Page 49 of 65

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 26 Jul 2017 11:57
by RuneMC
Mulig en ikonsikt adventure destinasjon forsvinner på sikt grunnet ny "grønn" økonomi (elbiler)

http://e24.no/energi/bolivia/litium-pri ... t/24103531

[youtube][/youtube]

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 15 Aug 2017 18:53
by Ambro
[youtube][/youtube]

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 16 Aug 2017 10:08
by JK95
Ambro wrote:[youtube][/youtube]
Genialt :lol:

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 16 Aug 2017 23:04
by tshansen
Prøvde litt demper oppsett på sykkelen min i dag! Det erganske merkbar forskjell på fører/fører med bagasje/fører med passasjer! Den løfter seg godt på hvert stille!

Spørsmålet er! Hva er kriteriene for når man bør ha hva? Hva regner de som bagasje? En mann på 120 kilo er jo mann + bagasje alene sammenlignet med en liten kar på 70 kilo? Er det noen som vet?

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 16 Aug 2017 23:16
by Tommas
I utgangspunktet stiller du vel inn demperne etter din vekt først, så gjør elektronikken jobben etterpå?
(er ikke det esa/preload eller noe i den duren)

Med unntak om du veier +/- 80kg som den står på fra fabrikk...

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 27 Aug 2017 21:23
by knutk
I de små nattetimer havnet diskusjonen inn på BMWs ulike innstillinger for motor og understell.
Kom over denne linken som gir litt utfyllende info.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... &notrack=1

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 28 Aug 2017 11:58
by poulet_cavalier
knutk wrote:I de små nattetimer havnet diskusjonen inn på BMWs ulike innstillinger for motor og understell.
Kom over denne linken som gir litt utfyllende info.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... &notrack=1
Klikk på "ESA II" på siden så kommer forklaringen.

Single, Single med bagasje, og to personer + bagasje er input til systemet. Resten er automagisk (uansett kroppsvekt :-) )

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 28 Aug 2017 12:06
by ojda
poulet_cavalier wrote:
knutk wrote:I de små nattetimer havnet diskusjonen inn på BMWs ulike innstillinger for motor og understell.
Kom over denne linken som gir litt utfyllende info.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... &notrack=1
Klikk på "ESA II" på siden så kommer forklaringen.

Single, Single med bagasje, og to personer + bagasje er input til systemet. Resten er automagisk (uansett kroppsvekt :-) )
Dævvæn hva dissa BMW-teknikkerne får tel :shock: :thumleft :lol:

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 28 Aug 2017 12:14
by poulet_cavalier
ojda wrote:
poulet_cavalier wrote:
knutk wrote:I de små nattetimer havnet diskusjonen inn på BMWs ulike innstillinger for motor og understell.
Kom over denne linken som gir litt utfyllende info.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... &notrack=1
Klikk på "ESA II" på siden så kommer forklaringen.

Single, Single med bagasje, og to personer + bagasje er input til systemet. Resten er automagisk (uansett kroppsvekt :-) )
Dævvæn hva dissa BMW-teknikkerne får tel :shock: :thumleft :lol:
To av BMW teknikerene:
Image
:lol:

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 28 Aug 2017 12:19
by ojda
poulet_cavalier wrote:
ojda wrote:
poulet_cavalier wrote:
Klikk på "ESA II" på siden så kommer forklaringen.

Single, Single med bagasje, og to personer + bagasje er input til systemet. Resten er automagisk (uansett kroppsvekt :-) )
Dævvæn hva dissa BMW-teknikkerne får tel :shock: :thumleft :lol:
To av BMW teknikerene:
Image
:lol:
Jeg aaante ikke at BMW holdt på med GSA-Exclucive \:D/ :lol: :lol: :lol: :thumleft

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 14 Nov 2017 00:10
by Skauen
Hei..er ny på bruket og har skumlest tråden etter erfaringer med Honda sin vfr1200x. Ser at den kun er nevnt et par ganger, og da kun i bisetning uten positiv klang. Er selv veldig interessert i den sykkelen, men har så langt ikke rukket å prøvekjøre den.
Ingen som har/har hatt den..?

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 14 Nov 2017 01:11
by ojda
Det er to tanker som slår meg når du nevner VFR1200X.
Den første er mangelen på cruisecontroll :evil:
Å droppe noe så viktig på en "moderne" adventure-sykkel som er så tung at den i de fleste tilfeller brukes som tur/vei-sykkeler i beste fall en stor blemme [-X

Den andre tanken som slår meg er positiv, med ett stort pluss :shock:
Det gjelder de lavthengende pottene, som igen gir en relativt slank sykkel med sidevesker (den ene slipper å monteres utenpå exospotte) :thumleft

Jeg har nå kjørt tung adventuresykkel siden 2012, og på den tiden tilbakelagt ca 140000 km.
Å er det en egenskap jeg kunne tenkt meg å bytte, er det netopp smalere "akterspeil" for lavthengende potter. (Jeg kan kjøre ved siden av vanndammene der det trengs) :thumleft

Jeg elsker motoren/registeret på Triumphen min, å i kjøregledefant jeg ikke Hondaen å kunne matche fullt ut. Men det var en helt grei sykkel å kjøre.
Jeg prøvde både med og uten "dct" å husker jeg tenkte at det ivertfall ikke var noe å kaste bort 10.000 kr extra på :?

Men sykkel må matche kjøperen, å den eneste måten å finne ut av ting på er å prøvekjøre selv.
Det er ikke første gang jeg har prøvet sykkel som jeg har funnet sådær, som andre ikke har fått fullrost nok.

Lykke til med videre snusing på VFR'n :thumleft

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 14 Nov 2017 01:30
by ojda
P.S. Sittestilling, setekomfort og vind/turbulens husker jeg som bra.
Jeg er 185 cm :thumleft

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 14 Nov 2017 01:51
by Skauen
Takk for info! Har en grei smørbrødliste med sykler som må prøvekjøres. Det får bli til våren igjen..

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 18 Nov 2017 10:17
by hakhap
[youtube][/youtube]