Erfaring med digitale speedometer?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Erfaring med digitale speedometer?

Post by supermons »

Tenker jeg skal bytte speedometer på sykkelen min, for å få av den store klumpen som sitter der og bare delvis fungerer ;)

Tenker en av disse: Noen som har en av disse eller kjenner til dem fra før av? Litt forskjellig look på dem, men tenker mest på funksjonalitet. Vapor trenger en addon for å vise blinklys/tanklys/nøytral og blir fort dyr med alle delene, så heller mest mot de andre.

Noen gode alternativer jeg har glemt?
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by pelsen »

Jeg har montert et Dakota Digital minispeedometer i bilen. Et lite, rundt instrument som bare viser hastighet og ikke noe annet tjafs.
Mye blanke og fine instrumenter derfra, men jeg fant et med svart ring istedenfor krom.
Enkel å koble til og enkel å kalibrere.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by supermons »

Takk for tips :)

Men er ute etter mer enn kun speedometer, da kunne jeg like greit brukt en sykkelcomputer.

Og minst mulig krom. Helst svart.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by inunf »

Jeg kjøpte Trail Tech Vapor med den ramma for å bruke på 250'en. Virket som et bra opplegg, men endte med å selge den før jeg hadde montert den. Ville beholde den originale turtelleren. Kjøpte en som het Veypor VR2 i stedet. Den har en hel menge funksjoner for datalogging osv. Den er ikke vanntett, så er litt i tvil om det var en god løsning.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by supermons »

inunf wrote:Jeg kjøpte Trail Tech Vapor med den ramma for å bruke på 250'en. Virket som et bra opplegg, men endte med å selge den før jeg hadde montert den. Ville beholde den originale turtelleren. Kjøpte en som het Veypor VR2 i stedet. Den har en hel menge funksjoner for datalogging osv. Den er ikke vanntett, så er litt i tvil om det var en god løsning.
Sjekket den ut, ser ut som den passer best for racing? Også var ikke hjemmesiden deres oppe, det er et dårlig tegn for fremtiden..
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by inunf »

Ja, så det jeg også, prøvde å søke den opp nå. Den er nok ikke spesielt godt egnet til ditt formål nei. Var forresten en utviklingsutgave av denne spesielt beregnet på elektriske kjøretøy vi brukte på Roskva. Der funket den fint.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by supermons »

Takk for tips uansett :)

Heller nok litt mot en av Danmoto-enhetene. Får se om jeg får bestilt en i løpet av helga

Hvor er Roskva-sykkelen nå? Støver ned etter at dere er ferdig studert?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by inunf »

Så ikke dumme ut de fra Danmoto nei. Roskva står utstilt på NMBU, i inngangen til institutt for matematiske realfag og teknologi. Vet ikke om noen har tørket støv av den i det siste :-P
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by supermons »

Synes du skal "låne" den i sommerferien når skolen er stengt uansett og teste den på bane;)

At annet alternativ som falt ut pga pris var Koso. Legger den inn i tilfelle andre titter etter det samme senere :)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by mekkern »

Disse har noen varianter også..
http://www.gpt.it/products-gpt.html
sitter et sånt på yamahaen men har ikke fått prøvd det i "drift"...
Erik.H.M
Posts: 11
Joined: 28 Oct 2015 18:57
MC: Yamaha WR250F
Honda CRF250X

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by Erik.H.M »

På speedootions (Norsk firma) koster et Koso speedometer 1125kr. Det er hakket billigere enn andre speedometre eks trail tech vapor :thumleft

http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... ts_id=1205
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by supermons »

Erik.H.M wrote:På speedootions (Norsk firma) koster et Koso speedometer 1125kr. Det er hakket billigere enn andre speedometre eks trail tech vapor :thumleft

http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... ts_id=1205
Takk, fint å finne en norsk kilde :)

De som virkelig er kule av Koso (racedash) var litt dyrere. Men denne var interessant :)
Erik.H.M
Posts: 11
Joined: 28 Oct 2015 18:57
MC: Yamaha WR250F
Honda CRF250X

Re: Erfaring med digitale speedometer?

Post by Erik.H.M »

Var litt småkul den ja :thumleft
Post Reply