bilden viser allt en trenger av kjøreutstyr med en traktorJohnnyTh wrote:Lorden trenger noen linker til kjøreutstyr som passer til traktoren hans
Den Store Adventure Tråden
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
https://www.felleskjopet.no/Sok/fellesk ... 20483_BASE
Lordskaft er jo så heldig at han bor like ved en av norges råeste FK butikker
Lordskaft er jo så heldig at han bor like ved en av norges råeste FK butikker
Re: Den Store Adventure Tråden
Nåja dok har no bere sleke leike traktora. Harley er skikelig traktor
Re: Den Store Adventure Tråden
Slapp av jenter... jeg har gått til innkjøp av skikkelig traktorklær for lenge siden! Skal se om jeg ikke får til å ta et bilde av det snart
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Den Store Adventure Tråden
Det er for meg veldig vanskelig å ikke stole på bamsefar når det kommer til, ja faktisk flere ting. Men måten han beskriver Metzeler tourance next på, er det ikke mye tvil om hvorfor jeg har lyst å prøve disse neste gang.
Er det andre som har gjort seg gode erfaringer med next dekkene? Eventuelt andre dekk? Jeg er ekstremt fornøyd med conti trial attack 2 dekkene, men er veldig nysgjerrig på next dekkene
Note4
Er det andre som har gjort seg gode erfaringer med next dekkene? Eventuelt andre dekk? Jeg er ekstremt fornøyd med conti trial attack 2 dekkene, men er veldig nysgjerrig på next dekkene
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Posts: 146
- Joined: 12 Oct 2015 20:14
- MC: BMW R1200GSA
Re: Den Store Adventure Tråden
Jeg har brukt Caberg Tourmax Sonic nå mer eller mindre hver dag i 5 mnd i temperaturer fra rett i overkan av 0C til over 40C. Synes den fungerer bra. Visiret har mange hakk, og de er sterke nok til at det ikke faller ned om det rister litt. Har også pinlock. Hakepartien kan åpnes å dette fungerer også meget bra selv om det rister pluss at det er innebygget solviser. Koster en del mindre enn Touratech og Schubert sine hjelmer.LordShaft wrote:Det er jo en større andel som kjører adventure sykkel her inne. Å selv så jeg lyset etter å ha vært på langtur nedover kontinentet. Jeg er stolt kjører av traktor som jeg liker å kalle det. Jeg har virkelig fått opp øynene for hvor mye av mclivet jeg har gått glipp av med å kjøre R sykkel.
Å siden hele bransjen ser ut som de har større og større fokus på dette segmentet, vil jeg tro at langt flere blir å finne seg til rette på en traktor. Dette har naturlig nok både fordeler og bakdeler.
Så bilder fra AIMExpo messen i går. Ser touratech og Schubert har et lite samarbeid på gang.
Dette kan bli spennende.
Ser også at tomtom kommer med nytt action kamera som de kaller bandit.
Det kommer også et nytt grus dekk fra en aktør jeg ikke husker navnet på.
Her kan vi samle alt vi har av diskusjoner osv i adventure segmentet.
Note4
[youtube][/youtube]
The Road Warrior
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Den Store Adventure Tråden
Mine oem Bridgestone Battlewings har gått en stykke nå, og skal byttes ila vinteren før sommersesongen begynner. Er jo litt mer begrenset utvalg i min dimensjon og iom at det er slangebehov.
Har tenkt litt på de der Trail Attack 2 dekka du skryter av Lordshaft, men det er kommet et par andre interessante modeller også i år bla:
Continental tkc 70, Pirelli Scorpion Trail 2 og Dunlop Trailsmart. Av disse så scoret Pirellidekket best i en tysk test, så vurderer det.....
Et par andre slitere som passer er Michelin Anakee 3 som jeg har prøvd før og Metzeler Tourance Next...
