Ja, det er ganske hissig, men på min er det ikke veldig merkbart annet enn at man må bruke litt tydeligere innputs på veldig svingete vei. Fordelen er at ujevnheter, kanter og dumper i veibanen knapt merkes i samarbeid med wp-demperne som heldigvis kommer fra KTM. Ja, det blir nok mer og mer å velge i for oss også framoverLordShaft wrote:21" foran ja.... det er ganske hissig.. Samt det setter klare begresninger for hvilke dekk du kan velge. Heldigvis, som du sier. Har de fleste produsentene fått opp øynene å ser den sinnsykt salgstatestikken for adv sykler. Noe som gjør at det blir langt større satsing i dette segmentet framover.
Den Store Adventure Tråden
Re: Den Store Adventure Tråden
Re: Den Store Adventure Tråden
Kjører Tourance Next bak, og Michelin Pilot Road 4 Trail fremme etter å ha fått et Next fordekk med kast.
Tror jeg velger Michelin neste gang om jeg fremdeles har sykkelen. Virker veldig trygt det fordekket.
Sent fra min SM-T310 via Tapatalk
Tror jeg velger Michelin neste gang om jeg fremdeles har sykkelen. Virker veldig trygt det fordekket.
Sent fra min SM-T310 via Tapatalk
Re: Den Store Adventure Tråden
Har selv også hatt Road 4 på to sykler og det dekket er helt 100% fantastisk, ikke mer og si om den saken skulle ønske de laget et tilsvarende dekk i min size, da det fungerte helt ok på grus også med Hypermotarden min.......Bergen wrote:Kjører Tourance Next bak, og Michelin Pilot Road 4 Trail fremme etter å ha fått et Next fordekk med kast.
Tror jeg velger Michelin neste gang om jeg fremdeles har sykkelen. Virker veldig trygt det fordekket.
Sent fra min SM-T310 via Tapatalk
Re: Den Store Adventure Tråden
Lager de ikke trial dekket til Michelin i din størrelse da? Vært inne å sjekket?
Note4
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Den Store Adventure Tråden
Ja, det er sjekket, og desverre gjør de ikke det neiLordShaft wrote:Lager de ikke trial dekket til Michelin i din størrelse da? Vært inne å sjekket?
Note4
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
Jeg har gamle Pirelli MT80 scorpion , har bestilt nye Heidenau nå, da scorpion dekkene er veldig tørre og gamle, vet ikke hvor gode de var i utgangspunktet men dårligere dekk har jeg ikke prøvd.. .:p
Re: Den Store Adventure Tråden
K60 scout du har bestilt? De skrytes bra av rundt omkring hører jeg som et 60/40 alternativ, men det sies at de er lunkene på vått, så pass på litt.....Lasse Liten wrote:Jeg har gamle Pirelli MT80 scorpion , har bestilt nye Heidenau nå, da scorpion dekkene er veldig tørre og gamle, vet ikke hvor gode de var i utgangspunktet men dårligere dekk har jeg ikke prøvd.. .:p
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
Nei, vanlige K60.Tobben84 wrote: K60 scout du har bestilt? De skrytes bra av rundt omkring hører jeg som et 60/40 alternativ, men det sies at de er lunkene på vått, så pass på litt.....
M+S "silica" eller noe i den dur, skal fungere bra på kalde og våte veier sies det, skal nok veldig mye til for at dekket ikke er mye bedre enn de jeg har, også ville jeg prøve heidenau litt sånn david vs. goliat vibes
Re: Den Store Adventure Tråden
Kult, hvis de har skiftet litt på blandingen så er de sikkert knall har drevet å kjørt på grusveier i sommer med Hyperen samt litt cross med dertil egnet sykkel og det er så sykt gøy. Derfor er det en del av meg som vil kjøpe slike dekk, evt metzler karoo elle conti tck 70, men føler liksom at jeg trenger gatekvalitetene til et mer normalt 90/10 alternativ....Lasse Liten wrote:Nei, vanlige K60.Tobben84 wrote: K60 scout du har bestilt? De skrytes bra av rundt omkring hører jeg som et 60/40 alternativ, men det sies at de er lunkene på vått, så pass på litt.....
M+S "silica" eller noe i den dur, skal fungere bra på kalde og våte veier sies det, skal nok veldig mye til for at dekket ikke er mye bedre enn de jeg har, også ville jeg prøve heidenau litt sånn david vs. goliat vibes
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
K60 har alltid kommet i to forskjellige blandinger, en for varmere strøk og en for oss i nord. Hva gjelder K60 Scout har jeg ingen anelse, dette er et helt annet dekk.
- Palma
- Posts: 4744
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
Har kjørt K60 Scout på Betty denne sesongen... Ikke overbevist, Sitter greit på veien med min kjøring, men fikk voldsom dekkstøy fra fremhjulet etterhvert. Mulig jeg har kjørt med feil trykk og fått trapping, men...
Byttet fremdekk etterhvert grunnet det. Nå bor jeg på flate rette Østlandet med rette veier i tillegg, så slitasjen gjør at dekket blir flatt i banen grunnet mye kjøring rett frem..
Byttet fremdekk etterhvert grunnet det. Nå bor jeg på flate rette Østlandet med rette veier i tillegg, så slitasjen gjør at dekket blir flatt i banen grunnet mye kjøring rett frem..
Re: Den Store Adventure Tråden
Det er allerede kommet flere 16 modeller av BMW GS 1200 A på veien her i Bergen. Problemet er tydeligvis å skaffe nok sykler Noen her inne som går å venter på sin? Eller kanskje andre 16 modeller?
Så prisen, rundt 260.000,- for det jeg mener er minimum av utstyr på en slik sykkel. Å jeg må si at designet har vokst voldsomt på meg. Den er så massiv at en nesten glemmer at motoren er 1.50 brei
Så prisen, rundt 260.000,- for det jeg mener er minimum av utstyr på en slik sykkel. Å jeg må si at designet har vokst voldsomt på meg. Den er så massiv at en nesten glemmer at motoren er 1.50 brei
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Den Store Adventure Tråden
Trur du kan likså godt legge på litt til for etter det eg ser så er ikkje koffertane inkludert og så gjerne BMW's egen GPS og då er det ca 15-20 000kr oppå der igjen.
Re: Den Store Adventure Tråden
Ps: Bildet er av en R1200GS og ikkje en R1200GSA som er enda meir massiv. GSA er ca 15 000kr meir en standard.
Re: Den Store Adventure Tråden
Nå er vel kanskje ikke GS´n 1,5 meter bred, men at den er nesten en meter er korrekt
GSA´n min er 98 cm (med veltebøyler) så da er kanskje GS´n litt smalere?
(Ja, sjekket nå og min gamle GS var 0,94 meter).
Den kan oppleves som litt stor når jeg filtrerer i trafikken inn og ut av Oslo hver dag, men har ennå ikke opplevd det som noe problem
GSA´n min er 98 cm (med veltebøyler) så da er kanskje GS´n litt smalere?
(Ja, sjekket nå og min gamle GS var 0,94 meter).
Den kan oppleves som litt stor når jeg filtrerer i trafikken inn og ut av Oslo hver dag, men har ennå ikke opplevd det som noe problem