Creepy Guzzi V9

Prat om tung MC.
Post Reply
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Creepy Guzzi V9

Post by Fidel »

Egentlig syntes jeg ikke de nye V9'ene til Guzzi var noe spesielt. Men så var jeg på Eicma og så de i levende live, og de er faktisk ganske kule. Etterhvert som jeg har kikket på de på nettet, kryper liksom ha-begjæret mer og mer innpå meg. Tror en sånn Bobber ville ha komplettert KTM'en, Yamaha'n og den øvrige garasjen ganske bra... 55 hk, javel - men brukbart moment fra bare 3000 o/min.

http://v9.motoguzzi.com/en/

Vi får se hva prisen blir i Norge...
Bjerknez

Re: Creepy Guzzi V9

Post by Bjerknez »

Denne er vertfall en av de kuleste "cruiserene" jeg har sett så langt:

Image
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Creepy Guzzi V9

Post by Fidel »

Hadde en sånn et par år. Fin maskin, og en råtass på moment! Litt liten nedleggsvinkel (uvant til å være Guzzi), men den nye California Audace-modellen er bedre i så måte.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Creepy Guzzi V9

Post by tshansen »

Denne var faen ikke dum. Jeg syns den stilen der er utrolig stilig. Hvordan det er å kjøre har jeg ingen formening om. Men det ser ut som utrolig artige sykler.
Dette er vel dirkte konkurrent til Ducati og Triumph sin scrambler. Vet ikke om du har sett denne Fidel?

[youtube][/youtube]

Du har god erfaring med moto guzzi fra før eller? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2034
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Creepy Guzzi V9

Post by RuneMC »

Synes spesielt tanken på V9 var vellykket, flotte linjer!

Hadde bobber'n hatt samme litt smalere forhjul som Roamer, så hadde det vært bedre enn med "ballong"-forhjul

Image
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Creepy Guzzi V9

Post by Fidel »

LordShaft wrote:Denne var faen ikke dum. Jeg syns den stilen der er utrolig stilig. Hvordan det er å kjøre har jeg ingen formening om. Men det ser ut som utrolig artige sykler.
Dette er vel dirkte konkurrent til Ducati og Triumph sin scrambler. Vet ikke om du har sett denne Fidel?

[youtube][/youtube]

Du har god erfaring med moto guzzi fra før eller? :-k
Har hatt Guzzi i mange år, og har god erfaring med dem. Det er derfor jeg tenker litt på denne.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Creepy Guzzi V9

Post by tshansen »

Jeg har ikke lest så mye om denne sykkelen :-k eller andre moto guzzi sykler for den del. Hvordan er kvaliteten på disse syklene? Å er det en sykkel det er lett å serve osv? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Creepy Guzzi V9

Post by Fidel »

Hvis du tar en kaffe og leser avisa, tar det deg ca 15 minutter å justerer ventiler og skifte olje, tenker jeg. Guzziene er svært service-vennlige. Dette, sammen med gunstige delepriser og godt miljø, var årsaken til at jeg satset på Guzzi for en ti års tid siden, da jeg ville utvide utvalget i garasjen med sidevogn osv. Jeg har ikke råd til å serve flere sykler hos verksted, så jeg måtte ha en sykkel jeg enkelt kunne serve selv. Altså: Guzzi.

Guzzi var i tidligere tider plaget med klassisk italiensk el-trøbbel. Dette er ikke noen sak på nyere Guzzier. Mht driftssikkerhet for øvrig, er den upåklagelig. V-guzziene ble designet for lang levetid og enkelt vedlikehold, og du finner maaaaange gamle Guzzier på feks mobile.de. Jeg tror feks ikke mange andre sykler ville tålt det vinter-hardkjøret jeg har utsatt min 1985 850 T5 for i over ti år, og fortsatt gå som ei klokke. Men den må vedlikeholdes, så klart.

Jeg er i alle fall fornøyd med Guzziene mine, og har ingen problemer med å anbefale dem til andre så sant de er på jakt etter det Guzzi kan levere.
Post Reply