Kjøpe bremseskiver på ebay?

Prat om tung MC.
Post Reply
TBJ
Posts: 3
Joined: 08 Mar 2014 16:58
MC: Kawasaki ZZ-R600

Kjøpe bremseskiver på ebay?

Post by TBJ »

Hei

Ser at jeg nå må bytte bremseskivene på min Kawasaki ZZ-R600 (1998-modell) pga. de er rimelig slitt.

Har sett litt rundt på nett etter bremseskiver og finner mye rart bl.a. på ebay.
Er det noe spesielt jeg bør se etter der eller noe jeg bør holde meg unna? (tenker på materiale osv.)

Hva med disse? Eller kanskje disse?
René
Posts: 5
Joined: 01 Mar 2013 17:42
MC: suzuki gsxr 750 2001

Re: Kjøpe bremseskiver på ebay?

Post by René »

hei
har sjøl kjøpt skiver å klosser på ebay uten noe spes prob, litt lang leveringstid men til en billig peng, ny skiver og klosser til min sykkel koster 6000 hos forhandler men på e bay betalte eg ca 1500 med frakt
bare pass på at kjøperen har gode tilbakemeldinger :)
User avatar
Bone
Posts: 11
Joined: 19 Mar 2014 20:16

Re: Kjøpe bremseskiver på ebay?

Post by Bone »

Du kan også handle over disk i Norge, og da snakker jeg uoriginalt men anerkjente produkter fra merket EBC f.eks ( http://www.brakes.no ) De kina greiene er sikkert ikke noe prob og jeg kjenner flere som har kjøpt, men vil du ha tryggheten fra norsk forhandler er det ikke bare originalt som gjelder. Finnes masser å velge i bare man spør om det finnes et rimeligere alternativ enn originalt.
Forøvrig, bytt alltid klosser om du bytter skiver. De gamle klossene kan lage stygge spor i de nye skivene. Lykke til. :smt031
TBJ
Posts: 3
Joined: 08 Mar 2014 16:58
MC: Kawasaki ZZ-R600

Re: Kjøpe bremseskiver på ebay?

Post by TBJ »

Da er handelen gjort :-)
Det endte med disse:
http://www.madhornets.com/front-brake-d ... 100-88-11/

Takk for all hjelp!
TBJ
Posts: 3
Joined: 08 Mar 2014 16:58
MC: Kawasaki ZZ-R600

Re: Kjøpe bremseskiver på ebay?

Post by TBJ »

Monterte på de nye bremseskivene 30. april og må si meg veldig fornøyd så langt.
(kanskje alt for kort tid for å komme med en bastant konklusjon enda...)
Post Reply