MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 23 jul 2018 11:40

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Gsxr 1000 2006 problem
Legg innLagt inn: 14 jul 2018 09:33 

MC: Suzuki GSXR 1000
Hei, når jeg skal ta igang på lavt turtall "hakker/hopper" sykkelen litt, sitter effeltanlegg på (sp engineer). Når jeg tok ut den lille "plumben" i enderøret ble problemet verre så satte den tilbake. Noen som vet hva det kan være? Ellers går sykkelen bra!

Toppen

Legg innLagt inn: 14 jul 2018 10:48 
Moderator
Brukeravatar

MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana
johnnyht92 skrev:
Hei, når jeg skal ta igang på lavt turtall "hakker/hopper" sykkelen litt, sitter effeltanlegg på (sp engineer). Når jeg tok ut den lille "plumben" i enderøret ble problemet verre så satte den tilbake. Noen som vet hva det kan være? Ellers går sykkelen bra!

Det er jo nærliggende å anta at blandingsforholdet luft/bensin ikke stemmer med effektanlegget. Normalt vil sykkelen gå litt for magert hvis ingenting ble gjort med blandingsforholdet når effektanlegget ble montert.
Når oppsto problemet?

Toppen

Legg innLagt inn: 14 jul 2018 13:18 

Kjøpte sykkelen for noen uker siden og den har vært sånn siden da, er det noe man stiller på selv eller må den på verksted? Takk for svar!

Toppen

Legg innLagt inn: 16 jul 2018 09:02 
Administrator
Brukeravatar

MC: Suzuki GSX750
Sted: Hovedstaden
Er det kun potte eller fullt annlegg? Hvis katalysator er borte bør du blende PAIR-ventilen, den kan gjøre at det blir litt magert med bensin.

Eventuelt kan du mappe om ECU slik at den går riktig til ditt oppsett.. Kan gjøres hos profesjonelle eller ved å kjøpe PowerCommander eller lignende og laste inn map.

Toppen

Legg innLagt inn: 18 jul 2018 11:02 

supermons skrev:
Er det kun potte eller fullt annlegg? Hvis katalysator er borte bør du blende PAIR-ventilen, den kan gjøre at det blir litt magert med bensin.

Eventuelt kan du mappe om ECU slik at den går riktig til ditt oppsett.. Kan gjøres hos profesjonelle eller ved å kjøpe PowerCommander eller lignende og laste inn map.

Takk for svar! Er bare potte, (tror jeg) tror manifolden er den originale men er litt usikker

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 5 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+02:00