Den Store Adventure Tråden
- kvase
- Posts: 4016
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
Spiritofwinter
Det kunne muligens fikses det men da blir lovligheten av hvor du kjører utenfor stupkanten for min del. ja hadde jeg vært 20 år yngre ja så kunne jeg ha dratt deg med på noe slik for slike veier og kjerreveier fins faktisk men da måtte turen starta nede ved Ørje/Tocksfors og endt litt nord for Grustur i øst Innbygda
Det kunne muligens fikses det men da blir lovligheten av hvor du kjører utenfor stupkanten for min del. ja hadde jeg vært 20 år yngre ja så kunne jeg ha dratt deg med på noe slik for slike veier og kjerreveier fins faktisk men da måtte turen starta nede ved Ørje/Tocksfors og endt litt nord for Grustur i øst Innbygda
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
[youtube][/youtube]
Re: Den Store Adventure Tråden
Ducati har presentert en Ducati Multistrada Enduro Pro i dag. Starter levering til høsten. Hva syns dere?
Re: Den Store Adventure Tråden
Den så jævlig tøff ut! Klaffer alt med jobb og slikt fremover skal en ikke se bort i fra at jeg ender opp med en Multistrada Enduro! Tvilsomt at jeg kjøper en flett ny, men hvem vet.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4551
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
Fortsatt italiensk og fortsatt kjede, så ... njet!JRO wrote:Ducati har presentert en Ducati Multistrada Enduro Pro i dag. Starter levering til høsten. Hva syns dere?
photobucket.com/albums/w435/Ronnie_Olsen/Multistrada_Enduro_Pro_01.jpg
photobucket.com/albums/w435/Ronnie_Olsen/Multistrada_Enduro_Pro_04.jpg
Re: Den Store Adventure Tråden
Så, med unntak av lakken, hva er det denne har som den "vanlige" enduroen ikke har?
Nei, tenker jeg venter på hvilke oppdateringer 2018 standard modellen kommer med før jeg sikler på noe nytt.
Nei, tenker jeg venter på hvilke oppdateringer 2018 standard modellen kommer med før jeg sikler på noe nytt.
Re: Den Store Adventure Tråden
Sjekket på Ducati.com og kun kosmetiske endringer ingen hardware eller software er ny. Samme konfigurasjon som min Enduro.Ambro wrote:Så, med unntak av lakken, hva er det denne har som den "vanlige" enduroen ikke har?
Nei, tenker jeg venter på hvilke oppdateringer 2018 standard modellen kommer med før jeg sikler på noe nytt.
-
- Posts: 2516
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Den Store Adventure Tråden
Bare en gimmick altså
Re: Den Store Adventure Tråden
https://www.press.bmwgroup.com/south-af ... -june-2017
Ser ut som BMW har snudd Noe som er veldig gledelig å høre.
Ser ut som BMW har snudd Noe som er veldig gledelig å høre.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Den Store Adventure Tråden
Nå er det jo kun for Sør Afrika, enn så lenge.LordShaft wrote:https://www.press.bmwgroup.com/south-af ... -june-2017
Ser ut som BMW har snudd Noe som er veldig gledelig å høre.
Da jeg var hos TouraTech for en uke siden snakket vi faktisk om det. De hadde hatt et par tilfeller hvor nevnte plugg hadde løsnet.
(For uinnvigde, litt forenklet: Gaffelrøret er festet i topp styrekrone med en kulekobling i stedet for vanlig klemmefeste. Dette fordi den beveger seg litt i forhold til styrekrona, litt som i McPearson på bil. Kula sitter på toppen av en propp som er presset fast i toppen av gaffelrøret i stedet for at de har skrudd proppen fast.)
Men tatt i betraktning hvor mye juling TTs sykler får tåler konstruksjonen ganske heftig belastning. Like fullt, det har skjedd, og skal ikke skje. BMW markedsfører sykkelen som en sykkel som skal tåle tøff behandlig, og da bør ikke dette være et tema.
Men kverna har begynt å male, og de tar slike saker på alvor, så jeg regner med at det blir ordning på sakene. BMW har tidligere vist vilje til å gå langt tilbake i modellrekken, senest da de byttet ut flensen for bakhjulsinnfestning på sykler som var inntil 12 år gamle.(dvs. alle som var produsert med den type flens).
Re: Den Store Adventure Tråden
I følge facebook kan det se ut som det er fler plasser de har bekreftet dette Uansett så er det ålreit å se at BMW tar dette på alvor. Utifra diverse kampanjesider på facebook kan det se ut som BMW har vist mye motvilje for å innrømme at dette er et problemknutk wrote:Nå er det jo kun for Sør Afrika, enn så lenge.LordShaft wrote:https://www.press.bmwgroup.com/south-af ... -june-2017
Ser ut som BMW har snudd Noe som er veldig gledelig å høre.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Den Store Adventure Tråden
Laaangt fra den første recall fra BMW, og ikke den siste heller.
Da jeg hadde K1300S kokte bremsene under heftig kjøring. Dette ble ignorert av BMW, selv om dette var alment kjent på K serien og det var skrevet side opp og ned på I-BMW forumet om problemet. Igrunn en enkel sak å løse, men BMW viste ikke vilje til å løse saken. Hadde lett betalt noen tusen ekstra for klosser som slapp mindre varme igjennom stempel til bremseveske.
Har kjørt BMW i 7 år inntil jeg solgte R1200GSA'en i vår. BMW har litt å bevise på kvaliteten før jeg handler igjen.
Men steike gode sykler å kjøre, det skal de ha. Tror jeg aldri kommer til å kjøre en like god sportstourer som K1300S. Er bare det med kvaliteten...
Da jeg hadde K1300S kokte bremsene under heftig kjøring. Dette ble ignorert av BMW, selv om dette var alment kjent på K serien og det var skrevet side opp og ned på I-BMW forumet om problemet. Igrunn en enkel sak å løse, men BMW viste ikke vilje til å løse saken. Hadde lett betalt noen tusen ekstra for klosser som slapp mindre varme igjennom stempel til bremseveske.
Har kjørt BMW i 7 år inntil jeg solgte R1200GSA'en i vår. BMW har litt å bevise på kvaliteten før jeg handler igjen.
Men steike gode sykler å kjøre, det skal de ha. Tror jeg aldri kommer til å kjøre en like god sportstourer som K1300S. Er bare det med kvaliteten...
Re: Den Store Adventure Tråden
Kjenner ikke detaljene til 1300S, men på min 1300GT var problemet at små vibrasjoner ved hvisse turtall forårsaket bobler i bremsevæsken, og problemet ble løst ved å legge en porøs svamp i beholderen på styret. Løsningen ble lansert innen første år av lanseringen. Men er litt usikker på om vi snakker om samme sak..Bergen wrote:Laaangt fra den første recall fra BMW, og ikke den siste heller.
Da jeg hadde K1300S kokte bremsene under heftig kjøring. Dette ble ignorert av BMW, selv om dette var alment kjent på K serien og det var skrevet side opp og ned på I-BMW forumet om problemet. Igrunn en enkel sak å løse, men BMW viste ikke vilje til å løse saken. Hadde lett betalt noen tusen ekstra for klosser som slapp mindre varme igjennom stempel til bremseveske.
Har kjørt BMW i 7 år inntil jeg solgte R1200GSA'en i vår. BMW har litt å bevise på kvaliteten før jeg handler igjen.
Men steike gode sykler å kjøre, det skal de ha. Tror jeg aldri kommer til å kjøre en like god sportstourer som K1300S. Er bare det med kvaliteten...
Re: Den Store Adventure Tråden
BMW satt i en svamp på hele K13 serien tidlig for å hindre bobler i veske beholderen. Hadde en slik på GSA'en også..knutk wrote:Kjenner ikke detaljene til 1300S, men på min 1300GT var problemet at små vibrasjoner ved hvisse turtall forårsaket bobler i bremsevæsken, og problemet ble løst ved å legge en porøs svamp i beholderen på styret. Løsningen ble lansert innen første år av lanseringen. Men er litt usikker på om vi snakker om samme sak..Bergen wrote:Laaangt fra den første recall fra BMW, og ikke den siste heller.
Da jeg hadde K1300S kokte bremsene under heftig kjøring. Dette ble ignorert av BMW, selv om dette var alment kjent på K serien og det var skrevet side opp og ned på I-BMW forumet om problemet. Igrunn en enkel sak å løse, men BMW viste ikke vilje til å løse saken. Hadde lett betalt noen tusen ekstra for klosser som slapp mindre varme igjennom stempel til bremseveske.
Har kjørt BMW i 7 år inntil jeg solgte R1200GSA'en i vår. BMW har litt å bevise på kvaliteten før jeg handler igjen.
Men steike gode sykler å kjøre, det skal de ha. Tror jeg aldri kommer til å kjøre en like god sportstourer som K1300S. Er bare det med kvaliteten...
Men koking på bremser pga varmeutvikling fra bremseskiver gjorde de aldri noe med. Så dette er en annen sak ja.
Har lest på I-BMW om folk som stripper ned hele bremsesystemet og bygger nytt.
Inntrykket og erfaring er at koking på K13 oppstår i 200km/t + og ved typisk "downhill" kjøring, feks i Alpene.
Re: Den Store Adventure Tråden
Mao litt ekstrem kjøring. Men er enig, 1300 S ble markedsført som en sykkel med sportslige egenskaper men ble utstyrt med samme bremser som de andre store syklene. Man kunne velge diverse ekstra "performance parts", og forsterkede bremser burde kanskje vært en av alternativene.Bergen wrote: Har lest på I-BMW om folk som stripper ned hele bremsesystemet og bygger nytt.
Inntrykket og erfaring er at koking på K13 oppstår i 200km/t + og ved typisk "downhill" kjøring, feks i Alpene.
At man sutrer på i-BMW setter ikke bestandig en standard. Amerikanerne har litt artige ideer iblant. Om man leser nevnte forum vil man se at enkelte også anbefaler å kjøre med ekstra antenne for startsperren i bagasjen, basert på at BMW i 2007 fikk en serie med antenner med støpefeil, hvor alle berørte ble tilbakekalt og byttet.
Så ja, det har helt sikkert skjedd, men trolig ikke så mange som har vært berørt.
Alle bremser kan koke om de kjøres hardt nok. Opplevde aldri antydninger på min GT, selv om den til tider var tungt lastet. Men det er trolig høy fart som har provosert problemet (siden energien kvadreres med farten, men dobles med vekten), kanskje kombinert med dårlig forståelse for bruk av bremser og varmeutvikling, som alltid er en faktor ved fjellkjøring, enten man kjører mc eller bil.