Den store Dekktråden

Prat om tung MC.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den store Dekktråden

Post by Trondgv »

Vi prøver igjen. Det nye dekket kosta 1295,- hos Dekk1 med OTC rabatt INKL montering. Det er 180kr billigere en kun dekket på Dekkonline. Pirelli Scorpion Rally STR 140/80-17. Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store Dekktråden

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Vi prøver igjen. Det nye dekket kosta 1295,- hos Dekk1 med OTC rabatt INKL montering. Det er 180kr billigere en kun dekket på Dekkonline. Pirelli Scorpion Rally STR 140/80-17. Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Der har du fått gullpris, pokker ta! :lol:
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by hakhap »

Sitter å lurer på om jeg skal prøve Battlax T31 etter disse Battlax T30 er slitt ut.

T31 fikk mye skryt i de review videos jeg sett, bla fra 44teeth og MCN, dokk har jeg veldig lyst på å legge på et sett med M7RR før det.

Men det haster ikke da jeg per nå brukt ca 6k og de ser bortimot nye ut fortsatt.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

hakhap wrote:Sitter å lurer på om jeg skal prøve Battlax T31 etter disse Battlax T30 er slitt ut.

T31 fikk mye skryt i de review videos jeg sett, bla fra 44teeth og MCN, dokk har jeg veldig lyst på å legge på et sett med M7RR før det.

Men det haster ikke da jeg per nå brukt ca 6k og de ser bortimot nye ut fortsatt.
Ser den nye Road attack dekket til continental vinner det meste av tester om dagen!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store Dekktråden

Post by JK95 »

hakhap wrote:Sitter å lurer på om jeg skal prøve Battlax T31 etter disse Battlax T30 er slitt ut.

T31 fikk mye skryt i de review videos jeg sett, bla fra 44teeth og MCN, dokk har jeg veldig lyst på å legge på et sett med M7RR før det.

Men det haster ikke da jeg per nå brukt ca 6k og de ser bortimot nye ut fortsatt.
Kan pent anbefale M7RR, sitter som klistret i all slags vær :thumleft :twisted:
Men ikke forvent noe mer enn 8k km på et bakdekk :-# Battlax får jo mye skryt for kjørelengde, om det teller mest :D
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by hakhap »

tshansen wrote: Ser den nye Road attack dekket til continental vinner det meste av tester om dagen!
Ja den står og på lista, skall ikke være enkelt :lol:
JK95 wrote: Kan pent anbefale M7RR, sitter som klistret i all slags vær :thumleft :twisted:
Men ikke forvent noe mer enn 8k km på et bakdekk :-# Battlax får jo mye skryt for kjørelengde, om det teller mest :D
Haddew de på gamle sykkelen og enig i att de sitter som klister. så får se hva det blir og når og i hvilken rekkefølge.

I-lands problemer :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store Dekktråden

Post by JK95 »

I-landsproblemer det ja :lol:
For meg står det mellom M7RR og Continental sine Sportattack3 :-k
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by hakhap »

JK95 wrote:I-landsproblemer det ja :lol:
For meg står det mellom M7RR og Continental sine Sportattack3 :-k
Var en test i Svenske Motorrad forrige år hvor det M7RR kom på 3 plass men husker ikke hvilke som kom på 2 og 1 plass.
Dog var det en anke punkt på M7RR at den tapte mer følelse mot slutten enn de på 1 og 2 plass, ellers var alle dekkene omtrent like gode

Fant den, dog er ikke selve testen med her https://www.motorrad.se/nyheter/test-av-sportdack/
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Den store Dekktråden

Post by RuneMC »

Har et Karoo 3 fordekk i bestilling, men begynte å lese at det kanskje slites ganske fort også.
Begynner å bli litt lei dekk som slites fort, samtidig som jeg vil ha mønster for grus.

Nåværende Mitac E10 på fordekket slites _veldig_ fort (tipper 6K levetid)
Bakdekk Avon Trailrider begynner også å vise tegn på slitasje endel før ventet (8K ?).

Bestilte derfor nettopp Karoo Street for- og bakdekk, så får man se om reklamen stemmer.
Anakee2 er ellers best kompromiss hittil (når jeg tenker tilbake på dekk jeg har hatt) for levetid og meget gode asfalt og brukbare på snill grus men mønsteret takler ikke grov grus så godt - og man håper jo nye dekkmodeller har utviklet seg til enda bedre kompromisser.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by kvase »

RuneMC wrote:Har et Karoo 3 fordekk i bestilling, men begynte å lese at det kanskje slites ganske fort også.
Begynner å bli litt lei dekk som slites fort, samtidig som jeg vil ha mønster for grus.

Nåværende Mitac E10 på fordekket slites _veldig_ fort (tipper 6K levetid)
Bakdekk Avon Trailrider begynner også å vise tegn på slitasje endel før ventet (8K ?).

Bestilte derfor nettopp Karoo Street for- og bakdekk, så får man se om reklamen stemmer.
Anakee2 er ellers best kompromiss hittil (når jeg tenker tilbake på dekk jeg har hatt) for levetid og meget gode asfalt og brukbare på snill grus men mønsteret takler ikke grov grus så godt - og man håper jo nye dekkmodeller har utviklet seg til enda bedre kompromisser.
Mitt K60 Scout frem dekk måtte bytes for ca 1300km tilbake totalt 10500km.- Mens bak dekke holder enda opp mot 12500km
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Den store Dekktråden

Post by RuneMC »

K60 fordekk tror jeg var greit... mens bakdekk var PITA (mega stivt) å sette på ta av og (sannsynligvis pga for hard håndtering via dekkverktøy) buktet det seg et punkt langs felgen og ville ikke sitte tett, noe som er ekstra viktig pga konverteringen til slangeløst som jeg har gjort. Droppet videre kjøp pga det.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

RuneMC wrote:Har et Karoo 3 fordekk i bestilling, men begynte å lese at det kanskje slites ganske fort også.
Begynner å bli litt lei dekk som slites fort, samtidig som jeg vil ha mønster for grus.

Nåværende Mitac E10 på fordekket slites _veldig_ fort (tipper 6K levetid)
Bakdekk Avon Trailrider begynner også å vise tegn på slitasje endel før ventet (8K ?).

Bestilte derfor nettopp Karoo Street for- og bakdekk, så får man se om reklamen stemmer.
Anakee2 er ellers best kompromiss hittil (når jeg tenker tilbake på dekk jeg har hatt) for levetid og meget gode asfalt og brukbare på snill grus men mønsteret takler ikke grov grus så godt - og man håper jo nye dekkmodeller har utviklet seg til enda bedre kompromisser.
Jeg gikk akkurat til innkjøp av Karoo Street bakdekket selv! Blir spennende å se hvordan det slites! Førsteinntrykket er veldig bra
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store Dekktråden

Post by JK95 »

Jeg hadde lyst til å starte dette innlegget med "det er ikke til å tro!", men siden vi snakker om Postnord er det akkurat det det er :roll:
Tror dere ikke de suppegjøkene har klart å splitte dekkbestillingen til to separate dekk, som begge ble hentet fra tollen samtidig, forlot Fredrikstad samtidig etter å ha reist via Oslo sammen, men det ene er nå hjemlevert i Melhus, og det andre er i f***ings transport enda?! ](*,) ](*,) ](*,)
Hvordan i pokker er det mulig å rote så inni gamprævva?!?!

Sånn, det var dagens utblåsning :-#
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Den store Dekktråden

Post by Trondgv »

JK95 wrote:Jeg hadde lyst til å starte dette innlegget med "det er ikke til å tro!", men siden vi snakker om Postnord er det akkurat det det er :roll:
Tror dere ikke de suppegjøkene har klart å splitte dekkbestillingen til to separate dekk, som begge ble hentet fra tollen samtidig, forlot Fredrikstad samtidig etter å ha reist via Oslo sammen, men det ene er nå hjemlevert i Melhus, og det andre er i f***ings transport enda?! ](*,) ](*,) ](*,)
Hvordan i pokker er det mulig å rote så inni gamprævva?!?!

Sånn, det var dagens utblåsning :-#
Såså, se det postitive i det, du blir veldig glad når det siste dekket kommer. Forresten, jeg er nå i Hardanger og sliter ut de billige gode dekkene mine på svingete veger, er også sol og blå himmel. :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Edit: kort leveringstid var det også
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: Den store Dekktråden

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Såså, se det postitive i det, du blir veldig glad når det siste dekket kommer. Forresten, jeg er nå i Hardanger og sliter ut de billige gode dekkene mine på svingete veger, er også sol og blå himmel. :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Edit: kort leveringstid var det også
Nå var vel du såppass heldig at jeg nesten ikke synes synd på deg som misser storparten av HPR... [-( Men bare nesten ;-)

Tro om kvase liker leveringstiden? :-k
Post Reply