Page 46 of 65

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 09 Jul 2017 20:00
by Palma
Hva er vitsen? Fart, turtall, tankmåler, oljetrykk/temp og kmteller er strengt tatt nok. De lager masse fjas for å skape behov!

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 09 Jul 2017 20:15
by tshansen
Det er vel ikke bare for å skape behov, det er jo litt for å være med på utviklingen [emoji6] alt i dag er jo mer eller mindre elektronisk [emoji848]

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 09 Jul 2017 20:24
by ArcticTiger
Palma wrote:Hva er vitsen? Fart, turtall, tankmåler, oljetrykk/temp og kmteller er strengt tatt nok. De lager masse fjas for å skape behov!

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Nu synes jeg De er aldeles for Gammelmodig Hr. Palma [-X

Re: RE: Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 09 Jul 2017 20:26
by Palma
ArcticTiger wrote:
Palma wrote:Hva er vitsen? Fart, turtall, tankmåler, oljetrykk/temp og kmteller er strengt tatt nok. De lager masse fjas for å skape behov!

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Nu synes jeg De er aldeles for Gammelmodig Hr. Palma [-X
Jadda jadda, bare for at jeg ikke har råa til å kjøpe slik, men ikke si det til noen...

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 17 Jul 2017 20:51
by tshansen
Nå skal du se at BMW får det jævlig travelt framover....

https://www.asphaltandrubber.com/recall ... adventure/

USA og UK stopper salg av R1200 Gs og GSA i følge ryktene :-k

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 17 Jul 2017 22:13
by knutk
LordShaft wrote:Nå skal du se at BMW får det jævlig travelt framover....

https://www.asphaltandrubber.com/recall ... adventure/

USA og UK stopper salg av R1200 Gs og GSA i følge ryktene :-k
Litt underlig hele greia. De har benyttet samme type gaffel-løsning siden 1992, og plutselig, med introduksjon av vann-bokser, har der dukket opp et problem.
Der er nok noen gubber i München nå som ikke er så glad... :redface

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 19 Jul 2017 17:31
by knutk
Var innom SpeedMC i Sandefjord og spurte om de hadde hørt noe fra moderlandet.

I grove trekk kan sies at BMW sentralt kommer til å benytte SVVs registreringsliste og sende info til alle eiere av GS vannbokser for innkalling og modifikasjon. Modifikasjonen vil være en hylse de setter på som forsterkning.
Om noen får problem før innkalling (dvs en åpning på mer enn 0.2 mm) er beskjeden at kunden skal sette igjen sykkelen hos forhandler og peke ut ønsket demosykkel som erstatning frem til kundens sykkel er fikset.
Om noen er i minste tvil er det bare å droppe innom forhandler, og de inspiserer på sparket. Trenger ingen avtale på forhånd.

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 19 Jul 2017 17:35
by tshansen
Skal ta meg en tur innom Ride å høre hvordan ståa er der nede... De har solgt bra mange slike modeller siste årene :shock:

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 19 Jul 2017 18:59
by poulet_cavalier
Har vært og sjekket min. Null problem og hadde heller ikke sett noen med problemet.

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 20 Jul 2017 10:37
by kvase
Fra nettsida til Bike :shock: Tilbakekallingen gjelder alle 1200 GS produsert mellom november 2013 og juni 2017. Det er altså snakk om et stort antall motorsykler,
http://www.bike.no/nyheter/bmw-r1200gs-tilbakekalles

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 20 Jul 2017 12:13
by knutk
kvase wrote:Fra nettsida til Bike :shock: Tilbakekallingen gjelder alle 1200 GS produsert mellom november 2013 og juni 2017. Det er altså snakk om et stort antall motorsykler,
http://www.bike.no/nyheter/bmw-r1200gs-tilbakekalles
I følge forhandler:.

Alle GS-vannbokser, etter sigende ca 170 000. Alle skal kalles inn og modifiseres. Modifikasjonen innebærer at sykler med skade får ny gaffel. Alle sykler vil få en forsterkning i form av en hylse som monteres hvor der i dag ligger en gummiring øverst på gaffelben.

Forhandler hevder at der finnes noen ganske få eksemplar hvor gaffel faktisk har ryke, men som er meget alvorlig. Dette var sykler utsatt for uvanlig mye juling, bl.a hadde TouraTech en sykkel hvor dette skjedde. Sykler hvor innfestningen har rørt på seg, dvs. en liten glippe mellom pluggen og gaffelrøret var en "hand-full", m.a.o snakker vi kanskje om en tiendedels promille. Like fullt, sykkelen markedsføres som en eventyrsykkel som skal tåle mer enn de fleste, og det forplikter, og BMW tar ansvar.

Man kan kanskje tenke seg at dette gir riper i lakken til merket, og kundene vil skifte til annet merke.
Tiden vil vise.

Om historien i 2014 hvor alle 1200RT fikk kjøreforbud midt i beste sesong er en pekepinn viser historien at BMWs handtering av problemet styrket kundelojaliteten (hvordan de nå enn kan måle det).
De taklet det den gang på den måten at berørte kunde fikk følgende beskjed: Velg deg BMW-sykkelen du ønsker å benytte frem til du får din RT tilbake. BMW tok regninga.

De gjør det samme nå for det fåtall berørte som faktisk har en skadet gaffel.

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 20 Jul 2017 13:25
by tshansen
For min egen del, som ikke har vært eller er berørt av problemet så syns jeg BMW håndterer dette helt utmerket. Men når man leser litt på nettet og de historiene om de som har opplevd at framgaffelen har røket, så er jeg ikke like imponert. BMW har i følge de ikke vist noen tegn til å på ta seg noe ansvar eller skyld. Det tar lang tid før de får noe forklaring og alt er igrunn mangefult.

Men i min bok skal det langt mer til enn dette for at jeg bytter merke. Jeg er totalt sett så fornøyd med BMW og sykkelen at den blir i mitt eie noen år/generasjoner til (tipper jeg)

Men som med alt annet. Er det mulig å hyle på nettet, så gjør vi gjerne det. Jeg er ikke overbevist om at hele sannheten kommer fram alltid, å BMW har gjort klokt i å holde kortene tett til brystet. Lett å bli enda mer hylekor om de hadde kommet med noen klønete uttalelser.

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 20 Jul 2017 13:33
by Ambro

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 20 Jul 2017 13:49
by ojda
Hoover-bike :thumleft
Er det den måten de angriper demperproblemene på :-k


Image

Re: Den Store Adventure Tråden

Posted: 20 Jul 2017 14:08
by knutk
LordShaft wrote: Men som med alt annet. Er det mulig å hyle på nettet, så gjør vi gjerne det. Jeg er ikke overbevist om at hele sannheten kommer fram alltid, å BMW har gjort klokt i å holde kortene tett til brystet. Lett å bli enda mer hylekor om de hadde kommet med noen klønete uttalelser.
Hylekoret på nett kan nok i mange tilfeller blåse en sak ut av proporsjoner.
Men samtidig sitter jeg med en følelse av at det funker, i den forstand at jeg tar meg selv i å spørre: "Hvordan ville saken bli handtert dersom den ikke ble omtalt i noen form?"
Selv om ingen fabrikant påtar seg skyld for noe som helst (advokatmat) må jeg innrømme at jeg er litt usikker på hva utfallet ville være om saken aldri hadde vært omtalt i presse eller på nett. Det er tross alt så få sykler som faktisk har hatt problem at det kanskje ville blitt feid under teppet som brukerfeil. Svaret får vi aldri, siden nå trolig internett er kommet for å bli en god stund fremover.