Hva yter Suzuki GSR 600 98HK med Yoshimura effektannlegg?

Prat om tung MC.
Post Reply
Indi
Posts: 2
Joined: 29 Sep 2013 08:00
MC: Suzuki GSR

Hva yter Suzuki GSR 600 98HK med Yoshimura effektannlegg?

Post by Indi »

:-k Jeg er helt nybegynner og lurer på om noen har noen svar på følgende til meg;
Noen som vet hvor mye ekstra Suzuki GSR 600 98HK med Yoshimura effektannlegg yter med dette effektanlegget?

Hvordan vil man beskrive hvilket drag sykkelen har?
Andre sykler med (690cc 78 HK og uten effektanlegg), kan de ha mer drag? Hvorfor klarer jeg ikke å kjenne dette når jeg forsøker?
Er det måten jeg kjører på som gjør at jeg ikke kjenner dette?
Nysgjerrig nybegynner:-)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hva yter Suzuki GSR 600 98HK med Yoshimura effektannlegg?

Post by supermons »

KTM 690? De har ikke 78hk standard. Men det er et helt annet drag i dem, siden det er en helt annen type motor enn det GSR har. 690-motoren har mer dreiemoment, selv om GSR har mer hestekrefter. Dreiemoment angis med nm (NewtonMeter), du kan jo sjekke ut spesifikasjonene til de forskjellige motorene.

Du kjenner at det er mer nm (drag) i en sykkel hvis den har mer å gi på lavt turtall, for å forenkle det veldig.
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Hva yter Suzuki GSR 600 98HK med Yoshimura effektannlegg?

Post by bzzlink »

Holy thread resurrection fra meg, men kan jo liksågodt kime innpå, her jeg sitter med PMS

Har selv hatt GSR, og den drar som merra den blinde, men bare over 10000 o/min. Øv deg på å holde deg i gir som gjør at du alltid er over 7500 o/min på turtelleren, så går en GSR600 riktig så bra.

Kan også legge til at luftmotstand har mye å si i over 160 med denne sykkelen, så pass på å legg deg godt ned mot tanken på langstrekka.

Effektanlegget gir nok mer på dB enn HK fronten :)
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
Bone
Posts: 11
Joined: 19 Mar 2014 20:16

Re: Hva yter Suzuki GSR 600 98HK med Yoshimura effektannlegg?

Post by Bone »

Ja, vil heller kalle det lydanlegg enn effektanlegg. Skal du ha mer effekt ville jeg heller kjøpt en gsxr istedenfor, det er billigere enn å trimme din gsr.
Post Reply