MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Prat om tung MC.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Babelfisken »

Altså, kjører man forbi og presser noen bredt når man selv ikke klarer svingen og er ute av kontrol så er det "hardt men ok" men gjør man det med vilje, veldig åpent og t y d e l i g men den andre akselererer inn i deg med vilje så har du skylden for hans velt? Does not compute. Det var kanskje barnslig men ikke farlig. Faren sto MM for alene.

Spørsmålet er for meg om Marquez kan sies å provosere Rossi med vilje. Ifølge ham selv skulle han jo bare forbi fordi han mente han var raskere.
Man skal være bra blind for å tro på den forklaringen. Om han ikke bremset Rossi bevisst, så skulle han ligge foran for enhver pris, også der han visste at utgangen ville bli så dårlig at han garantert ville bli forbikjørt inn mot neste sving. Er det fair å ta en sånn kamp fordi han er pissed og samtidig ødelegge mesterksaps-kampen?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Tommas »

[youtube][/youtube]

:thumleft
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Elolz »

Rossi anker saken inn til sportens ankedomstol:
http://bikeport.no/2015/10/30/rossi-anker-anken/
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Babelfisken »

Spørs om han ikke får en utsettelse på den straffen ja.
Alle ønsker jo et rent oppgjør mellom JLo og Rossi.
Dersom Rossi skal straffes så skal skal jo race direction gi straff i forhold til regelbrudd, ikke i forhold til hva Rossi kan miste ved at straffen kommer akkurat nå. Så langt så greit. Sånn sett er straffen helt klar. Samtidig er det ikke tvil om at den passer Rossi spesiellt dårlig akkurat nå. Anken til Rossi inneholder altså en begjæring om å utsette straffen inntil anken er avklart om 6-12 mnd.
Det kan være aktuelt med en utsettelse når straffen rammer spesielt hardt.
Det er den perfekte redningsplanken for FIM som enten de frikjenner Rossi eller ikke, kan redde race direction fra og tape ansikt samtidig som alle får det løpet vi forlanger.
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Olden »

Surt å tenke på at jeg kunne vært nede i Valencia nå for finalerunden denne sesongen.
Var der nede i fjor og det var helt rått! Grunnet jobb så valgte jeg å bli hjemme i år. :-k

Fikk sett litt av kvalifiseringa i dag. Lorenzo hadde en knallbra runde på 1.30.011 og stakk av med Pole Position, 0.488sek foran Marquez.
Rossi var uheldig å kjørte ut i sandfella like før kvaliken var ferdig, men det så ut som han klarte seg godt! :)

Nå er det bare å glede seg til i morgen når det braker løs i halv 2 tiden :lol:

For min del så håper jeg #99 Lorenzo drar seieren i land \:D/
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: MotoGP tråden - Alt relatert til MotoGP kan diskuteres her

Post by Leffy »

Ducati bekrefter: Lorenzo kjører italiensk fra og med 2017. Det kan bety at jeg kan slutte og hate han, eller? :roll:

http://www.motogp.com/en/news/2016/04/1 ... ati/198703
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Post Reply