Triumph Speed Triple bruktpris

Prat om tung MC.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Triumph Speed Triple bruktpris

Post by Trondgv »

Kom over mobile24.no i dag, som viser ca pris vis du importerer sykkel i fra Tyskland selv. Du kan også bestille transport hjem. Noen som har prøvd denne siden? Får en Speed Triple mye billigere her, uten at jeg har tenkt på reiseutgifter enda..

http://www.mobile24.no/searchResult.htm ... ivingMode=
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Triumph Speed Triple bruktpris

Post by Elolz »

Var nedover i Tyskland på jakt etter sykkel i vår. Hadde flere jeg hadde sett meg ut som så fine ut på bilder og på papiret, men når en fikk sett på de på nært hold var den ene full i riper og tydelig bare lakket kjapt over... Denne fra forhandler i Berlin. Fleste syklene hos den forhandleren så rimelig shabby ut. Så på en sykkel hos en privatperson, først startet den ikke på et par forsøk, og når den startet var det ganske rare lyder i motoren... Begge disse var riktignok i Berlin, og gjerne litt for langt mot østkanten. :-k

Tok toget til Hamburg og så på noe sykler der, der var de generelt mye bedre holdt, men prisene var også mye høyere. Endte med at jeg reiste hjem uten sykkel og kjøpte en i Norge. Jeg hadde aldri kjøpt noe usett og uprøvd fra Tyskland ihvertfall. Skulle jeg importert ville jeg reist ned helt nord i Tyskland og sett på noe rundt Hamburg og kjørt den til danskebåten. Evt leid en kassebil (hvis jeg hadde hatt lappen). Et alternativ er å svippe over til Sverige, ofte mye greit på http://www.blocket.se
Bjerknez

Re: Triumph Speed Triple bruktpris

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Det er litt vrient å si, men mange sykler gikk ned 20-30k. Tror det er mange som er litt vel optimistiske på 2010-2014 sykler for tiden. Spesielt der hvor hoppet opp til ny sykkel ikke blir så stort.

Uten sammenligning forøvrig, så kan man jo få en kliss ny MT-09 til rundt 130k. Den stiller jo ikke i Speed Triple klassen, men gir kanskje like mye moro for pengene. For ikke å snakke om 5 års garanti etc.

Da tror jeg bruktsykler i prisklassen 100-140k får det litt tøft.
En MT-09 stiller nok kanskje ikke i Speed Triple klassen nei, men når det gjelder motor og prestasjoner så er jeg ganske overbevist om at Speed Triple skal slite med å holde følge. Har kjørt både Speed Triple og Tracer, samt MT-09 og når det kommer til motor så er MT09/Tracer spennende saker faktisk. Men ellers så vinner jo en Speed Triple hands down vil jeg si.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Triumph Speed Triple bruktpris

Post by Tommas »

Med ny pris 200k vs 130k så bør den vinne ja 8)

Men, brukt speed triple til 140k, eller ny MT-09 til 130k... Det er vel problemet alle som selger "gammel pris" sykkel må slite med i disse dager.
Bjerknez

Re: Triumph Speed Triple bruktpris

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Med ny pris 200k vs 130k så bør den vinne ja 8)

Men, brukt speed triple til 140k, eller ny MT-09 til 130k... Det er vel problemet alle som selger "gammel pris" sykkel må slite med i disse dager.
Hvis jeg MÅTTE velge en brukt Speed Triple til 140k eller en MT09 helt ny til 130k så ville det bli et vanskelig valg ja... Speed Triple er jo mye mer sykkel og mer show factor. MT09 er liksom bare en morsom liten greie til en god pris. jeg ville nok muligens valgt Speeden. Eller kanskje heller en klin ny Tracer...? :roll:
Post Reply