Lansering av 2016-modeller, når?

Prat om tung MC.
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Lansering av 2016-modeller, når?

Post by moonlit »

Hvor er det Kawasaki (og andre) lanserer nye modeller egentlig? Snakka med MC Partner og de sa at det ikke var før i oktober da det var en forhandlermesse i Tyskland et sted, så derfor ville det ikke være mulig å se hva som kommer av fargevalg etc før da.

Fant en InterMOT-tråd her, men det er jo biennalt og er ikke før til neste høst.

Er det en annen messe eller fellesarrangement dette skjer på i 2015?
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by tshansen »

Jeg vet at bmw har lansert sin nye gs 1200 adventure, dette skjedde i midten av september mener jeg :-k

Jeg ser også at ducati har en del på høsten. Men usikker på noen av japsemerkene
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by Kant1 »

Triumph har noen nyheter på gang, Street Triple vokser fra 675 til 800ccm og den får ny elektronikk, og den kommer i fire utgaver, derav en skal konkurrere direkte mot Yamaha Tracer.
Storebroren Speed Triple får også endel oppgraderinger, ny elektronikk med ulike modes, litt flere hk, og noen flere hk.
Bonneville vokser også, til 1100ccm og får vannkjøling.Denne modellen er jeg ikke så oppdatert på.
Nå er det litt over 1 mnd til Eicma, så når den åpner vet vi nok endel mer :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by Flanker »

Honda skal ha sin nye Africa Twin på plass i butikkene i månedsskiftet november/desember, påstår de :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by tshansen »

Jøss, der har vi Flanker også =D> =D> Strålende.

Er den annonsert så tidlig i butikkene altså :-k Blir spennende å se salgstall for denne sykkelen framover.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by Flanker »

Det blir det så definitivt... Dette kan være en vinner, på tross av litt høy vekt og lite effekt. Jeg skal ihvertfall ha en prøvetur når snøen er borte, selv om det i utgangspunktet ikke er veeeeldig aktuelt å bytte sykkel i 2016.

Og jadda, et eller annet MC-forum må jeg da være på for å kurere skrivekløen. Da havnet jeg her, og håper jeg kan bidra til et aktivt forum med høy kvalitet (og en ledelse som tar vare på medlemmene) 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by tshansen »

akkurat det siste der kan du være helt trygg på :thumleft

Ja det er to sykler jeg har spesielt lyst å prøve til neste år. Det er denne, samt en GS 1200 Adventure. jeg må kjenne hvordan denne er i forhold til egen sykkel :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by Flanker »

Skal du teste en GS så sørg for å få deg en prøvetur på min. en time. Størrelsen bør ikke avskrekke deg, som kjører KTM SA og selv har en anseelig størrelse på legemeet. Men Telelever-gaffelen tar litt tid å bli vant til. Den gir ikke samme feedback fra underlaget som en tradisjonell gaffel, og du må nok kjøre mer enn en sving før du lærer deg å stole på den. Da kan du banke det tyske lokomotivet gjennom svingene som en komfortabel supermotard på steroider... akkurat som din egen sykkel :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by tshansen »

Akkurat det du sier der, har jeg hørt en del ganger før :thumleft Det tar visst nok litt tid å venne seg til. Så må si jeg er litt spent på å kjenne hvordan denne sykkelen er, og responderer i forhold til det jeg er vant til nå.

Men jeg merker at det gikk en ca 5000 km før jeg kjente sykkelen min igjen når jeg satt meg på den dagen etter. At ting føltes riktig fra sist gang. De første turene måtte jeg kjøre den litt før jeg fant meg skikkelig tilrette igjen. (vanskelig å forklare)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by Flanker »

Skjønner veldig godt hva du mener. Sånn var det for meg også, da jeg gikk fra V-Strom til GS'en. Enda er disse syklene i samme segment, men BMWen er et helt annet dyr. Det tar noen 100 mil å få en ny sykkel "helt inn i ryggmargen".

Når det gjelder Telelever: Ja, den gir mindre feedback og oppleves som vag, uvant og i begynnelsen vanskelig å stole på. Men den har også noen definitive fordeler, som fraværende dykking ved bremsing. Det er en ren vanesak egentlig, og jeg synes systemet fungerer fantastisk godt. Selv om fronten føles mer vag har jeg enda tilgode å oppleve noen uforutsigbar oppførsel, og jeg kjører denne sykkelen betydelig hardere enn andre jeg har hatt - og som har drevet litt udramatisk tull med fronten noen ganger.

For de teknisk perverse er Telelever inngående beskrevet her: http://www.motorbikestoday.com/features ... elever.htm
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by tshansen »

Det er en ting jeg har lyst å forbanna BMW for, å det er akkurat patenten på denne oppfinnelsen 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by Elolz »

Ser Kawa har avduket nye ZX10R:
http://bikeport.no/2015/10/08/ny-ra-zx-10r/
Image
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by Elolz »

Honda har tatt patent på en supercharged motor, vil de komme med en konkurrent til Kawasaki Ninja H2? :-k
http://www.morebikes.co.uk/scoop-hondas ... -revealed/
"Honda is planning a new, supercharged motorcycle that will have the power-boosting unit mounted on the left-hand side of the engine. And the new kit will power a host of new motorcycles over the next few years."
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by moonlit »

Nydelige nyheter! Rollen til kompressorer må vel være å kunne lage mindre motorer til mer folkelige sykler, men jeg skjønner at Kwasaki ville slippe det i så ekstreme sykler som H2/H2R...
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Lansering av 2016-modeller, når?

Post by 1352cc »

Mykje utav "skylden" for kompressor/turbo kjøret ligger vel på stadig nyare og strengere krav til utslipp på motorer. Er vel derfor Ferrari og andre superbiler har begynt å lage mindre motorer med turbo.

er vel og kansje en god grunn for å kjøpe ZZR1400 pre 2016 http://www.bike.no/nyheter/kawasaki-oppdaterer-zzr-1400
Kan ikkje skjønne at det skal gjer noke bedre for effekten. Blir heilt sikkert triksa med blandingen i lavt/midt registeret for å gå gjennom testane.
Det seiast at det var på grunn av avgasskrava at ZZR1400 06 og 07 vart strupa under 6000odm.

Men Dynojet,Bazzaz o.l gnir seg vel i henda
Post Reply