Hjelp til ideer rundt kjøp av ny mc.

Prat om tung MC.
Post Reply
Willee
Posts: 2
Joined: 11 Feb 2014 19:02
MC: Husky smr 510

Hjelp til ideer rundt kjøp av ny mc.

Post by Willee »

Hei.,

Ettersom jeg er litt usikker tenkte jeg å høre med dere rundt kjøp av ny sykkel. Håper på noen tips..

Jeg bor i bergens området, sykkelen bør ha litt lange vedlikeholdssykluser, lett kjørt, egne seg til kø kjøring (kjøre forbi..) skal brukes til jobb kjøring primært, men ønsker selvfølgelig litt mer glede ut av den.

Har en husky smr 510 og er meget fornøyd med denne. Imidlertid krever denne altfor mye omsorg, som er vanskelig å finne tid til med unger og husbygging.

Jeg liker svært godt Ktm 690 serien hvor smc modellen er forlokkende. Jeg kjenner dessverre ikke hvordan denne egner seg ut fra forutsetninger med mye nedbør og "lite" vedlikehold.

Setter pris på svar og tar i mot alle tips med takknemlighet..
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Hjelp til ideer rundt kjøp av ny mc.

Post by Trond_V »

Hva med transalp, varadero, etc??
Litt samme type sykkel, men med japansk serviceintervall. Tut & kjør :)
Willee
Posts: 2
Joined: 11 Feb 2014 19:02
MC: Husky smr 510

Re: Hjelp til ideer rundt kjøp av ny mc.

Post by Willee »

Har prøvde varaderoen og ser fra bilder at transalp er tilsvarende type sykkel. Den jeg prøvde var i grunn en god sykkel, ulempen derimot er at jeg ikke liker utseende på kåpen som går fra tanken og frem. Har kikket litt på Yamaha xt660x. Men tilbakemeldingene og synspunktene rundt denne modellen virker sprikende. Andre som har kjennskap til denne sykkelen?
Post Reply