HJelp til valg av sykkel

Prat om tung MC.
Post Reply
Pippikortstrømpe
Posts: 3
Joined: 20 May 2013 22:30
MC: Honda Shadow VT700C

HJelp til valg av sykkel

Post by Pippikortstrømpe »

Jeg er førstegangskjøpende "syklist" og trenger noen kloke ord av noen som har erfaring med ulike sykler..
Valget står mellom Honda shadow, Yamaha virago og Suzuki Intruder.... Ikke av de tyngste.

Noen anbefalninger???!
Takknemlig for tilbakemelding..

Er det forresten noen som skal fra Bergen til Østlandet i lpet av kort tid, og som kan transportere en sykkel... hih :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: HJelp til valg av sykkel

Post by supermons »

Man transportorterer jo ikke sykkelen, man kjører den jo tilbake igjen ;)

Søk litt på forumet så finner du info og tråder om folk som har kjørt syklene. Ellers tipper jeg de er ganske like, så velg den du sitter godt på og den du har lyst på!
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: HJelp til valg av sykkel

Post by Trond_V »

Ikke noe problem med en sykkeltur østpå:P Fint å kjøre over fjellet no. :) Hør på Mons Sykler skal ikke transporteres. ;)
Pippikortstrømpe
Posts: 3
Joined: 20 May 2013 22:30
MC: Honda Shadow VT700C

Re: HJelp til valg av sykkel

Post by Pippikortstrømpe »

Må jo si meg ganske enig med dere der.
Aberet er bare at jeg har ikke lappen enda;)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: HJelp til valg av sykkel

Post by supermons »

Finnes vel sykler i Bergen også? Går jo alltids an å få noen til å kjøre den over for deg hvis du kjenner noen med lappen. Kjenner du noen med lappen uten sykkel gjør de det sikkert uten å nøle ;)

Den biten løser seg nok når du finner en sykkel du har lyst på. Problemet med å se på sykkel uten å ha lappen er at du ikke får prøvekjørt den selv. Du bør uansett ta med noen som kan gjøre det for deg.
User avatar
Elruts84
Posts: 44
Joined: 09 Oct 2012 00:07
MC: Yamaha FZS 600

Re: HJelp til valg av sykkel

Post by Elruts84 »

Hei

Jeg er i gang med lappen, men har den ikke enda. Men har akkurat kjøpt meg sykkel. (For å kunne øvelseskjøre litt).

Hvis du er igang med lappen, og føler deg litt trygg kan du være heldig og få lovt å prøve sykkelen, med en bekjent med lappen bakpå (kanskje selger). Det er jo litt viktig at du selv kjenner du sitter godt. Det er jo du som skal ha sykkelen og trives med den.

Jeg kjøpte nettopp en sykkel i Haugesund. Bor i Stavanger. Der tilbydde selger og kjøre sykkelen di 2 - 3 timene til meg, og ta bussen tilbake.
Det beste er om du finner sykkelen du vil ha nært der du bor :-)

Har lite erfaring med chopper sykler, men har prøvekjørt Honda Shadow. Der var det ingenting negativt å hente. Men ikke helt min smak da. Det er heldigvis individuell smak :-)
Men du får prøve å sitte lit på forskjellige. Og prøve eller få en venn til å prøve :-)

Lykke til

Elruts
Pippikortstrømpe
Posts: 3
Joined: 20 May 2013 22:30
MC: Honda Shadow VT700C

Re: HJelp til valg av sykkel

Post by Pippikortstrømpe »

Takker for tilbakemeldinger:)

Kan nå informere om at jeg er blitt en fornøyd eier av en honda shadow 700, som er meget behagelig på de tre korte turene mine \:D/
For å si det sånn hadde jeg aldri trodd jeg skulle få interesse for motorsykkel.. men nå er det bare gøy, avslappende og herlig:) :D

Ønsker alle en god sesong, med mange fine turer:)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: HJelp til valg av sykkel

Post by supermons »

Gratulerer! Kos deg masse med den nye sykkelen :)
Post Reply