Ny Triumph Street Triple R bestillt!

Prat om tung MC.
Post Reply
Bjerknez

Ny Triumph Street Triple R bestillt!

Post by Bjerknez »

Da har jeg bestemt meg for å bytte ut Cruiseren min (Yamaha V-Star 1300) med en splitter ny Triumph Street Triple R og sykkelen har jeg forhåpentligvis i løpet av førsten av oktober :smt041

Jeg tok som kanskje mange vet lappen på tung MC i sommer og den 3.juni var den lykkelige dagen hvor jeg kunne erobre mitt nye førerkort. Jeg startet med en stor og tung Yamaha V-Star 1300 og denne har gitt meg ekstremt mye glede i sommer. Den er ekstremt god å kjøre og faktisk går den ganske bra også. Skikkelig drag i den. Den har gått feilfritt og i det store og hele har dette vert en perfekt sykkel på alle måter.

Grunnen til byttet er først og fremst for at jeg vil prøve noe nytt som er duket for litt mer aktiv kjørestil. Spesielt i svingene for det er nettopp her V-Star'en kommer til sitt kort.

Siden erfaringen med sykkelkjøring nå er økt siden jeg tok lappen så bestemte jeg meg derfor for å prøve en litt mer aktiv sykkel og etter en prøvekjøring av Triumph Street Triple R i går så ble jeg frelst.

Den har også vunnet de fleste tester i den klassen og siden jeg også kjenner ett par som har en slik sykkel og som skryter den opp i skyene så bestemte jeg meg for å slå til.

Av tillegsutstyr utover standard så har jeg bestillt følgende:

+ Belly Pan - (Slikt deksel under motoren som beskytter og som får sykkelen til å se mer "bad ass" ut.)
+ Windscreen (En liten kåpe over lykten, som derimot ikke har noen stort annen funksjon enn å beskytte instrumentene for innsektslik)
+ Quickshifter (En innretning som gjør at man kan gire kjapt mens man har gasspådrag uten å bruke clutch)
+ Arrow potte (En potte med litt mer godlyd)
+ Hvit LED baklykt
+ Comfort seat i GEL
+ Jysterbare pegs (20mm)
+ Tankveske med quick lock
+ Baggasje bak

Etter prøvekjøringen satt jeg igjen med et stort glis og at en 675ccm drar såpass bra overasket meg veldig. Kommer nok av at den er 3-sylindret vil jeg tro. Den dro faktisk bra fra rundt 4.000omdr. og episk fra 6.000omdr.

Det beste av alt er lyden i sykkelen! Herregud for en herlig lyd denne sykkelen lager.

Da gleder jeg meg bare til å få den slik at jeg kanskje får kjørt den inn før snøen begynner å falle og veiene blir blanke av is :roll:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Ny Triumph Street Triple R bestillt!

Post by supermons »

Grattis! Er lekre disse, står høyt opp på lista over sykler jeg kunne tenkt meg å prøve!

Håper du får den før snøen faller :)
Bjerknez

Re: Ny Triumph Street Triple R bestillt!

Post by Bjerknez »

supermons wrote:Grattis! Er lekre disse, står høyt opp på lista over sykler jeg kunne tenkt meg å prøve!

Håper du får den før snøen faller :)
Jeg håper indelig at jeg får den før snøen faller ja! :)

Hvis ikke så blir det mange runder inne i garasjen! :smt045
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Ny Triumph Street Triple R bestillt!

Post by The Cowboy »

Den så meget "bad ass" ut..
Var en sykkel i den stilen jeg var på søket etter selv og..

Nå ble det ikke slik i denne omgangen, men så måtte jeg no gjennom et par biler før jeg endelig fikk amerikansk og, så jeg kan vente ;) hehe..

Gratulere med en flott sykkel.. Slik været er for tiden, er det bare å håpe på kjapp levering ja..

Mye måtte du ut med for denne? (original kontra med utstyret du ba om)
Bjerknez

Re: Ny Triumph Street Triple R bestillt!

Post by Bjerknez »

Takk for det :D

Den koster 159.990,- uten utstyr som "R"-versjon. Med utsyret jeg har valgt kommer den på 180.000,- med litt rabatter etc.

Det er ingenting av utstyret som strengt tatt er nødvendig, men det får sykkelen til å se litt mer bad ass ut om ikke annet. Lyden i sykkelen er også tøff uten arrow potte.
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Ny Triumph Street Triple R bestillt!

Post by The Cowboy »

Bjerknez wrote:Det er ingenting av utstyret som strengt tatt er nødvendig
Skal man tenke slik, så er jo hele poenget med alt som er gøy borte!! hehe..
Bjerknez

Re: Ny Triumph Street Triple R bestillt!

Post by Bjerknez »

The Cowboy wrote:
Bjerknez wrote:Det er ingenting av utstyret som strengt tatt er nødvendig
Skal man tenke slik, så er jo hele poenget med alt som er gøy borte!! hehe..
Joda, det er nok sant det :)

Da mener jeg vertfall følgende utstyr bør være en dle av listen:

- Arrow Potte. Gir enda mer heftig lyd samt øker effekten en smule.
- Quickshift. Gir med fullt gasspådrag og uten bruk av clutsh. Mer effektivt og morsomt blir det ikke!
- Belly Pan. Et deksel under eksosrørene bak bakhjulet. Gjør sykkelen litt tøffere.
- Wind Screen. Beskytter fronten mot innsekter etc.
- Varmeholker. Flott på langtur når det er kjølig.
- Comfort sal. Øker sittekomforten.
- Hvit LED baklykt.

I tillegg til dette får du en drøss av andre tillegg også. De meste er bare snakk om deksler og skruehoder etc. som man lett kan montere selv.
Post Reply