MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 19 nov 2017 02:01

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 123 innlegg ]  Gå til side 1 2 3 4 59 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 14:32 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 22:44
Innlegg: 1250
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Sted: Svelvik
Honda har sluppet en haug med nye videoer av sykkelen i dag, i et slags "interaktivt videoeventyr". Hadde du ikke lyst på sykkelen før kan du få det av å se på dette her... Fy faen så de drar på i markedsføringen! Nå gjenstår det å se om sykkelen lever opp til Hondas egen hype :shock:


_________________
Mine filmer på Vimeo
Bilder på Flickr


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 14:50 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 16489
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
Ja det blir virkelig spennende å se om dette blir en så bra sykkel som Honda skal ha det til.

Note4

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 20260 km - Metzeler Tourance Next = 4495 km
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders
------------------------------------------------------------
Flickr
LocaToWeb


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 15:10 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 22:44
Innlegg: 1250
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Sted: Svelvik
Mine tanker så langt om denne sykkelen: Nærmeste konkurrent i dag er Yamaha XT1200ZE Super Ténére. Hondas nyvinning likner fælt, både av utseende og motormessig, men har:

- 200 kubikk mindre
- 20nm mindre moment
- 14hk mindre
- 4l. mindre på tanken
- Ingen cruise kontroll

So far, so bad... eller?

Sist men ikke minst: Hondaen veier hele 53kg. mindre enn Yamaha'en :shock:

Det veier veldig godt opp, spør du meg! Super Ténére er ingen drittsykkel, og er svært lettkjørt på alle underlag. Jeg har prøvd den. Den er tung som faen på papiret, men har et ekstremt lavt tyngdepunkt og kamuflerer vekten godt... Jeg måtte seriøst spørre nede på Speed om den høye vekten faktisk var riktig, for den kjennes ikke sånn ut.

Enter 1 stk. Honda med akkurat de samme egenskapene, men 53kg. mindre å drasse på. Plutselig har ikke forskjellene i kubikk, moment og hestekrefter noe å si :-k

Et annet pluss for hr. Honda er integrerte fester til koffertene, noe du forøvrig kun finner på BMW R1200GS og KTM 1290SA. Neida, den blåser ikke i fra KTM 1290SA, Ducati Multistrada eller en BMW på landeveien, men Honda kan allikevel ha en vinner her - i summen av egenskaper sykkelen har. Vi får se når jeg prøvekjører våren 2016. Jeg er først og fremst veldig nysgjerrig på hva denne sykkelen har å by på :thumleft

_________________
Mine filmer på Vimeo
Bilder på Flickr


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 15:26 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 okt 2015 23:19
Innlegg: 612
MC: 2015 KTM 1190 Adventure R
2008 Kawasaki ER-6F
Sted: Ørsta
Ser heftig nok ut, hadde vert moro å prøvekjøre viss jeg finner en som demo her i fylket en plass(langt mellom forhandlere i M&R).

Må bare pressisere en ting Flanker, alle KTM sine Adventure sykler har integrerte fester for kofferter, grunnen til at jeg ikke har samme koffert som blant annet Snikkeren sin SA er at jeg er litt sær å ville ha noe annet :-P


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 16:29 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 22 mai 2005 08:52
Innlegg: 8162
MC: Ducati Monster S4R Solgt
Triumph Scrambler 900 Solgt
Sted: Lena
En kamerat som hadde gamle Africa Twin før, er litt skuffet over at Honda ikke har laget V-twin i denne utgaven.

_________________
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 16:32 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 22:44
Innlegg: 1250
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Sted: Svelvik
Paralelltwin er nok rimeligere å produsere. Til Hondas forsvar har de laget den med V-twin karakter da. 270 graders krank sørger for det, samt en ganske kul lyd av moroa. Nøyaktig samme oppskrift som motoren i Yamaha Super Tenere...

_________________
Mine filmer på Vimeo
Bilder på Flickr


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 16:39 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 22 mai 2005 08:52
Innlegg: 8162
MC: Ducati Monster S4R Solgt
Triumph Scrambler 900 Solgt
Sted: Lena
Selv om tenningsrekkefølgen er lik på en 90 grader V-twin og en paralelltwin med 270 graders veiv så vil jeg si det er forskjeller i motorkarakteristikken. På lave turtall (1-3000 o/min) er "kraftpulsene" tydeligere i Ducatien min enn i Triumphen.Kanskje ikke den mest relevante sammenligningen, men det er nå disse motorene jeg kjenner best til.

_________________
"We have met the enemy and he is us!"

-Pogo

;)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 16:40 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 12 apr 2012 20:39
Innlegg: 240
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.
Flanker skrev:
Mine tanker så langt om denne sykkelen: Nærmeste konkurrent i dag er Yamaha XT1200ZE Super Ténére.

Nah nærmaste er vel Suzuki V-Strom 1000. Den har 1000cc ca 100hk og 100nm og veger 228kg våt og det er ganske så likt som Afrikaneren.

Afrikaneren blir vel et alternativ for dei som synest 1200GS blir for stor og tung til sikkelig eventyr ut i skauen men allikavel har lyst på litt motor og så har den et navn som hjelper litt på salget.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 16:53 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 22:44
Innlegg: 1250
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Sted: Svelvik
Ser du på rene spesifikasjoner har du rett. Ser du på bruksområde, motorkonfigurasjon og designet av sykkelen (smal men stor) og ramme så likner den langt mer på Yamaha'en... V-Strom er en topptung v-twin som er langt mer asfaltinnrettet enn Africa Twin... IMO.

Da er KTM 1050 Adventure nærmere, men også her er det mange forskjeller.

_________________
Mine filmer på Vimeo
Bilder på Flickr


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 17:15 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 12 apr 2012 20:39
Innlegg: 240
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.
Flanker skrev:
Ser du på rene spesifikasjoner har du rett. Ser du på bruksområde, motorkonfigurasjon og designet av sykkelen (smal men stor) og ramme så likner den langt mer på Yamaha'en... V-Strom er en topptung v-twin som er langt mer asfaltinnrettet enn Africa Twin... IMO.

Da er KTM 1050 Adventure nærmere, men også her er det mange forskjeller.

Den nye Vstrom som eg prøvde i fjor virka ikkje for meg topp tong, tvert det motsatte. Men Vstromen er sikkert litt for lav for reelt ofroad bruk da den skrapa tidlig i et per svinger.
Afrikaneren veit vi i grunn bere tala på då test kjøring enda ikkje er komt ut. Men har tru på at det blir en bedre ofroader en GS og liknandes. Men er ingen ofroad kjører heller så kun synsing


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 17:47 
Offline
Moderator

Registrert: 03 okt 2015 20:23
Innlegg: 776
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Åsane, Bergen
Har stor tro på AT2016, Honda mener nok alvor med denne satsingen, å gjøre feil med Africa Twin navnet vill vært en stor tabbe så her har de nok hatt stort fokus på kvalitet i alle ledd. Gamle Africa Twin er noe av det mest slitesterke og kjørbare som noensinne er laget, hvis denne lever opp til forbokstavene er dette en vinner.

_________________
Lasse

Bilde
Nye dekk på 31800km - Continental TKC70
https://locatoweb.com/user/lasseliten


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 17:56 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 12 apr 2012 20:39
Innlegg: 240
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.
Men så er det Honda vi snakker om. Det mista gnisten i midt 2000 tallet og har siden det vert synonymt med kjedelig. VFR1200 og nye VFR800 f.eks. Skal no ikkje bli overrasket om Honda klarer å rote vekk dina sykkelen og.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 18:10 
Offline
Moderator

Registrert: 03 okt 2015 20:23
Innlegg: 776
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Åsane, Bergen
Kjedelig ? okey, sånn Harley kjedelig liksom eller?
VFR800 er det beste jeg har kjørt av sportstourere, kjapp, komfortabel, lettkjørt, flott og pen lyd.

_________________
Lasse

Bilde
Nye dekk på 31800km - Continental TKC70
https://locatoweb.com/user/lasseliten


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 18:12 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 12 apr 2012 20:39
Innlegg: 240
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.
Lasse Liten skrev:
Kjedelig ? okey, sånn Harley kjedelig liksom eller?
VFR800 er det beste jeg har kjørt av sportstourere, kjapp, komfortabel, lettkjørt, flott og pen lyd.

Ja noke sånt :lol:


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 okt 2015 21:00 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 22:44
Innlegg: 1250
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Sted: Svelvik
Så så... Selv blind japaner kan finne ris, eller noe sånt \:D/

Det forutsetter at helhetsopplevelsen og karakteristikken til denne sykkelen er bedre enn summen av spesifikasjonene. Det er ingen umulig oppgave, og jeg har håp helt til det evt. knuses ved en prøvekjøring.

_________________
Mine filmer på Vimeo
Bilder på Flickr


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 123 innlegg ]  Gå til side 1 2 3 4 59 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Bing [Bot] og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner