk drive med hobby...

Har man ikke allerede da en ganske bratt oppoverbakke?
Ser naboer varsler rettssaker, sÄ 1 Är virker utrolig optimistisk (om de da ikke krysser fingre og begynner Ä bygge pÄ de 100 mÄlene de allerede eier...).
Helt sikkert ting her jeg ikke har satt meg inn i, men nÄr basisen for Ä bygge storstue for motorfolket er ekspropriasjon sÄ synes jeg det gir en bismak pÄ hele prosjektet.
Tar gjerne imot voksenopplĂŠring av folk som vet bedre

NÄ har ikke jeg satt meg sÄ godt inn selv. SpÞr du "nabogruppen" fÄr du infoen de vil gi deg, spÞr du Fjord Motorpark fÄr du infoen de vil gi deg. Jeg er jo for, sÄ jeg hÞrer pÄ Fjord Motorpark og stÞtter jo selvsagt dem. OmrÄdet som nabogruppen sier er sÄ veeldig bra jord stemmer aldeles ikke, det er ikke noe annet enn stein og mose. Slik som det stÄr nÄ er i alle fall omrÄdet ubrukelig. AngÄende stÞy sÄ er jo stÞymÄlinger tatt og godkjent og det er langt i fra sÄ fÊlt som nabogruppen sier. Jeg kjenner flere som bor i "stÞysonen" og det er ekstremt sjeldent de hÞrer noe fra de nÄvÊrende banen i det hele tatt, og de fÄ gangene de hÞrer det mÄ en nesten holde pusten for Ä vite om det er et fly eller en crosser. NÄ er det heller ikke sÊrlig stÞyisolert i omrÄdet.
Reguleringsplanen ble satt for over 9 Är siden, da pÄ et omrÄde pÄ litt over 500 dekar. I juni 2014 ble ekspropiasjonsvedtaket godkjent, der 6 anket, hvor 3 har trukket tilbake anken kort tid etterpÄ. Tidligere i Är ble det avslag pÄ ekspropiasjon, men her ble det veldig tidlig bevist at det var feil fra rÄdmannen, sÄ pÄ en ny runde i gÄr ble det godkjent. Egentlig en stor dag, FRP pÄ KarmÞy ser ogsÄ ut til Ä gÄ i opplÞsning etter at medlemmer her meldte seg ut for Ä stemme ja for motorparken. De som var i mot ekspropiering her, stemte alle ja for Ä ekspopiere en enkel manns eiendom der et lokalt byggfirma skulle bygge hus. Dobbeltmoral.
Det hjelper vel heller ikke pĂ„ at ordfĂžreren er HELT i mot alt som ikke inneholder fotball eller hjembygda hans, Ă
krehamn. Jeg tipper at han ikke blir Ă„ se som ordfĂžrer etter neste valg, heldigvis.