Honda Transalp

Prat om tung MC.
Post Reply
Oter
Posts: 2
Joined: 08 May 2013 12:59

Honda Transalp

Post by Oter »

Hei,

Min far skal ha seg en mc nå. Han er ute etter en sykkel som ikke er for slitsom å kjøre noen timer på asfalten med, samtidig som den fint skal takle grusveier/ skogbilveier. Pris opptil ca 60,000. Vi ser på Honda Transalp (2004-2006mod), da vi synes denne ser bra ut og at den muligens kan inneha hans kriterier.

Er det noen som kan komme med sin mening om denne sykkelen på både godt og vondt, det være seg kjøreegenskaper, motor, driftsikkerhet osv........
Artur
Posts: 3
Joined: 07 May 2013 21:36
MC: Suzuki Epicuro UC125

Re: Honda Transalp

Post by Artur »

Hei, dette er en veldig god sykkel, gjør ingenting bedre i denne prisen ikke kjøpe. Slitesterk og robust motor. Dette er Honda :)
User avatar
Elruts84
Posts: 44
Joined: 09 Oct 2012 00:07
MC: Yamaha FZS 600

Re: Honda Transalp

Post by Elruts84 »

Heisann

Jeg er relativt ny på MC, men har hatt en runde nå for å prøve litt sykler. Jeg var selv veldig interessert i touring sykler, men kanskje hovedsaklig for landevei (asfalt) kjøring. Jeg prøvekjørte Honda Transalp. Den hadde jeg ingen innvendinger på. Satt godt. Fløt godt på veien. Godt drag.

For min del som er 176 høy var jeg ikke helt komfortabel med sitte stillingen. Men dette er jo veldig individuelt vil jeg si. Da noen kjenner det i ryggen, andre kjenner det i knærne osv. Endte selv opp med en sykkel som jeg i utgangspunktet ikke hadde som favoritt, men satt veldig godt på og passte godt i forhold til min kjørestil.
Honda er jo safe på det meste. Transalpen hadde store litt smale dekk, gjerne med litt knottdekk. God allrounder vil jeg si.
Mitt råd er nok å prøve å sitte på den. Og ikke minst kjøre den. Men god sykkel vil jeg påstå med min lille erfaring. :D

Elruts
Oter
Posts: 2
Joined: 08 May 2013 12:59

Re: Honda Transalp

Post by Oter »

Takker for gode svar!

Du sier transalpen ikke passet din lengde, var du for "stor" eller "liten" for den?

Synes også BMW F 650 gs/ Dakar ser veldig kule ut også. Erfaringer?
User avatar
Elruts84
Posts: 44
Joined: 09 Oct 2012 00:07
MC: Yamaha FZS 600

Re: Honda Transalp

Post by Elruts84 »

Heisann

Jeg var nok for liten for den. Men det trenger nok ikke ha med høyden min å gjøre. For jeg satt mer rak i ryggen i forhold til knestilling og sittestillingen generelt.
Men det kan være det er perfekt for far din. For min del slapper ryggen og overkroppen mer av med en litt mer framoverlent sittestilling. Men ønsket ikke å ligge over tanken likevel, for det blir for krapp stilling for overkroppen på lengre turer. Det var derfor jeg endte opp med en Yamaha FZS 600.

For min del kjente jeg at overkropp, hofter og bein/knestilling slappet av veldig godt på denne sykkelen. Og at jeg kunne sitte flere timer i samme stillingen uten å bli støl og vond.

Men det er jo individuelt. Far din kan kanskje kjenne noe helt annet :-)

Prøvd translapen. Det er en god sykkel :-)
Post Reply