Har tenkt litt på de der Trail Attack 2 dekka du skryter av Lordshaft, men det er kommet et par andre interessante modeller også i år bla:
Continental tkc 70, Pirelli Scorpion Trail 2 og Dunlop Trailsmart. Av disse så scoret Pirellidekket best i en tysk test, så vurderer det.....
Et par andre slitere som passer er Michelin Anakee 3 som jeg har prøvd før og Metzeler Tourance Next...
Den Store Adventure Tråden
Kommer helt an på bruksområde... TKC80 er et knastedekk primært for grus. Det funker på asfalt også, men slites fort. Alle de andre du lister opp er ST dekk i forkledning, og med litt mer mønster, laget for 90-95% kjøring på asfalt. De tar deg ut på grusveier også, men blir det noe løsere underlag enn det tror jeg du sliter.
Pirelli dekket er vel det eldste, rent teknisk sett, Dunlop det nyeste. Siste omfattende testen jeg leste vant Tourance Next, og jeg har til gode å høre noen si noe vondt om det dekket. Inkludert meg selv. Også svært godt grep på vått føre, et punkt det slo de øvrige på.
Ingen av dem er direkte dårlige. Avgjørelsen får baseres på bruk, pris og magefølelse... Stort bedre råd enn det er vanskelig å gi.
edit: Ser nå at du skrev TKC70, ikke 80. Det er fortsatt mer grusorientert enn de andre, selv om gapet minker. Prisen du betaler er et hakk dårligere egenskaper på asfalt.
Pirelli dekket er vel det eldste, rent teknisk sett, Dunlop det nyeste. Siste omfattende testen jeg leste vant Tourance Next, og jeg har til gode å høre noen si noe vondt om det dekket. Inkludert meg selv. Også svært godt grep på vått føre, et punkt det slo de øvrige på.
Ingen av dem er direkte dårlige. Avgjørelsen får baseres på bruk, pris og magefølelse... Stort bedre råd enn det er vanskelig å gi.
edit: Ser nå at du skrev TKC70, ikke 80. Det er fortsatt mer grusorientert enn de andre, selv om gapet minker. Prisen du betaler er et hakk dårligere egenskaper på asfalt.
Re: Den Store Adventure Tråden
Ja, jeg tenkte på tkc 70 ja. Det blir omtalt som et 70/30 dekk, så jeg er enig i st det kanskje kan bli litt vel offroad for minndel. Jeg vil nok sannsynligvis klare meg med et 90-10 dekk,mog er avhengig av gode kald/våt egenskaper. Pirellidekket er helt nytt for 2015, og er arvtageren til Scorpion.Flanker wrote:Kommer helt an på bruksområde... TKC80 er et knastedekk primært for grus. Det funker på asfalt også, men slites fort. Alle de andre du lister opp er ST dekk i forkledning, og med litt mer mønster, laget for 90-95% kjøring på asfalt. De tar deg ut på grusveier også, men blir det noe løsere underlag enn det tror jeg du sliter.
Pirelli dekket er vel det eldste, rent teknisk sett, Dunlop det nyeste. Siste omfattende testen jeg leste vant Tourance Next, og jeg har til gode å høre noen si noe vondt om det dekket. Inkludert meg selv. Også svært godt grep på vått føre, et punkt det slo de øvrige på.
Ingen av dem er direkte dårlige. Avgjørelsen får baseres på bruk, pris og magefølelse... Stort bedre råd enn det er vanskelig å gi.
edit: Ser nå at du skrev TKC70, ikke 80. Det er fortsatt mer grusorientert enn de andre, selv om gapet minker. Prisen du betaler er et hakk dårligere egenskaper på asfalt.
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/ ... -motorrad/
Hører mange er fornøyd med Trail Attack på 800 xc, så det burde vel være et godt valg, men spennende med disse nye modellene. Føler det har skjedd veldig mye i St/adventure-sjangeren de siste årene....
