Høy mann, hvilken sykkel?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
Synnis
Posts: 59
Joined: 07 Aug 2006 10:46
Location: Askøy

Høy mann, hvilken sykkel?

Post by Synnis »

Hei.

Jeg er en mann på 198 cm (nei, dette er ikke en kontaktannonse, men hvis du har en fin søster..) som må ha ny sykkel pga en veldig intim mann på 88 år som måtte gnukke bakfangeren sin opp etter sykkelen min, en Suzuki V-Strom DL1000 - 2002 mod.
Dette endte opp i kondemnering, og litt over 60000 på konto.
Så nå må jeg ut å shoppe sykkel. \:D/

Så hvilken sykkel kan en mann med mine lange bein bruke?
Jeg liker veldig godt Yamaha YZF R1, Honda CBR 900RR, Suzuki GSXR 1000, Kawasaki Zx9r, Suzuki SV 1000.. Den typen. Hvilken erfaringer har dere eller hva tror dere?

Forøvrig er jeg 41 år, godt humør og en snill og grei kar. Hvis du har en flott søster eller en dame. ;)
----------------------------

2002 Suzuki DL1000 V-Strom
88 - Yamaha Virago 1100 US modell
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Høy mann, hvilken sykkel?

Post by supermons »

Søk litt på forumet, det har vært diskutert en del ganger før.

LordShaft er vel litt over din høyde og kjører BMW S1000RR, og har hatt et par andre sportssykler før, så det er ingen hindring.

En del av de nyeste syklene er litt mindre, tror GSXR1000 fra 2003 eller noe er en av de fysisk høyeste. Anbefaler deg uansett å prøve deg litt frem på hva som passer deg.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Høy mann, hvilken sykkel?

Post by tshansen »

Hallaien :-)

Jeg er selv 200 cm og har kjørt litt forskjellig.
Det kommer helt an på hvilken årsmodell du skal ha. De litt eldre R syklene er litt mer touring sittestiling på. Jeg hadde en Ducati 748 før jeg kjøpte meg BMW S1000RR i år. Å denne er veldig spiss knevinkel på. Merkelig nok trivdes jeg veldig godt på denne sykkelen. Trives også veldig godt på BMW'en, denne er også kjent for å ha behagelig sittestilling.

Det beste er å få muligheten å prøvesitte litt ( om det er mulig) Men at du kommer til å finne deg godt til rette på en R sykkel om du ikke sliter nevneverdig med knærne dine.
Du vil nok også oppleve at du må ta litt oftere pauser om du liker å kjøre på langturer. Selv kan jeg godt kjøre 2 - 3 timer sammenhengende før jeg føler at det er på tide å strekke litt på fotan :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply