MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 20 nov 2018 15:37

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 19 sep 2013 17:57 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 13 jan 2011 19:47
Innlegg: 3
MC: Moto Guzzi California 1100
Har tenkt å kjøpe sykkel neste år.
Valget står mellom disse to. GT modelen er den nye typen (2006-)
Noen som har erfaring med disse ?
Begge er flotte touring modeller som er min stil.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 22 sep 2013 21:12 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1240
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Har kun erfaring med GT. Har aldri eigd eller kjørt RT. Mine vurderinger må derfor sees i lys av det.

Begge syklene er fabelaktig tursykler.

I valget mellom R4 og bokser må du nesten finne ut din personlige preferanse ved å prøvekjøre.
GT har over 150 hk vs RTs 110. Dette er interessant om du skal kjøre mye over 150 km/t.
For normal kjøring i Norge blir forskjellen akademisk, selv om jeg må innrømme at det er et ordentlig kick med ekstra hk i blandt, men det reflekterer vel mest at jeg ikke er helt voksen :twisted:

GT har litt lenger hjulavstand. Ikke så lettsvinget på go-kart bane, men gir bedre plass til pasasjer.
Koffertløsning er identisk for begge to.
RTs kåpe er litt større og gir litt bedre vær/vind beskyttelse. RTs kjørestilling er nok litt mere oppreist og, selv om den er også ganske så oppreist på GT.

GT har bedre lys (om du velger Xenon-lys variant), og den har større generator, relevant om man skal kjøre to stk med oppvarmede klær. RT har ellers rikelig med strøm for normal bruk.
GT har alle motorkomponent under kåpen. Service tar nok litt lenger tid. En faktor om man skal betale for service, uvesentlig om man gjør service selv.
Bensinforbruk er vel omtrent likt. RT har litt større tank, men selv GT kjøres 40 mil (med 7mil i reserve). Begge syklene er helt greie å skru på selv.

RT kan fåes med radio/mp3 spiller. GT har ikke noen form for orginalt lydsystem.

Alt i alt er det to bra sykler. Enkleste måten å velge på er nok å prøvekjøre begge to og velge med hjertet.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 sep 2013 22:03 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 13 jan 2011 19:47
Innlegg: 3
MC: Moto Guzzi California 1100
Takk for svar,må nok prøve begge to .Har prøvd RT som jeg likte godt,men frister jo med flere gamper til Tysklands-turene da :-)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 28 sep 2013 11:54 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1240
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
handverkeren71 skrev:
Takk for svar,må nok prøve begge to .Har prøvd RT som jeg likte godt,men frister jo med flere gamper til Tysklands-turene da :-)


Skjønner jeg godt.
Ganske berusende følelse og ligge i 150 og bare vri litt på rulla, og 200 spretter forbi på null komma nix.
Ikke like rå som K-S, Hyabusa etc, men ikke mye om å gjøre. Hjulopphenget er også veldig bra (sikkert på RT også). Klikk in "Sport" på ESA og den kjører fjellstøtt i 2 x Pallespeed ++. Samme ved oppbremsing. Hossak-gaffelen gjør bremsing fra høy speed til en lek...

Kåpa er også effektiv, så bensinforbruket øker ikke dramatisk ved kjøring på AB.
På egen GT ga snittfart på 150 ca 35 mil mellom hver tankstopp. Dette er ned fra 40.

Men ikke ofte en kjører på AB, så selv om det er moro å ha prøvd er nok egenskaper i mere moderat tempo mest interessant.


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Bing [Bot] og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner