Valg av mc

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
Wheels
Posts: 38
Joined: 11 Jul 2010 04:10

Valg av mc

Post by Wheels »

Har to stk jeg vurderer nå.

Yamaha XJR 1300 2004, 25 100 km, kr 89 000,-

Image

Denne synes jeg er penest, også den nyeste med litt mere km på teller.

Men koster vel 20.000,- kr mere enn det andre alternativ som nok blir enda billigere da omregistrering er inkl.

Suzuki GSF 1200 S BANDIT 2002, 23 400 km, kr 69 900,-

Image

Sistnevnte kunne leveres mot delt frakt - min kostnad ca 1600,- kr

Alt i alt vil Suzuki 1200 bandit komme ca 25.000,- kr billigere ut en Yamaha XJR 13000 utgaven.

Ser at Suzukien blir nevnt som noe gammel når det gjelder motor, men motor er ellers god.

Suzukien oppgies til å være både rask og sprek, og med trimpotte og trimfilter kan toppfarten bli ganske høy.

Setet nevnes som litt ondt etter mange timer, og noe dårlige lys og speil.

Er ca 187 høy og godt over de 100 - kg - ikke år.

Yamahaen har også fått skryt av tidligere eiere, men litt klunkete gearkasse og flere nevner den kan være litt vanskelig / tung å starte med varm motor.
Men pen er den i mine øyne som har passert de 50 for mmange år siden.

Noen meninger?

Liker ikke racingsykler, der jeg ligger paddeflat over tanken, men har heller ikke særlig sansen for choppere.
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Valg av mc

Post by bzzlink »

Enig med deg i at Yamahaen er penest.

Jeg er litt allergisk for "s" verjoner av sykler, slike med halvkåpe som Banditen har. Det sagt, så vil jeg tippe at Banditen er mer komfortabel på langtur, siden den har litt mer dekning for vinden.

Ellers er det bare å huske på at det er mange som venter til uti april med å legge ut syklene sine for salg, plutselig er det mye bedre utvalg.

Jeg synes Buell er tøffe, men aner ikke hvordan de er å eie / kjøre.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=47029883

Image
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
Wheels
Posts: 38
Joined: 11 Jul 2010 04:10

Re: Valg av mc

Post by Wheels »

Ja får se fremover, var nettopp en Honda 900 Hornet til salgs, men den forsvant etter ett par dager.

Ellers er det de som importerer fra Italia.

Denne Yamahaen er importert fra Tyskland og det finnes muligens 2 av denne utgave / farge i Norge.

Blir vel neppe noen langturer, men hvem vet.
Post Reply