MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 22 sep 2018 02:23

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggsemne: MC og langtur
Legg innLagt inn: 10 aug 2013 17:34 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 okt 2012 00:07
Innlegg: 44
MC: Yamaha FZS 600
Hei

Jeg er rimelig fersk når det kommer til MC kjøring og turkjøring.
Hvordan er med med bompenger når en har MC? Må en betale?

Hvordan er det med båt og MC. Hva skjer når en kjører ombord i båten, må jeg selv stroppe sykkelen? Hvor er stroppene evt?

Hvordan er det fotobokser og MC? Har ingen mål eller mening med å kjøre for fort, men blinker fotobokser på MCer også?

Elruts


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: MC og langtur
Legg innLagt inn: 11 aug 2013 01:34 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 18 nov 2005 17:32
Innlegg: 6098
MC: Suzuki GSX750
Sted: Hovedstaden
Fotobokser blinker ikke på MC. Uansett hadde de ikke hatt noe skilt foran å lese av.

De fleste bomringer lar deg også slippe igjennom gratis, men det er noen sære på vestlandet som krever betaling. Det er i så fall skiltet på forhånd.

Båt med MC har jeg aldri testet, så der må nok noen andre komme med innspill.

_________________
Min bikerlogg - Min veteran-MC - facebook.com/mcforumet


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: MC og langtur
Legg innLagt inn: 11 aug 2013 18:12 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 12 okt 2006 12:45
Innlegg: 95
MC: 2015 Honda NC750D Integra
1955 AJS model 20
Sted: Trondheim
Ferjer har ikke stropper. Stå ved siden av sykkelen så den ikke velter. På lengre båtturer (Color Line til Kiel f.eks.) vil du få hjelp av mannskapet i form av stropper og festepunkter.


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: MC og langtur
Legg innLagt inn: 12 aug 2013 18:57 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 12 apr 2012 20:39
Innlegg: 240
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.
Mangen plasser her i landet og dei fleste i utlandet må du betale bompeng.

På ferjer her i landet varierer det litt om det er innfjords eller utfjords. Ferjer som går rett over en fjord ser en om det er behov for sikkring, som oftast er det så dårlig vær at en nok ikkje er ute med sykkelen alikavel vist sikkring er nødvendig.Det er då snakk om ferjer der turen varer 10-30min.
Noken ferje strekninger krysser åpenthav og er ikkje like lett å vurdere på ferjekaia og då kan man spøre ferje mannskapet om tilstanden ute i det blå.
Skal du ut av landet så har ferjene som oftast egen plass for sykkler der stroper og gummi kiler er lett tilgjenglig.En stropper sjølv men det er kansje muligheter å få hjelp av mannskapet eller andre motorsykkelister.

Noke som gjelder på alle ferjer er å parkere i gir og aldri ta sykkelen av støtta før ferja har lagt til uansett vær! Går ferja litt hardt i kaia så mister en fort balansen og en ligger på dekk med sykkelen oppå seg.

På dei ferjene eg pleier å ta så parkerer eg den bere i 1st gir og går inn og tar meg en kaffe.
Er en usikker så kan en altids legge ei strop fra side støtta til framfelgen, då klapser ikkje støtta sammen om så sykkelen skulle vippe 2mm.


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 4 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Bing [Bot] og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
cron
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner