MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Prat om tung MC.
Post Reply
Gixxerman

MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Gixxerman »

Heisann folkens

Som en fartsinteressert kar som jeg er, liker jeg selvsagt også å se på folka som har dette som levebrød. Betalte for litt siden 38Euro(tror jeg) for årsabonnement på http://www.motogp.com (Alle rettigheter). Jeg har ikke Eurosport så dette blir da min måte å holde meg oppdatert på. Jeg ser løpene etterhvert som de legges ut. Jeg fulgte med på rundtidene for kvalikken på lørdag som oppdateres fortløpende og det var faktisk rimelig spennende. Jeg så faktisk ikke søndagens løp før idag, som var på Laguna Seca(USA) og må si at dette var et av de mest spennende løpene jeg har sett på lange tider. Jeg er ingen medgangssupporter, og liker da ikke nummer 46 :roll: Nicky Hayden hadde Pole position og tok ledelsen fra start og holdt den faen meg gjennom hele løpet. IMPONERT ! :smt025 Nummer 46(liker ikke si navnet) lå som nummer 2 ganske lenge, men hans stallkamerat Colin Edwards pushet rimelig bra på, og tok etterhvert ledelsen ikke helt uventet. Da gikk smilet mitt fra :) til :smt040 ... Colin klarte å legge distanse mellom seg selv og sin stallkamerat, nummer 46 og tok litt etter litt ørlite granne innpå Nicky Hayden. Nicky hadde soleklart dagen sin, så selv hvor godt Colin kjørte hadde han ingen tjangs. Siste runden klarte omsider nummer 46 og bite seg hakk i hel på Colin, men det ble altså ikke nok. Nicky Hayden på første, Colin Edwards på andre og nummer 46 på tredje. Dette var Nicky Haydens første MotoGP seier, han er amerikansk og det var på en amerikansk bane. Dette varmet godt i hjerterota på undertegnede, så all ære til hans strålende innsats. :smt041 Nummer 46 vinner nok sikkert sesongen, men dette løpet, ja DETTE løpet, fikk han seg et tupp i pungen han kommer til å kjenne i lang tid.

Det finnes altså andre talenter der som virkelig fortjener champagneflaska de også. Ahh, dette var utrolig deilig å beskue.

Nummer 46 :smt098
User avatar
Sirupsnapp
Posts: 81
Joined: 19 May 2005 18:40
Location: Eid - S&F - Vestlandet

Post by Sirupsnapp »

Har faktisk holdt med 46 fra første løp jeg såg, det er sant som de sier, han har et enormt publikumstekke, sjarmerte meg i senk iallefullefall :P

Må nok til å melde meg inn i motoGP.com jeg også. Mamma(liker ikke si navnet) bestemte seg nemlig for å bare ha tvN, tv2, nrk og viasat.

grynt sier nå bare jeg!
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata

Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Vi trenger baner!

Post by R »

MotGP ja, enda ikke så populært her til lands at noen av de store kanalene gidder å sende. Ja, jeg vet det går på Eurosport, men det er ikke alle som gidder å ordne seg det.
Rossi er rå, han er flink uansett hva han kjører. Max Biaggi er også flink, men jeg følger ikke med i det hele tatt - vet ikke om han engang kjører lenger. Ikke lett å holde seg oppdatert i sure landet her, hvor faen meg Petter Solberg har monopol på alt som har med motorsport å gjøre. Kansje på tide at Norge begyner å satse på RR-baner, så får vi fostra fram noen flinke talenter. Det er så mye vidde og jorder i det landet her at det er en skandale at det ikke er flere baner.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Følger med så godt jeg kan, men er vanligvis borte i helgene, noen ganger får jeg fattern til å ta det opp da :P holder meg med rossi for nå, er noe spesielt ved rossi, han kjører ikke som alle andre men forsatt så vinner han..
User avatar
Sirupsnapp
Posts: 81
Joined: 19 May 2005 18:40
Location: Eid - S&F - Vestlandet

Post by Sirupsnapp »

Kriz wrote:Følger med så godt jeg kan, men er vanligvis borte i helgene, noen ganger får jeg fattern til å ta det opp da :P holder meg med rossi for nå, er noe spesielt ved rossi, han kjører ikke som alle andre men forsatt så vinner han..
Kanskje det er nettopp derfor han vinner til stadighet :P
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata

Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

hvis du følger med på de andre så ser det ut som de kjører bedre men rossi vinner, de andre kjører i det "perfekte" spor osv men rossi kjører bedre en perfekt, hvis du skjønner hva jeg mener
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Så jo også på løpet på laguna seca, og det var jo en litt morsom bane (med bakker og lite rettstrekker osv), men må innrømme at jeg synes løpet var et av de kjedligste denne sesongen, var jo nesten ingen forbikjøringer eller figjting, folk lå jo bare 2 sekunder etter hverandre 80% av løpet. Men vanligvis er jo motoGP veldig gøy, 1000 ganger mer underholdene enn f1 feks.

AtW
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

ATWindsor wrote:var jo nesten ingen forbikjøringer eller figjting, folk lå jo bare 2 sekunder etter hverandre 80% av løpet
Längre ner i fältet var det bra fighter. Bayliss, Tamada, Nakano och Hopkins låg väl och stångades i princip hela racet... Synd att producenterna bara vill visa ledarna, och därmed gjorde USGP till en ganska långtråkig historia.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

rerell wrote:
ATWindsor wrote:var jo nesten ingen forbikjøringer eller figjting, folk lå jo bare 2 sekunder etter hverandre 80% av løpet
Längre ner i fältet var det bra fighter. Bayliss, Tamada, Nakano och Hopkins låg väl och stångades i princip hela racet... Synd att producenterna bara vill visa ledarna, och därmed gjorde USGP till en ganska långtråkig historia.
Ja, som du sier fighter lenger ned, men som du også sier, hjelper ikke så mye når man ikke ser så mye til det på TV :(

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Colin fikk ingen kjempe bra start, og på intervjuet av første, andre og tredje mann, så nevnte jo Colin hvor mye han fightet gjennom hele racet. Selvom han siste halvdel lå bak Nicky så er jo det fighting dette også. De kjørte alt hva de hadde og mer kan de jo ikke gi. Ligger man på en slik plassering så kan man ikke ofre alt heller og kanskje kjøre ut. Da har man jo driti på leggen, og da er det no way back. Må bare følge med på innbremsingene, powerslides osv så ser du at det er litt mer enn bare tut og kjør. De kaster seg gjennom svingene og det er ganske spektakulært å se på spør du meg.
De små detaljene som gleder :)

Har et klipp her av Gary McCoy som tar en rimelig drøy powerslide. Fy faen så fett. Det er slike ting som får meg til å sitte der å tenke: Dette kan han, og faen så rått det ser ut. :twisted:
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Colin fikk ingen kjempe bra start, og på intervjuet av første, andre og tredje mann, så nevnte jo Colin hvor mye han fightet gjennom hele racet. Selvom han siste halvdel lå bak Nicky så er jo det fighting dette også. De kjørte alt hva de hadde og mer kan de jo ikke gi. Ligger man på en slik plassering så kan man ikke ofre alt heller og kanskje kjøre ut. Da har man jo driti på leggen, og da er det no way back. Må bare følge med på innbremsingene, powerslides osv så ser du at det er litt mer enn bare tut og kjør. De kaster seg gjennom svingene og det er ganske spektakulært å se på spør du meg.
De små detaljene som gleder :)
Ja, det er litt mer enn tut og kjør, og de kjører beinhardt i svingene, men det gjør de også i løp der det er mye fighting i front. Er ikke det at det var så enormt kjedlig, bare det at løpene pleier å være morsommere.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Skjønner hvor du vil hen, og det er jo Formel1 blitt et eksempel på nå. Det er jo ikke Schumi som vinner hele tiden lengre. Nå er det faktisk konkurranse i Formel1 også. Kjedelig å se slike personer vinne hver gang. Ferrari har gode biler, og det er én veldig god grunn til at han har gjort det så sterkt i alle år.
User avatar
Kriss
Posts: 78
Joined: 31 May 2005 11:28
Location: Skien
Contact:

Post by Kriss »

Må bare si at jeg er en av de som holdr med rossi, det har jeg gjort siden han kjørte 125 aprilia (samme som jeg hadde på den tiden) Han har jo hatt konkuranse i år, men er lissom alltid den som trekker det lengste strået.

Når det gjelder powerslide så er jo Gary McCoy og Troy Bayliss(superbike) helt råe! Dét er det underholdmningverdi i...hehe
Ride the winds of change.
06 GSXR 1000
User avatar
TLR
Posts: 4
Joined: 26 Apr 2005 12:12

Post by TLR »

Noen som fikk med seg løpet i dag?

Jeg har sett en del løp de siste par årene og jeg har blitt godt vant med å se Rossi vinne, men han slutter ikke å imponere meg. For en makt demonstrasjon ha la fram i dag. Med rundetider over 2 sekunder raskere enn de andre, er det snak om ren utklassing. :D
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

TLR wrote:Noen som fikk med seg løpet i dag?

Jeg har sett en del løp de siste par årene og jeg har blitt godt vant med å se Rossi vinne, men han slutter ikke å imponere meg. For en makt demonstrasjon ha la fram i dag. Med rundetider over 2 sekunder raskere enn de andre, er det snak om ren utklassing. :D
Ja, så hele bølingen faktisk, er ofte ikke så gøy på regn, men i dag var et hederlig unntak, spesielt i de lavere klassene, spekutalære fall, tøff kjøring, spesielt 250 var moro i dag synes jeg, med 125 som en nummer to, MotoGP var uvanlig nok kjedligst (i min øyne), men ganske underholdene det også.

AtW
Last edited by ATWindsor on 25 Jul 2005 00:58, edited 1 time in total.
Post Reply