Re: Den Store Adventure Tråden
Jeg kjører nå på Dunlop Trailsmart, etter at jeg brukte opp Conti Trail Attack 2 på ACR. For å si det sånn, så føles begge de veldig like ut. Kan ikke si noe negativt om noen av de.
Nå fikk ikke jeg testet hvor langt Trail Attack 2 går ved vanlig kjøring. Jeg byttet mine siste dagen på ACR. Jeg hadde sikkert kommet meg hjem, og kunne sikkert kjørt litt mer på de, men sidene var ganske utslitt.
Har nå rullet rett over 4 k på Dunlop Trailsmart, og det er en del mønster igjen. De sitter godt både på tørt og vått, men de har allerede begynt å trappe litt. Ikke mye, men man kan se antydninger til det.
Jeg kommer nok til å gå for Metzeler Tourance Next neste gang. Har hørt mye bra om de, og sånn som Ojda skryter av de, så kan det jo ikke bli feil.
Nå fikk ikke jeg testet hvor langt Trail Attack 2 går ved vanlig kjøring. Jeg byttet mine siste dagen på ACR. Jeg hadde sikkert kommet meg hjem, og kunne sikkert kjørt litt mer på de, men sidene var ganske utslitt.
Har nå rullet rett over 4 k på Dunlop Trailsmart, og det er en del mønster igjen. De sitter godt både på tørt og vått, men de har allerede begynt å trappe litt. Ikke mye, men man kan se antydninger til det.
Jeg kommer nok til å gå for Metzeler Tourance Next neste gang. Har hørt mye bra om de, og sånn som Ojda skryter av de, så kan det jo ikke bli feil.
- Palma
- Posts: 4742
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
Jeg tror jeg er litt i samme gate. Jeg kjører absolutt mest på asfalt, og dvs at jeg blir ikke noe god på aktiv gruskjøring. Det blir en trur å sladde litt i ny og ne på skogen på tørre veier og små utfordringer. Da trenger man ikke noe mer enn asfalt dekk mener jeg. Kjøper man da "nesten-grus-dekk" får man noe midt i mellom og har ikke optimale dekk for noen ting.Tobben84 wrote:Jeg vil nok sannsynligvis klare meg med et 90-10 dekk,mog er avhengig av gode kald/våt egenskaper.
Jeg er så heldig å ha to sett hjul, så jeg skal ha asfalt på det ene settet og mer grus på det andre... Muligens knastedekk..
Re: Den Store Adventure Tråden
Conti sine trial attack dekk er bare helt enorm. Disse sitter godt, å jeg er veldig positivt overrasket over hvor stabil de er.
Disse blir vurdert veldig høyt på neste gang, rett og slett for at jeg er så fornøyd.
Men når det er sagt, så er det ikke til å komme unna de gode erfaringene ojda har på sine metzeler tourance next dekk.
Har hørt utrolig lite bra om Pirelli sine Scorpion dekk.... Så det blir veldig spennende å se tester, samt bruker erfaringer på de nye scorpion 2... Jeg var ekstremt fornøyd med pirelli sine angel Gt dekk.
Dekk er alltid vanskelig å velge, men sannheten er det at uansett hva en velger i gitt segment er riktig i dag. Det går nesten ikke an å velge feil. Dekkene er blitt så bra å forskjellene er marginale
Det som skiller mest føler jeg er hvor stabil de er i høy fart, sving og hvor lett de lener seg inn og ut av sving. Der har folk masse forskjellige preferanser.
Disse blir vurdert veldig høyt på neste gang, rett og slett for at jeg er så fornøyd.
Men når det er sagt, så er det ikke til å komme unna de gode erfaringene ojda har på sine metzeler tourance next dekk.
Har hørt utrolig lite bra om Pirelli sine Scorpion dekk.... Så det blir veldig spennende å se tester, samt bruker erfaringer på de nye scorpion 2... Jeg var ekstremt fornøyd med pirelli sine angel Gt dekk.
