MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Prat om tung MC.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by supermons »

Vurderer det jeg også. Så BBC sine sendinger i fjor, men noen andre kuppet rettighetene så det går ikke i år. Synd, for kommentatorene til BBC gjorde en veldig god jobb.
User avatar
Bone
Posts: 11
Joined: 19 Mar 2014 20:16

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Bone »

supermons wrote:Synd, for kommentatorene til BBC gjorde en veldig god jobb.
Det gjør de på motogp.com også ;-) =D>
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by supermons »

Bra. Da blir det pass på meg også :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by supermons »

Pass er i boks hos motogp.com, så blir å følge med i år også.

Gleeeeder meg til å se Suzuki på banen :D

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by tshansen »

http://www.vg.no/sport/motorsport/motor ... /23548789/

Ser faen meg ut som han gjør det med vilje :-# :-# Om det skulle være tilfelle, er det rødt kort i min bok. [-X
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
929rr
Posts: 5
Joined: 18 Oct 2015 09:03
MC: cbr929rr-2000
cbr1000rr-2008

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by 929rr »

Vet ikke helt jeg, forhistorien ligger vel i at Marquez over tid lå og hindret Rossi, og rett før han tryner ser det ut til at Marquez er borti Rossi, at det da kommer et lite dytt med kneet er vel ikke helt uttafor.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by hakhap »

For meg er det Rossi som skaper denne situasjonen og skall sraffes for det.


Frem til idag så har jeg følt att Rossi ville være en verdig vinnere, men etter all whining om MM hjelper lorenzo og nå dette så er jeg ikke så sikker på det lenger.

Att han blir å starte lengst bak på Valencia kan se ut å gi Lorenzo seier men detter er racing å mye kan skje.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Tommas »

Image
Bjerknez

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Bjerknez »

My eyes, my eyes!!! 8-[ 8-[ 8-[
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Elolz »

Akkurat ut i fra selve klippet, så ser det ganske dumt ut fra Rossi sin side ja. Men når man vet forhistorien at Marquez bevisst lå å bremset ned Rossi hele forrige løp, og nå gjorde det samme. Og Marquez er ikke akkurat den som tar fine forbikjøringer.. helt på grensen og aggressivt som faen hver gang. [-( Skjønner godt at han greide å hisse på seg Rossi, som bare prøvde å gjøre det samme mot han og ødelegge linjen hans og senke farten hans, akkurat som Marquez hadde gjort hele forrige løp og dette løpet, bare at Rossi gjorde det "litt" mer tydelig for å demonstrere.

At Marquez da velger å gi gass og kjøre rett inn i Rossi istedenfor å bremse ned er det merkelig nok få som nevner. Hadde jeg ligget på siden av en mc som plutselig svingte inn mot meg, så hadde jeg vært rimelig kjapt ute med kneet og armer og det jeg kunne for å holde den unna meg. Helt greit at de gir Rossi straff, det er usportslig, men Marquez burde hatt straff for både dette og forrige løp. Latterlig at han skal slippe unna, etter min mening er det han som er den mest usportslige av de to. Rossi lå an til å vinne, nå har Marquez ødelagt alt mens han selv har ingenting å tape på det.

Her får dere litt inntrykk av hvor aggressivt Marquez har holdt på, direkte livsfarlig, holder på å meie ned Rossi flere ganger, og Rossi viser tydelig hva han mener om dette. Bare en sving eller to før Marquez krasjet var det rimelig nære på:
[youtube][/youtube]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by tshansen »

En klok mann sa til meg.... det er ingen grunn til selv å være idiot selv om alle andre er det. Om han vil vinne på usportslig vis rettferdiggjør ikke det egne handlinger syns jeg. Rossi burde holdt seg for god til dette, selv om det sikkert er lettere sagt enn gjort :thumleft

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Elolz »

Joda enig der, og han burde absolutt straffes. Men skjønner godt frustrasjonen hans. Han har jobbet i årevis for å komme seg tilbake i kampen, og når det endelig ser ut til å gå veien, så kommer en ung jypling som kjører totalt uten frykt og saboterer så åpenlyst for han. Da er det lett for at det koker over.

De burde straffe Marquez og, det er utrolig usportslig å ligge å bremse og sperre for andre med vilje for å hjelpe en annen å vinne.

Men i selve situasjonen der, Rossi kjører jevnt og holder en vid linje for å presse Marquez ut. Det er ikke som han brått svinger rett ut mot Marquez FOR å knee han ned. Andre førere ville da bremset opp og lagt seg inn bak. Marquez gir gass og svinger rett inn i Rossi. Det var veldig unødvendig av Rossi, absolutt, men å heller svinge rett inn i noen istedenfor å bremse ned og legge seg inn bak viser litt om hvor farlig han er for de andre førerne.

Spesielt hver gang det er en sisterunde og Marquez ligger på 2.plass sitter en med hjertet i halsen, for en VET at han kommer til å ta alle sjanser og drite totalt i egen og andres sikkerhet så lenge han kommer seg forbi. Han går altfor hot inn i svingene og risker alt. Før eller siden kommer han til å skade seg selv eller andre alvorlig.

Sett fra en annen vinkel, Marquez kjører først i kneet til Rossi før Rossi flipper han vekk. Unødvendig av Rossi å presse han ut, men at dette endte med et velt må Marquez ta på seg selv, han kunne fint lagt seg inn bak:
[youtube][/youtube]
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by knutk »

For meg ser det ut som Rossi dulter lett til han med kneet. M legger jo seg omtrent oppå han. Har ikke tro på at denne dulten får M til å velte. Han gjør en lowside, og for meg seg det ut som han prøver å kjøre forbi på utsiden, kjører over evne og betaler prisen.
At Rossi straffes for dette synes jeg er uhørt og tankene vandrer jo i retning av skittent spill i kulissene.
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Elolz »

[youtube][/youtube]
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Elolz »

Se der ja, er visst kommet underskriftskampanje for å redusere Rossi's straff så han ikke må starte sist og mister championship'et pga Marquez. Det nærmer seg 300.000 underskrifter! www.change.org/
Post Reply