Erfaringer med Honda Shadow 600 noen?

Prat om tung MC.
Post Reply
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Erfaringer med Honda Shadow 600 noen?

Post by Lasse Liten »

Hei, fruen driver og ser etter sykkel og vi har kommet over en 1991 honda shadow 600 med rundt 30000 på telleren. Sykkelen virker hel og grei, noe stygg chrom og diverse utseende messig, samt defekte simmeringer på fremgaffel.
Sykkelen står til 24000kr, tenker dette bør prutes ned litt, hva sier dere?
Så vidt jeg kan lese er dette veldig gode sykler med topp teknisk kvalitet, er det noen som har erfaring med denne typen -kjente svakheter ?
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Erfaringer med Honda Shadow 600 noen?

Post by Tobben84 »

Jeg har aldri kjørt en slik selv, men har kjørt litt på en Shadow 125cc for mange år siden. Jeg synes disse soft-chopperne har et håpløst vektfordelingsproblem som gjør st de er ekle å kjøre og framhjulet lever sitt eget liv. Jeg hadd satset på noe annet med ok setehøyde som f.eks Bandit 400/600, suzuki gs500(hatt en selv :thumleft ), cb500 eller noe lignende i naken-klassen, tipper hun vil ha mer glede av en sånn altså. Prisen syntes jeg hørtes stiv ut, jeg solgte min gs500 1992 modell for 11000,- for mange år siden......

Et eksempel: http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... it&ref=fas
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Erfaringer med Honda Shadow 600 noen?

Post by Tekumseh »

Jeg kan tenke meg det er en lettkjørt sykkel som passer bra til en nybegynner.
Erfaringsmessig blir første sykkelen bytta ut til noe større ganske fort, da man raskt blir mer erfaren og begynner mer å vite hva man vil ha.
Soft-choppere er helt greie å kjøre synes jeg, men det kommer an på hva man sammenligner de med. De er selvsagt ikke lagd for å skrape asfalt med skulder og knær nedi i svingene, heller ikke for å ta rundetider på bane, men er oftest helt ok til vanlig kjøring. Og når man ikke vet om noe annet er det ihvertfall ikke noe problem. :-)
Post Reply