Dekk er alltid vanskelig å velge, men sannheten er det at uansett hva en velger i gitt segment er riktig i dag. Det går nesten ikke an å velge feil. Dekkene er blitt så bra å forskjellene er marginale
Det som skiller mest føler jeg er hvor stabil de er i høy fart, sving og hvor lett de lener seg inn og ut av sving. Der har folk masse forskjellige preferanser.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Den Store Adventure Tråden
Kan banne på at de slites fortere på grus. Men det kommer kanskje an på grad av grussparkingFlanker wrote:TKC80 er et knastedekk primært for grus. Det funker på asfalt også, men slites fort.
Det skrytes mye av asfaltegenskapene på disse, men selv synes jeg de er relativt glatt, spesielt på våt asfalt. Av denne grunnen blir jeg ikke å pigge opp tkc80 til vinteren, selv om jeg vet mange kjører på disse. Jeg kan ikke skjønne annet enn at gummiblandingen må være sinnsykt glatt på kald/våt asfalt og snø/is. Best på grus, og helt ok på tørr asfalt
Re: Den Store Adventure Tråden
Ja, har også hørt ymse angående Scorpion-dekka, men det nye skal visstnok være langt bedre og dele teknologi og gummiblanding med nettopp Angel Gt dekket.LordShaft wrote:Conti sine trial attack dekk er bare helt enorm. Disse sitter godt, å jeg er veldig positivt overrasket over hvor stabil de er.
Disse blir vurdert veldig høyt på neste gang, rett og slett for at jeg er så fornøyd.
Men når det er sagt, så er det ikke til å komme unna de gode erfaringene ojda har på sine metzeler tourance next dekk.
Har hørt utrolig lite bra om Pirelli sine Scorpion dekk.... Så det blir veldig spennende å se tester, samt bruker erfaringer på de nye scorpion 2... Jeg var ekstremt fornøyd med pirelli sine angel Gt dekk.
Dekk er alltid vanskelig å velge, men sannheten er det at uansett hva en velger i gitt segment er riktig i dag. Det går nesten ikke an å velge feil. Dekkene er blitt så bra å forskjellene er marginale
Det som skiller mest føler jeg er hvor stabil de er i høy fart, sving og hvor lett de lener seg inn og ut av sving. Der har folk masse forskjellige preferanser.
Er enig i det du sier om dekk generelt i en vanlig dimensjon som de fleste 17"'felger kjører på, men når det gjelder min dimensjon som er 90/90/21" framdekk med slangebehov er saken en del annerledes og mannkan fort velge dekk som kan være mer egnet for offroadbruk samt at utvalget for 90/10 dekk har vært mer begrenset tidligere. Dette er heldigvis i ferd med å snu litt og det er mange nye alternativer for året også sikkert pga økningen i popularitet, den nye Honda eventyreren er også skodd med min dim ser jeg Oem dekka på Tiger 800 xcx har vært både scorpion og Battlewings og ingen av disse har vært spsielt gode på vått og kald asfalt, trolig pga gammel blanding med mindre silica og teknologi fra 2010 som i dekkverdenen begynner å bli gammelt.
Kjørte tidligere på Anakee 3 i 90/90/21" og de var knallbra bortsett fra at profilen på framdekken var nedten flat, noe som førte til veldig begrnset mulighet for nedlegg i sving merk at dette ikke gjelder Anakee 3 i mer normal dim som feks står på gs1200 som jeg også har prøvd med de dekkene. På den er profilen rundt og fin foran.
Re: Den Store Adventure Tråden
21" foran ja.... det er ganske hissig.. Samt det setter klare begresninger for hvilke dekk du kan velge. Heldigvis, som du sier. Har de fleste produsentene fått opp øynene å ser den sinnsykt salgstatestikken for adv sykler. Noe som gjør at det blir langt større satsing i dette segmentet framover.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app